Blastocyst fester seg ikke, tips/erfaringer?

Miniaugust2020

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg skal ha femte og siste innsett av et blastocyst. Kvaliteten har vært bra, men det fester seg ikke.

Noen som har tips/erfaringer med medisiner eller andre ting som har vært vellykket? Tar ortivelle sprøyte før oppstart og cyclogest.

Jeg skal selvsagt høre med klinikken også, men kanskje noen har noen tips å dele som jeg kan høre med de om :)

Gentesting av dere foreldrene, hysteroskopi, endometrial scratching og testing, embryo-glue(usikker på om dette brukes noe særlig i Norge), styrt syklus, prednisolon(en del forskjellige meninger om det). Tja? Prøvd eller diskutert noe av det med klinikken?

Blodfortynnende samt immundempende er vell "raskeste" og minst farlige ting å forsøke.

Ville absolutt rådet til å ha en hysteroskopi. Kan gjøres privat veldig raskt (men koster) eller vente i den evige køen (Ullevål har pr nå 6-8 mnd ventetid) men gratis.

Nå beveger jeg meg inn i kjerringråd her, men de siste 3 gangene jeg har blitt gravid (Nb mista alle da) så har jeg spist ananas (mye bromelain) fra 1-5dpo :dontknow

Jeg tok Endometrio test, biopsi av livmor, fant ikke noe galt. Har hatt 5 innsett av egne egg, ett donoregg. Ble gravid på. 2 innsett men mistet. Kvaliteten har vært veldig bra på eggene jeg har satt inn men kan være noe kromosomfeil som gjorde at det ikke gikk bra pga min alder. Neste gang nå skal jeg ha styrt syklus selv om jeg har regelmessig syklus osv + jeg skal ha albyl e og prednisolon. I tillegg til cyclogest ❤️

Her har vi prøvd det meste - hysteroskopi, biopsi, steroider, blodfortynnende, antibiotika, gentesting av embryo, styrt syklus, naturlig syklus etc. Har blitt gravid før (en naturlig med eksmannen og en ivf) men nå føles det som ingenting «hjelper». Aner ikke hva som er «galt».

Det var nok ikke så hjelpsomt, men vi er flere i samme båt. Håper dere finner ut av hva som funker for dere :Heartred

Blodfortynnende hjalp veldig godt her. Men måtte mase masse.
Fikk det etter 2 aborter etter IVF innsett.

Vi måtte ha ti innsett før det funket, 11 blastoer og to to-dagers embryo ble satt inn totalt sett. Hos meg så alt fint ut på papiret, men det viser seg at jeg har gått med en kronisk betennelse i livmor (og eggleder) i flere år - så jeg måtte ha en antibiotikakur før det endelig funket. Vi gikk også gjennom utredning for habituell abort, og nå har vi nettopp gjennomført hysteroskopi før søskenforsøk. Jeg tenker at du i alle fall bør vurdere hysteroskopi og biopsi av livmorslimhinnen.

Vi måtte ha ti innsett før det funket, 11 blastoer og to to-dagers embryo ble satt inn totalt sett. Hos meg så alt fint ut på papiret, men det viser seg at jeg har gått med en kronisk betennelse i livmor (og eggleder) i flere år - så jeg måtte ha en antibiotikakur før det endelig funket. Vi gikk også gjennom utredning for habituell abort, og nå har vi nettopp gjennomført hysteroskopi før søskenforsøk. Jeg tenker at du i alle fall bør vurdere hysteroskopi og biopsi av livmorslimhinnen.
hva innebærer utredning for habituell abort? Har vel teknisk sett det nå, med tre mist på 9 måneder.

hva innebærer utredning for habituell abort? Har vel teknisk sett det nå, med tre mist på 9 måneder.
For min del innebar det blodprøver for å utelukke tilstander som kan gi gjentatte aborter, samt kromosomprøver. Og vannskanning. Kommer an på klinikken, antar jeg. Vi fikk gjort det privat, men teoretisk sett kan vel de offentlige klinikkene gjøre det samme.

Jeg ville også gjennomført hysteroskopi og biopsi av slimhinnen også, som en del av utredningen.

For min del innebar det blodprøver for å utelukke tilstander som kan gi gjentatte aborter, samt kromosomprøver. Og vannskanning. Kommer an på klinikken, antar jeg. Vi fikk gjort det privat, men teoretisk sett kan vel de offentlige klinikkene gjøre det samme.

Jeg ville også gjennomført hysteroskopi og biopsi av slimhinnen også, som en del av utredningen.
Takk- jeg får ta og sjekke litt med de. Vet jo at den ene aborten skyldes blæremola hvertfall.

Hadde tre runder med ivf med fin blasto uten å lykkes. Før 4. forsøk tok jeg livmorsprøver som ble sendt til tyskland og usa (alt var bra), sendte mensblod til Hellas (hadde for lite god og for mye dårlig bakteria, så vi gikk gjennom antibiotikakur), jeg tok Albyl e ved forsøk og jeg ba riksen til å sette inn 3-dagers i stedet for blasto.
Jeg vet ikke hva fungerte eller var det bare flaks.
27+1 i dag.

Fikk du mase det på riksen? Har hat en ma fra spontangravididet og en fryseforsøk nå som etter positiv test men meeeeeget lave hcg verdier skal nok gå til helvete. Så vil at riksen skal gjøre noe mer ved neste fryseforsøket

Fikk du mase det på riksen? Har hat en ma fra spontangravididet og en fryseforsøk nå som etter positiv test men meeeeeget lave hcg verdier skal nok gå til helvete. Så vil at riksen skal gjøre noe mer ved neste fryseforsøket
Jeg fikk det ikke denne gangen.
Enda jeg spurte. Så var vanskelig og få nå

Hei! Fikk du på offentlig eller privat? Holder til på riksen og e reds at de er ikke så keen å gi noe extra. Tok du noe blodtest eller lignande for å vite at du kanskje trenger blodfortynnende?

Hei! Fikk du på offentlig eller privat? Holder til på riksen og e reds at de er ikke så keen å gi noe extra. Tok du noe blodtest eller lignande for å vite at du kanskje trenger blodfortynnende?
Det var Riksen ja. Hadde en del aborter og da fikk jeg. Men fikk ingenting nå i september.

Hei!
Jeg skal ha femte og siste innsett av et blastocyst. Kvaliteten har vært bra, men det fester seg ikke.

Noen som har tips/erfaringer med medisiner eller andre ting som har vært vellykket? Tar ortivelle sprøyte før oppstart og cyclogest.

Jeg skal selvsagt høre med klinikken også, men kanskje noen har noen tips å dele som jeg kan høre med de om :)
Hva med støtte medsiner?

Klexane , prednisolon , abyl -e , prolutex, ovitrelle som hcg støtte etter insett , dobbel dose clycogest ??

Sjekk etter infeksjon i livmor, eller skillevegg eller andre ting som gjør festing vansklig.

Mulig om du har hat mange insett så assisted hacking på embryo før insett da lager de hull med laser før insett , noen kvinner har hardt skall som gjør at det ikke klekker like lett. Ikke lov i Norge. Jeg var i dannmark. Om dt var bare det som gjor at en lyktes eller all støtte medisiner men eneste vi hadd det på og da ble jeg gravid skjegg har litt troa på det. Hat tre negative søskenforsøk nå og går det ikke med de tre neste nå blir det dk og assisted hacking neste .

Det var Riksen ja. Hadde en del aborter og da fikk jeg. Men fikk ingenting nå i september.
aha, skjønner, tak for svar. Har selv en Ma fra vablig gravid
Hadde tre runder med ivf med fin blasto uten å lykkes. Før 4. forsøk tok jeg livmorsprøver som ble sendt til tyskland og usa (alt var bra), sendte mensblod til Hellas (hadde for lite god og for mye dårlig bakteria, så vi gikk gjennom antibiotikakur), jeg tok Albyl e ved forsøk og jeg ba riksen til å sette inn 3-dagers i stedet for blasto.
Jeg vet ikke hva fungerte eller var det bare flaks.
27+1 i dag.
Hei. Var du på riksen mens du tok albyl e? trodde de var veldig konservative og vil ikke gi noe ekstra til noen

aha, skjønner, tak for svar. Har selv en Ma fra vablig gravid

Hei. Var du på riksen mens du tok albyl e? trodde de var veldig konservative og vil ikke gi noe ekstra til noen
Fikk albul e fra privat gyn. Riksen sa at de kan ikke skrive meg albyl e men om jeg får den privat kan jeg godt ta den. Og egentlig kjøpte jeg bare “babyaspirin/hjerteaspirin” uten resept fra utlandet. :bag:

Back
Topp