Blanding av mme?

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Nettopp kjøpt pulver mme for første gang. Har brukt ferdig blandet frem til nå men det blir så dyrt i lengden.
Det eg lurer på: må man koke opp vann hver eneste gang man skal lage en flaske med mme? Går d ikke an å lage klar mange samtidi? Virker så tungvint å koke opp hver gang. Har ikke vannkoker , så hvordan vet jeg når vannet er 100 grader? ( skulle kokes til 100 grader sto d)

Jeg koker ikke vann som hun skal drikke i vannkoker da. Så koker først opp i panne, deretter tar jeg i termos og resten i en vanlig flaske som jeg tar i kjøleskapet. Holder visst ett døgn, men jeg lager til både morgen og kveld så da bytter jeg ut vannet

Jeg koker ikke vann som hun skal drikke i vannkoker da. Så koker først opp i panne, deretter tar jeg i termos og resten i en vanlig flaske som jeg tar i kjøleskapet. Holder visst ett døgn, men jeg lager til både morgen og kveld så da bytter jeg ut vannet
Det du tar i termos , er det sånn du skal bruke ila noen timer?
Så det er ok å koke vann, ta det i kjøleskapet - også blande det med pulveret når du trenger det? Også varme d hele i Microen?

Jeg koker flasker og vann hver kveld. Fyller flaskene med vann å setter de i kjøleskapet. Varmer vannet i micro når jeg skal lage mat til han og fyller på pulveret etterpå.

Sent from my iPhone using BV Forum

Så det er ok å koke vann, ta det i kjøleskapet - også blande det med pulveret når du trenger det? Også varme d hele i Microen?
Ikke varm etter du har hatt pulverer i.

Jeg koker opp døgndoser og har dem stående i kjøleskapet frem til bruk, da kjører jeg dem i microen. Dette står det på pakken at du ikke skal gjøre, men det er slikt de gjør det på sykehuset. Og jeg har fått beskjed av sykepleier om at det ikke er noe problem. Kjempe greit på nattaen:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeeg pleide å koke vannet på morran og fylle termosen. Så pleide jeg å koke som jg fylte opp en mugge som jeg la i kjøleskapet så blandet vannet fra termosen og muggen til passe varmt. Nå er jeg litt antimicro når det gjelder småbarn:D

Den måten syns jg var lettest.
Nå ammer jeg så slipper det stresset:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg koker flasker og vann hver kveld. Fyller flaskene med vann å setter de i kjøleskapet. Varmer vannet i micro når jeg skal lage mat til han og fyller på pulveret etterpå.

Etter du har kokt vannet, kjøler du det ned før du tar det i kjøleskapet? Har du de i tåteflasker så de e ready for microen?

Etter du har kokt vannet, kjøler du det ned før du tar det i kjøleskapet? Har du de i tåteflasker så de e ready for microen?
Pleier å la vannet avkjøles litt før jeg har de på flaskene. Det fordamper jo litt når det er nykokt, men jeg venter ikke til de er helt kalde før jeg setter de inn.

Jepp, har altså vannet klart på flaskene og har egen hylle i døra der alle 8 får plass :p da er det bare å røske til seg en når mini er sulten :) når jeg da koker nytt vann neste kveld, bytter keg ut vannet som ikke er blitt brukt på de flaskene som står igjen.

Pleier å la vannet avkjøles litt før jeg har de på flaskene. Det fordamper jo litt når det er nykokt, men jeg venter ikke til de er helt kalde før jeg setter de inn.

Jepp, har altså vannet klart på flaskene og har egen hylle i døra der alle 8 får plass :p da er det bare å røske til seg en når mini er sulten :) når jeg da koker nytt vann neste kveld, bytter keg ut vannet som ikke er blitt brukt på de flaskene som står igjen.

Takk for svar :-D

Det jeg gjør er å ta 50/50 med vannet i termosen som er varmt og vannet som er kokt kaldt og blander sammen med pulver. Da slipper du mikro. Feks: tar litt varmt vann, så pulver i og rister og resten kokt kaldt vann sånn at det blir til den mengden du skal ha. Mikro bruker jeg kun hvis jeg må, siden det er snakk om noe med stråling fikk jeg høre

På morgenen koker jeg opp vann, fyller en termos og fyller på en stor flaske som jeg avkjøler og setter i kjøleskapet. Blander kaldt og varmt vann for hver gang og tilsetter pulveret da :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg koker alle flasker på kvelden og koker vann som jeg heller i faskene ca halvfulle. Lar de stå til de er avkjølt og setter alt i kjøleskapet.
Når jeg da skal lage til flaske til han, koker jeg opp bittelitt vann i en kjele, går superfort for trenger så lite, heller på en flaske, og får da perfekt temperatur med en gang, og blander i pulveret.
Da tar det max 2min å lage flaske til den skrikende utålmodige sultne babyen min.. ;)

Hvorfor må man oppbevare vannet i kjøleskap? Jeg heller bare kokt vann på flaskene og lar de stå i romtemperatur på kjøkkenbenken og putter de i mikroen i 10 sek når de skal varmes opp. Og tar i så pulver. Vannet er jo kokt og sterilisert likevel.

Lulilu

Back
Topp