Bløtkake

Rappo

Forumet er livet
Noen som har en enkel oppskrift på bløtkake? Tenkte å gjøre det enkelt, kjøpe bunn. Hva er godt å ha inni? Og som pynt? Skal være til mannen min som fyller 31 år[:)]

Inni: Vaniljekrem evt blandet med vanlig krem. Ett lite strøk sjokoladekrem. Bananer, jordbær og sjokoladepletter [:D] 

Oppå: Hva som helst av bær som passer med det inni. Litt conditor farge i kremen kanskje. Pynte med sjokkis, geletopper, marengs.
Ha gjerne litt fruktsaft på bunnen så den blir litt saftigere [;)]

Ananas er godt. Bruk all saften fra hermetikkboksene til å dynke alle delene godt, slik at kaka bli saftig og bløt, som en god bløtkake skal være. Synes altfor mange lager tørr bløtkake...

dynk kakebunnen med jus, den skal dynkes ganske godt.
jeg bruker et lag med vaniljekrem og et lag med krem blanet med eks. bringebæsyltetøy(da får du fin rosafarge, ellers kan du bruke konditorfarge, men beregn halve flasken for å farge kremen)
inni kan du smøre sjokolade på bunnen, jeg bruker alltid babaner og bær.
jeg pynter kaken med litt forskjellig alt etter hvilken anledning kaken skal servres..men har jeg sjokolade inni kaken vil jeg vise det utenpå og..det er veldg kjekt å få et hint om hva kaken er fyllt med mtp allergier.

Takk for svar[:)]

Back
Topp