Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Blir bløtkaka best hvis du lager den dagen før eller samme dag? Sjokoladekake bruker jeg å lage dagen før,for at smaken skal sette seg mer. Men jeg lager bløtkake såå veldig sjelden så er usikker.. [:D]
Jeg lager alltid bløtkaken enten dagen før eller flere timer i forkant. dette for at saften skal få tid til å trekke gjennom sukkerbrødbunnene - da blir den så mye saftigere.
MEN: ren krembløtkake (altså uten lokk) lager jeg bare delvis ferdig. Dvs jeg setter sammen alle bunnene med fyllet etc dagen/timer før - men sprøyter på kremen rett før servering (eller en times tid eller så før).
Er det lokk på kaken, legger jeg det kvelden før kun hvis jeg har dårlig tid dagen etter. Det har skjedd meg noen ganger - særlig med marsipan lokk - at det har blitt "vått og klissete" liksom, når jg har lagt det dagen før. Særlig om det er krem under - da sklir det lettere, enn med feks smørkrem under.
Det ideelle - syntes jg - er å legge lokk og pynte samme dag som det skal serveres. Men bunnene setter jeg alltid sammen dagen før og stryker litt hermetisk fruktsaft over hver bunn :)