Blanda følelser

PiaMia

Flørter med forumet
I dag var den store dagen som vi har gledet oss til lenge, nemlig ordinær ultralyd og få hilse på babyen i magen. Siden magen har blitt så stor over kort tid har jeg mistenkt at det kunne være tvillinger. Men jeg har ikke hatt tidlig ultralyd så vi visste ingenting.
På ultralydundersøkelsen kunne jordmor bekrefte ganske fort at det var to små babyer i magen og magefølelsen min om tvillinger stemte. Men hun kunne bare finne hjertelyd på den ene babyen, som også var en del større og aktiv - mer enn den andre som lå ganske stille og urørlig. Lege ble tilkallt og hun kunne bekrefte at den ene tvillingen var død.
Sjokk! Jeg tror både meg og samboeren min sluttet å puste noen sekunder. Men den andre babyen, som er en aktiv og høyst vital liten jente hadde det bare bra. Den andre tvillingen døde ca rundt uke 13. Dagen etter dag ble ikke den gledens dag som vi hadde sett for oss. Klarer ikke å tenke på noe annet enn den vi har mistet. Med tid og stunder kan vi nok glede oss mer og mer over den friske jenta vi får, men sorgen over den lille som ikke klarte mer er tung. Det er store sjangser for at jenta vår klarer seg fint og jeg får ekstra oppfølging under svangerskapet. Men følelse av å ha frisk jente i magen og en som ikke klarte mer er veldig, veldig blanda sorg og glede. Så vi krysser fingrene for at jenta vår klorer seg fast til livet (som hun ser ut til å gjøre) og at vi endelig får hilse på henne i begynnelsen av april :-)

Uff, utrolig trist. Jeg har lenge kjent på hva om den lille i magen brått dør. Når jeg lufter min bekymring blir jeg som oftest møtt med samme strofe - da var det noe galt og rett og slett ikke meningen. Men jeg kan forstå at dette blir enda vanskeligere for deg da du har en som klarte seg. Blir fort mange spørsmål, kanksje? Men det er godt du har den som klarte seg å glede deg over. Men utrolig trist likevel.

Så utrolig leit å høre!! Samtidig fint at jenta ser ut til å klare seg!
Håper dere får snakket om dette og etter hvert kommer dit at det blir ren lykke når jenta kommer til verden!

Så trist å høre! Sender deg en god klem <3
Godt at dere får tett oppfølging og forhåpentligvis god hjelp til å bearbeide hva dere går igjennom!

Sender deg en stor klem.
Så otroligt trist å uppleva noet sånt.
De e gott du får tett oppfølging :-)

Så fryktelig..Stor klem til deg❤️ Håper dere får den hjelpen dere har behov for og har god støtte rundt dere.

Huff, for en trasig nyhet å få.

Skjønner godt du har blanda følelser og ikke minst er bekymra. Det er klart du skal sørge over den som ikke klarte seg.

Men gratulerer så mye med ei frisk lita jente i magen. :)

Tusen takk for gode og oppmuntrende ord og klemmer! :happy:
Heldigvis er det ikke ofte dette skjer, men det er en av risikoene for tvillingsvangerskap. Men slik som legen sa var det mulig at han ikke var levedyktig - og naturen selv har ordnet opp.
Men nå får jeg jo hilse på den friske og fine jenta vår en gang hver 4.uke. Vi får god oppfølgning og jeg har en fantastisk flink og støttende jordmor. Dette skal gå bra :joyful:

Skjønner godt at du har blanda følelser. Ta tiden til hjelp og ta vare på hverandre. Godt du får god oppfølging videre og at du har en flink og støttende jordmor :) *sender en god klem*

Så leit å høre... Sender varme tanker <3 Godt dere har en frisk tulle med videre, i alle fall! <3

Det var utrolig trist å høre :( Er lov å sørge når sånt skjer. Bra du har ei jente å glede deg over og se frem til :):)

Back
Topp