Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Du bør få hjelp så fort som mulig, ta kontakt med jordmor. :) Hun hjelper deg sikkert kjempe godt, og det er bedre å begynne pratinga nå, istedet for senere..
Jeg slet også når det nærmet seg fødsel på siste, da første satt ferskt i minne.. Jeg fikk god hjelp, men skulle tatt kontakt mye tidligere..
ang det å dytte ungen inn i puppen og klemme på puppen er vanlig, når de noen gang bare surrer uten å få det til selv. tviler på at en baby blir traumatisert for livet pga dette.
ang lang fødsel kan jeg godt forstå deg. en ting er å gå igjennom en smertefullfødsel som varer kun noen timer og du er opplagt. når man er helt utslitt så tåler man mindre, både av fysisk smerte, å prestere fysisk og psykisk press. i tillegg er det ikke lett å si i fra dersom man er så langt nede. Hva med å skrive et ønskebrev om at de ikke venter så lenge neste gang om det går like tregt da?
ang total ruptur så går det vel ann å søke om ks? Og ang barseltiden kan du også skrive ønskebrev, f.eks. alenerom om du er adskilt fra babyen e.l.
Kanskje greit å få noen å snakke med om dette for å bearbeide de vonde opplevelsene?
forresten ballongen er for å utvide og modne, ikke for å gi rier... hvilke piller fikk du? synes det er rart om de ga deg riestimulerende piller dersom du ikke var moden nok for å få åpning...
Når man er førstegangsfødende er det ikke så mye man er forberedt på og mye man ikke vet noe om. Med den kunnsakpen jeg sitter med nå hadde tingene nok vært annerledes.
Husker ikke alle detaljer nå. Har prøvd å fortenge mye av det som skjedde. I etterkant fant jeg ut at de pillene som ble brukt egentlig ikke er godkjent av helsemyndighetene til igangsetting av fødselen siden de blir brukt til abort. Skal prøve å finne ut hva de heter.
Når det gjelder dette med amming var det nok satt litt på spissen, men det var til og med en annen jordmor tilstede som i etterkant sa til meg at hun var uenig i den metoden som ble brukt. Hvorfor hun ikke turte å si ifra om dette til henne må du ikke spørre meg.