Blasto - når teste?

Lil-17

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Sikkert vært oppe mange ganger før, men når tester dere ved innsett av blasto?

Er så sykt stress på jobb denne uken, både fysisk og psykisk, redd for at det skal påvirke dersom jeg er gravid..kan ikke akkurat melde meg syk heller, siden jeg ikke vet utfallet av det siste innsettet.

Bare 9 dpo, rd 3..

Sikkert vært oppe mange ganger før, men når tester dere ved innsett av blasto?

Er så sykt stress på jobb denne uken, både fysisk og psykisk, redd for at det skal påvirke dersom jeg er gravid..kan ikke akkurat melde meg syk heller, siden jeg ikke vet utfallet av det siste innsettet.

Bare 9 dpo, rd 3..

Jeg testet 11/12 dpo, fikk svak strek da:) ikke mange dagene igjen til du kan teste da:D

Spiller egentlig ingen rolle om man har hatt innsett dag 2, 3, 4, 5 eller 6 tror jeg? For man er jo like mange dpo uansett. Jeg har testet positivt 9 dpo:)

Vil tro en god test fanger opp spor etter 10 dager. Etter å ha satt inn blasto en gang sa embryoligen noe om det, men det er snart 2 år siden så jeg husker ikke helt. Tror han sa at med blasto ville jeg se etter 10 dg på hjemmetest. Er på dag 10 jeg skal ta blosprøve også, så du bør vel få utslag nå

Vil tro en god test fanger opp spor etter 10 dager. Etter å ha satt inn blasto en gang sa embryoligen noe om det, men det er snart 2 år siden så jeg husker ikke helt. Tror han sa at med blasto ville jeg se etter 10 dg på hjemmetest. Er på dag 10 jeg skal ta blosprøve også, så du bør vel få utslag nå

Mener du 10 dpo eller rugedag 10? Jeg har aldri hørt om klinikker som tar blodprøve allerede 10 dpo (rugedag 4-5 etter innsett av blasto). :)

Jeg har fått positiv test 9 og 10 dpo de to gangene jeg har blitt gravid ved IVF. Skal ikke være noe forskjell etter innsett av blasto eller tidligere embryo (mine var 2 dagers, så rugedag 7 og 8 da).

Skal ikke ta blodprøve før 25 januar, 14 dager etter innsett. Store forskjeller.

Blodprøve 10 dager etter innsett ja, (jeg er så fersk her inne at jeg ikke kan alle uttrykkene)

Ja, rugedag 10, det er logisk. :)

Dpo er egentlig et uttrykk for de som prøver på egenhånd, det betyr "days past ovulation" som på norsk er "antall dager etter eggløsning". Når man sammenligner hcg-verdier eller graviditetstester er det mest interessant med de som er like mange dpo som en selv. Hvis man har innsett av et femdagers embryo er man 5 dpo allerede på innsettdagen. Uttak tilsvarer eggløsning, så dagen etter uttak er man 1 dpo. Rugedag 10 av et femdagers embryo tilsvarer da 15 dpo. :)

For assistert befruktning er det egentlig en egen forkortelse istedenfor dpo, men den brukes mer på engelske forum og nettsider. :)

Da kan jeg driste meg til en test i morgen, og heller prøve å ikke bli skuffa dersom den er negativ.

Lærte noe nytt i dag òg :)

Da kan jeg driste meg til en test i morgen, og heller prøve å ikke bli skuffa dersom den er negativ.

Lærte noe nytt i dag òg :)

Ja, 10 dpo kan være for tidlig, så det må man jo ha med om man tidligtester. :) Lykke til!

Jeg satte ikke inn blasto, men jeg testa med synlig, men svak strek, på rugedag 8, med to 2 dagers :)
Er på rugedag 11 i dag.
Fersk forsøket så ble testene først synlige, men svare, på rugedag 10. Men det gikk ikke så bra.

Jeg testet positivt 13 og 10 dpo etter innsett av opptint 5 dagers blasto, 9 dpo og 10 dpo positivt etter 2- og 3- dagers fersk ( testet ut ovitrellen og så økning etter nesten blenda test på disse dagene)

Takk for god info :)

Klarte ikke vente. 6 timer siden veskeinntak - blenda.
IMG_20190114_195105.jpg

Back
Topp