Blastocyst

Dere som går til Hausken, er det vanlig å dyrke frem til blasto nå eller er det gjort i spesielle tilfeller?

Jeg vet faktisk ikke. Jeg får så få egg så hos meg setter de inn på dag 2. De ønsker ikke ta noen sjanser. Men får man flere egg så har jeg inntrykk av at de helst dyrker til blasto.

Jeg satte inn blastocyst på ferskforsøk denne gangen hos de, men det var fordi de ville overvåke og følge med i forhold til overstimulering før de satte noe inn. Jeg tror sånn sett ikke det er standard prosedyre. Tidligere har jeg kun satt inn blasto ved frysforsøk der. Men de gjør det nok når anledningen tilsier at det kan være en fordel på et eller annet vis.

Jeg satte også inn fryst blasto hos Hausken.. Jeg hadde derimot ikke noe valg om ferskforsøk siden jeg fikk ut 26 egg og de var redde for overstimulering. Fikk inntrykk av at de dyrker til blasto hvis det er nok befruktede egg. Her frøys de ned ett 3-dagers (for å være på den sikre siden) og tre blastoer. Lykke til! :happy:

Takk for å dele deres erfarimger! Vi får se om det blir nok modne egg denne gangen. Det er faktisk et problem hos meg.

Back
Topp