Blandede følelser..

Heidi:)

Glad i forumet
Ja..jeg sitter her med svært blandede følelser..trodde jeg var 7uker på vei på fredag, og dro på tidlig ultralyd...pga min ustabile syklus etter pilleslutt fikk jeg beskjed om at jeg ikke var så langt på vei..mer enn 5uker,men mindre enn 7..skal sies at min GU ikke har spesialisert seg i graviditet og sånn,men mer kvinnesykdommer osv.. hørte at hun var usikker på alt... Men vi tok nå en ultralyd da.. og der sa hun at det var altfor tidlig til å se noe som helst..hun så en lykket livmor, og en fostersekk..mulig antydning til en plomme (?) og at det kunne være noe som var begynnelsen på et foster,men vanskelig å si og se..og begynte å si at en graviditet er så usikkert at jeg burde ikke ta noen gleder på forskudd..for 50% av alle graviditetene ender i spontanabort de 12 første ukene!..hæ??? aldri hørt at det har vært SÅ mange.. fikk bare bekymringer etter den timen jeg! for det første fordi hun sa hun ikke kunne se noen ting, og at det var altfor tidlig men også fordi hun sa det var såå vanlig å få en spontan abort , at det godt kunnne skje. osv... ble skikkelig paff :( Hun ba meg komme tilbake på torsdag,men ærlig talt vet jeg ikke om jeg kommer til å gjøre det... det er kun 6 dager etter forrige ultralyd,det koster meg masse penger! Lyst å egentlig bare vente.. jeg var jo gravid,men det var altfor tidlig å se noe..og så lenge jeg ikke blør er det vel positivt..og utviklingen går sin gang? eller?... :( nei, det var en skikkelig bomtur synes jeg.......... har ikke så mye symptomer nå heller,det gjør meg også veldig bekymret... er bare sulten,litt trøtt og øm i brystene..

jeg hadde ikke dratt tilbake til samme person som sist da.
dra heller litt seinere til en annen.dra da til en som kan mer om graviditet.
har aldri hørt at 50% ender i spontanabort.men jeg kjenner flere som har hatt det,men da er det de samme som har hatt 4,7 og 10 spontanaborter. Mens de andre jeg kjenner har det gått bra med hver graviditet. 

Hun der er tydeligvis ikke verdt papiret "gynekolog" er skrevet på. Makan til dame! Slikt sludder sier man ikke til en bekymret nygravid!!

Kopierer fra BVs artikkel angående spontanabort:
Omtrent 15 til 20 prosent av alle svangerskap ender med abort. Regner vi med alle tidligaborter som ikke engang kvinnen selv vet om, blir tallet kanskje 50 prosent.

TUSENtakk begge to!! Visste jeg kunne få støtte her hos dere:) Synes det var en skikkelig bomtime..hørt at det kan være 10-15% fare for sa men ikke 50..også 50% helt frem til 12.uke?? Hun gjorde meg jo helt livredd..egentlig går svangerskapet veldig bra...men hun fikk meg tilå bli helt fortvilet....enig med dere at jeg burde gå til noen andre! hun sa at selvom alt så bra ut i livmoren og at man så fostersekken og antydning til noe mer kunne myye skje..det var så mange forskjellige graviditeter og komplikasjoner osv osv.. :o Det var rett og slett ubehagelig! Skal avlyse timen på torsdagen! :( og heller vente et par uker og så prøve hos en annen som har peiling på dette...! har helt vondt inni meg :(

herregud så fælt :( håper ikke det samme skjer med meg for jeg har heller ingen symptomer.. Men jeg har helt regelmessige sykluser, så det skal jo stemme hos meg.. Men bør du ikke vente en uke og to til neste undersøkelse?? off, håper det går bra med deg. men så lenge du ikke blør så er du jo på rett vei:)

Jooo, skjønner ikke hvorfor jeg må komme tilbake 6 dager etter...er jo ganske tidlig da og! føler hun bare vil tjene penger på meg...tror jeg bare avlyser timen og venter noen uker før jeg kontakter en annen!

Maken til sludder og pølsevev! Noen folk burde definitivt omskoleres. At det er 50% sjanse for abort fram til uke 12 er jo helt usannsynlig, det er jo en gradvis økt sannsynlighet for at det går bra for hver dag man går gravid. Det blir jo ikke plutselig ufarlig etter 12 uke! Den første tiden er jo mest risikofylt, men det er gjerne før man i det hele tatt kan teste seg. Og så øker sjansen for at spiren sitter, hele tiden. Jeg har vært gravid endel ganger, og får tidlig UL. Det jeg alltid får høre, er at hvis de ser et friskt foster etter uke 8, er det veldig stor sjanse for at det går bra. 
Jeg har mistet 4 ganger på ett år nå, men det var fordi jeg hadde en infeksjon i livmoren som jeg ikke visste om, og embryoet ville ikke feste seg (mistet etter 2-3 dager hver gang). Nå er jeg 6+1, og vet at den har festet seg. (Fikk en antibiotikakur, og vips så satt'n gitt!) Så er det jo bare å tenke positivt, sende gode tanker til den lille, men samtidig ha litt is i magen (sorry ordspillet) og legge inn en liten margin. Det betyr jo ikke at man ikke skal glede seg!:)
Og sånne hekser som hun der, de skal man holde seg langt unna.
Stor klem! Dette går fint!

...forresten så synes jeg det er litt ironisk at vi er så redde når babyen er inni magen. Det er jo når den kommer ut i verden at det virkelig er farlig... :)
Det er alltid en risiko forbundet med å ta noen inn i hjertet sitt. Men ingenting kan jo måle seg med det! 
emoticon

Herregud for en gynekolog! Tenk å si noe sånn til en gravid dame?! Im speachless!!

Ville avbestilt hele timen og kommet meg et annet sted! For det der hørtes jo bare helt fælt ut!

xxx for deg! klem

Dere er så søte!!!! Tusen takk for at dere backer meg opp på det her :) Skulle fortelle nyheten til mamma igår kveld og vettu, så ble litt rart å gjøre det da etter den timen hvor hun tråkket meg såånn ned..følte jo at denne graviditeten ikke kom til å skje uansett... men alt så jo bra ut bortsett fra at var såpass tidlig i svangerskapet av det foreløpig var vanskelig å se så mye. Jeg ringer på mandag og avbestiller timen! ;) Ikke skal hun få mer penger av meg på det der..var og tok livmorhalsprøve hos henne,det gikk veldig greit..men graviditet har hun null peil på ,og da mener jeg det er bedre å holde kjeft enn å si noe man ikke er helt sikker på! For det gjorde at jeg ble heelt fortvilet!

en_til? skrev:
For en dame.... Nei, kom deg til en annen gyn som kan litt mer og som ikke gjør deg bekymret. Vet ikke hvor i landet du bor, men askergynekologen er vist nok bra, hvis ikke så har du en på majorstuaklinikken i oslo. Jeg var på majorstua når jeg ventet storebror. De er veldig dyktige. Også har jeg hørt mye bra om asker så skal dit på mandag. egentlig bare å google i steder i den delen av landet du bor, så sjekke nettsider osv. Selv om du evt er kortere på vei enn du hadde regnet med betyr jo ikke at noe er galt, jeg ville prøvd å senke skuldrene litt. Verken du eller lillespire vil ha noe godt av du er bekymret. Xxx for at lille spire har det knall i magen din. Kan jo hende at det festet seg senere enn antatt også. Jeg skjønner bekymringen din. Virkelig.

Takk for tips :) Jeg er faktisk fra Asker (selv om jeg ikke bor der nå) så kan jo evt.prøve der :) Hvem skal du til der, Bente?

Hehe.. du er det ja! :D Familien min bor jo der enda, så kunne jo dratt dit på ultralyder egentlig.. fortell meg hvordan det gikk da;) Vært hos henne tidligere i år ser du..men siden det ikke stod noe om at de var spesialisert på graviditet søkte jeg bare videre.. :p en venninne av meg var der, hun betalte 500kr for tidlig ultralyd, og 300kr for neste oppfølgingstime.... er ikke så gæli det da :)

Greit å få svar uansett hvor langt du er på vei da :) for da har du noe å forholde deg til! jeg ble ikke klokere..trodde jeg var 7uker,men hun sa bare "du er i allefall i 7uker,men mere enn 5..." ...skal jeg si 6 da? :p hehe... masse lykke til!! :)

Back
Topp