Blasto?

LizRachel

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Noen her inne som har noen gode erfaringer med dyrking til blastocyst?
Hvor mange dager etter uttak ble eggene dyrket?
Jeg er livredd for avbrutt, trenger noen solskinns historier [emoji38]

5 av mine 10 ble dyrket til blasto! Tok ut tirsdag og de ble fryst søndag, så 5 dager[emoji5] gravid med fryst blasto nå[emoji173]️

1 av 4 egg ble dyrket helt til 5 dager og satt inn. Ble gravid, men mistet dessverre. Første runde skulle jeg ha blasto, men da det kun var 1 av 13 egg igjen på dag 3 valgte de å sette inn egget.

5 av mine 10 ble dyrket til blasto! Tok ut tirsdag og de ble fryst søndag, så 5 dager[emoji5] gravid med fryst blasto nå[emoji173]️
Så flott at du fikk så mange blasto på frys og at du ble gravid med ett av dem nå [emoji1]
Krysser alt jeg har for at det blir nok egg ut her og nok som overlever til dag 5!

Jeg fikk ut 6 eller 7 egg og fikk to blastocyster etter fem dagers dyrking :)

Så fantastisk, godt å høre at det finnes håp [emoji4]
Om alt går bra blir det blasto som settes inn på fersk forsøk nå. Men har jo litt dårlig historie med få egg som utviklet seg, så er ekstremt spent på hvordan dette skal gå!
Skal ha uttak torsdag og forhåpentligvis innsett tirsdag.

Jeg har blitt gravid på 2/3 blastoer. Nå var ikke akkurat disse blastoene perfekte siden jeg mistet, men det er positivt at jeg ble gravid likevel mener jeg. Det var jo det med at de nok var abnormale desverre.

Første forsøk fikk jeg inn et 2 dagers + 3/5 egg som ble fryst som blastocyst.

Første søskenforsøk fikk jeg 3/8 blastoer + ett 3 dagers inn.

Jeg syns personlig at alt fra 2-4 blastoer fra ett forsøk er kjempebra! Mer enn det er jo virkelig fantastisk.
Likevel ser du jo her at flere "bare" fikk en blasto til slutt og det er jo slett ikke " bare" når det blir bebis av det!

Krysser fingrene for bebisblasto til deg!!!!

Så flott at du fikk så mange blasto på frys og at du ble gravid med ett av dem nå [emoji1]
Krysser alt jeg har for at det blir nok egg ut her og nok som overlever til dag 5!

Så fantastisk, godt å høre at det finnes håp [emoji4]
Om alt går bra blir det blasto som settes inn på fersk forsøk nå. Men har jo litt dårlig historie med få egg som utviklet seg, så er ekstremt spent på hvordan dette skal gå!
Skal ha uttak torsdag og forhåpentligvis innsett tirsdag.
Etter jeg hadde et avbrutt forsøk (ingen befruktning) så turte jeg ikke å be om blastocyst pga var redd for nytt avbrutt forsøk. Hadde "bare" tre befruktede egg. Men om jeg hadde fem eller flere så hadde jeg nok satset, det er en god mulighet til å luke ut egg som mest sannsynlig ville falt fra senere uansett :) håper det går for deg denne gangen [emoji173]

Håper virkelig du lykkes igjen på neste runde, sender deg en klem. :Heartred

Tok opp 3 3-dagers egg og dyrket til blasto. Ett overlevde og ble gravid:)
Takk for input Marihøna. 1 av 3 er jo egentlig ganske greie odds :) Så lenge ett av mine overlever helt til blasto så blir jeg super happy! Trenger jo kun ett! :D

Jeg har blitt gravid på 2/3 blastoer. Nå var ikke akkurat disse blastoene perfekte siden jeg mistet, men det er positivt at jeg ble gravid likevel mener jeg. Det var jo det med at de nok var abnormale desverre.

Første forsøk fikk jeg inn et 2 dagers + 3/5 egg som ble fryst som blastocyst.

Første søskenforsøk fikk jeg 3/8 blastoer + ett 3 dagers inn.

Jeg syns personlig at alt fra 2-4 blastoer fra ett forsøk er kjempebra! Mer enn det er jo virkelig fantastisk.
Likevel ser du jo her at flere "bare" fikk en blasto til slutt og det er jo slett ikke " bare" når det blir bebis av det!

Krysser fingrene for bebisblasto til deg!!!!
Så fint å høre at så mange av dere har blitt gravide med blasto! Og at det faktisk er egg som overlever så lenge i varmeskapet! Jeg har virkelig ingen forhåpninger om så mye som 4 blastoer, blir glad jeg bare får ett!! :D
Håper virkelig det blir en fin blasto til innsett :smiley-angelic001

Etter jeg hadde et avbrutt forsøk (ingen befruktning) så turte jeg ikke å be om blastocyst pga var redd for nytt avbrutt forsøk. Hadde "bare" tre befruktede egg. Men om jeg hadde fem eller flere så hadde jeg nok satset, det er en god mulighet til å luke ut egg som mest sannsynlig ville falt fra senere uansett :) håper det går for deg denne gangen [emoji173]
Takk for infoen Poppi. Jeg føler også jeg må se hvor mange egg de får ut, og hvor mange som blir befruktet. Dessverre så blir det nok dyrking til blasto uansett antall egg ut, da innsett krasjer med pinsen. Tror ikke de har åpent i helgene? Lurer på om jeg kanskje skulle tatt en telefon til dem i morgen, får jo ikke fred i sjela med alle disse "hva hvis" spørsmålene :p

Håper virkelig du lykkes igjen på neste runde, sender deg en klem. :Heartred
Tusen takk Amalie, vi krysser alt vi har for at det lykkes denne gangen!

jeg fikk ut 6 egg. 4 ble befruktet, ett tredagers ble tilbakeført. to stk ble dyrket videre til blastocyster og frosset ned på dag 5 :) er gravid med 3 dagers egg. :) dpo 13 i dag.
men de sier at sjangsen øker med blastocyst :-) lykke til ❤

Siste forsøk (nr 5 fersk) dro vi til Danmark der vi fikk 3 flotte embryoer på dag 3 som de så dyrket videre, en ble bra blasto på dag 5 og 2 uker senere fikk vi positiv test! Gjenstår å se om den går veien selvsagt men det var stort å få positiv test etter 6 negative innsett og 1 MA.

Har stor tro på blasto, du trenger bare ett!!!

jeg fikk ut 6 egg. 4 ble befruktet, ett tredagers ble tilbakeført. to stk ble dyrket videre til blastocyster og frosset ned på dag 5 :) er gravid med 3 dagers egg. :) dpo 13 i dag.
men de sier at sjangsen øker med blastocyst :-) lykke til [emoji173]

Gratulerer så mye med graviditeten [emoji7]
Krysser fingrer for at noen av eggene mine overlever til blasto stadiet

Siste forsøk (nr 5 fersk) dro vi til Danmark der vi fikk 3 flotte embryoer på dag 3 som de så dyrket videre, en ble bra blasto på dag 5 og 2 uker senere fikk vi positiv test! Gjenstår å se om den går veien selvsagt men det var stort å få positiv test etter 6 negative innsett og 1 MA.

Har stor tro på blasto, du trenger bare ett!!!
Så fantastisk at dere fikk positiv test med blasto! Har liksom ikke sett så mange som fikk inn blasto på fersk forsøk, så var godt å høre noen med en slik positiv historie - takk for at du delte [emoji173] Krysser fingrene for at det holder hele veien [emoji8]
Teller de dag 5 som dagene etter uttak? Dvs at uttaksdagen regnes som befruktningsdagen, og dagene etterpå som dyrkningsdager? Skal ha uttak torsdag og forhåpentligvis innsett påfølgende tirsdag, blir det da en 5 eller 6 dagers blasto?

Så fantastisk at dere fikk positiv test med blasto! Har liksom ikke sett så mange som fikk inn blasto på fersk forsøk, så var godt å høre noen med en slik positiv historie - takk for at du delte [emoji173] Krysser fingrene for at det holder hele veien [emoji8]
Teller de dag 5 som dagene etter uttak? Dvs at uttaksdagen regnes som befruktningsdagen, og dagene etterpå som dyrkningsdager? Skal ha uttak torsdag og forhåpentligvis innsett påfølgende tirsdag, blir det da en 5 eller 6 dagers blasto?

5-dagers blasto :happy:.

Det blir så spennende dette LizRachel! Jeg har godfølelsen for deg! Blasto er tingen!

Mitt andre forsøk var mitt beste, fikk kun to egg tilsammen fra hele forsøket, men det ene ga meg jo småen!
Det er viktig å ha troen. Ikke bli fortvilt om du ender opp med kun 1-2 brukbare. Det er de beste og mest potensielle som blir igjen. Og det er jo ganske godt å vite :happy:.

Nå er det kun to dager igjen til ovitrellen. Ikke lenge igjen til uttak nå.

Ja krysser fingrene [emoji4] Da har du samme som oss nesten, vi hadde uttak fredag og insett onsdagen etter.

Jeg har tenkt på det som 5 dagers blasto. Dvs torsdag er befruktningsdagen, og du får den inn på ca samme tidspunkt som befruktningen skjedde bare 5 døgn senere. Blir spennende!! Når har du uttak?

5-dagers blasto :happy:.

Det blir så spennende dette LizRachel! Jeg har godfølelsen for deg! Blasto er tingen!

Mitt andre forsøk var mitt beste, fikk kun to egg tilsammen fra hele forsøket, men det ene ga meg jo småen!
Det er viktig å ha troen. Ikke bli fortvilt om du ender opp med kun 1-2 brukbare. Det er de beste og mest potensielle som blir igjen. Og det er jo ganske godt å vite :happy:.

Nå er det kun to dager igjen til ovitrellen. Ikke lenge igjen til uttak nå.

Jeg blir superhappy om bare ett egg overlever til innsett [emoji28] Alt annet blir rene bonusen! Kun to dager til ovitrelle nå ja, helt sprøtt!!

Ja krysser fingrene [emoji4] Da har du samme som oss nesten, vi hadde uttak fredag og insett onsdagen etter.

Jeg har tenkt på det som 5 dagers blasto. Dvs torsdag er befruktningsdagen, og du får den inn på ca samme tidspunkt som befruktningen skjedde bare 5 døgn senere. Blir spennende!! Når har du uttak?

Jeg skal ha uttak nå til torsdag, med påfølgende innsett tirsdag neste uke. Da har jeg forstått det riktig, at det evt blir en 5 dagers blasto til innsett. Blir sykt spennende ja, tror ikke jeg kommer til å sove så veldig mye over helga [emoji23]

Jeg fikk ut 29 egg forrige uttak. 12 blastoer på frys. Flest 5dagers og noen 6dagers. Fikk ett barn av alle de...har denne runden tatt ut 17 egg. Så er spent på om det blir dyrket noen til blasto. Satte i n ett 10delt i dag.

Jeg fikk ut 29 egg forrige uttak. 12 blastoer på frys. Flest 5dagers og noen 6dagers. Fikk ett barn av alle de...har denne runden tatt ut 17 egg. Så er spent på om det blir dyrket noen til blasto. Satte i n ett 10delt i dag.

Oi, det var mye egg! Ble du overstimulert eller gikk det greit? 12 blasto til frys er jo kjempebra! [emoji4]
Er det noen grunn til at de ikke venter med å sette inn blasto hos deg? 10delt er vel like før blasto?

Back
Topp