Blandet familie

mia1986

Elsker forumet
Jeg hadde min første legetime i dag og fikk bekreftet graviditeten  Ganske deilig i grunnen! Det fikk i det minste samboeren min til å innse det og vise glede (ikke misforstå, det er en planlagt graviditet fra begges side).

Men over til spørsmålet mitt. Er det noen andre her som er i en blandet familie? Det jeg mener er at sambo har barn fra før og jeg er derfor stemor til en nydelig jente på snart 5. Hun er så enebarn som det går an å få blitt og krever utrolig mye oppmerksomhet fra alle til enhver tid. Det som bekymrer meg er at hun kan bli fryktelig sjalu og misunnelig på den nye babyen. Om de begge så får 50% oppmerksomhet hver så er det uansett en halvering for "lille prinsesse"... Og det er klart at det er vanskelig!

Er det noen som har erfaring med dette og som har noen gode tips å komme med? Vil at disse barna skal ha så mye glede av hverandre som mulig!! 

hei hei,,
jeg har en jente fra før og samboern min en gutt, de er akkorat like gammle, og vi behandler dem likt, det som er en utfordring er faktisk att vi har så forskjellig syn på  oppdragelse, att det kan bli litt uenigheter om det, hvorfor jeg er så streng mens han er litt mer løssluppen... men ellers så går det kjempefint og vi gleder oss veldig til lille kommer og blir å behandle alle 3 likt for etter min oppfattning er det slik det skal være :)

Ja, det er løsningen som jeg har kommet til og :) Men jeg frykter at 5,5 år alene vil gjøre dette vanskelig for snuppa. Hun må jo tross alt dele oss med denne babyen. Jeg innbiller meg at det hadde vært enklere om hun var litt yngre... Planen er å inkludere henne så mye som mulig og la henne få være en flink storesøster og håper vi kan flyte på det en stund! ;)

Back
Topp