Blør :(

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Kom nettopp hjem etter å ha vært ute å tråkket i hele dag. Hadde kjempe vondt i ryggen og måtte på do. Så tørket jeg meg og det var lyst rødt blod for hvert tørk. Begynte å gråte og er livredd. Ringte til sykehuset og de sa jeg skulle ringe legevakten hvis det ble værre. Vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Uff så skummelt. Ring legevakten og be om en sjekk.

Jeg hadde ringt føden! Legevakten skjønner ingenting.. men er du sikker på at det ikke er sprekk i mellomkjøttet endetarmen som blør? Jeg blør hver gang jeg gjør nr to.. kan også hende det er et sprekt blodkar. Men ville uansett ringt. Når man er så langt på veg som du er nå, så kan man få behandling som stopper evt truende abort. Blod og smerter skal uansett sjekkes opp. Men husk at i ca 80% av tilfellene hvor gravide blør så er det ufarlig.

Jeg tørket for å sjekke helt sikkert inn i mot skjeden og det var der det kom ifra. Hun på føden sa hun ikke kunne gjøre noe så nå snakket jeg med legevakten som bare er 5 min unna og hun sa jeg kunne komme ned der og holde av plass til meg <3 bare griner og griner nå. Alt har jo bare vært en drøm så lang :(

Jeg tørket for å sjekke helt sikkert inn i mot skjeden og det var der det kom ifra. Hun på føden sa hun ikke kunne gjøre noe så nå snakket jeg med legevakten som bare er 5 min unna og hun sa jeg kunne komme ned der og holde av plass til meg <3 bare griner og griner nå. Alt har jo bare vært en drøm så lang :(
Det går nok bra. Og føler med deg fikk den skrekken mange ganger i forrige svangerskap og venter nesten på det nå også. Kan være livmoren som ligger litt langt ned.

Huff så ekkelt :/ krysser fingrene for deg !

Krysser fingrene for at alt er bra. <3

Uff, håper de får sjekket deg i kveld og at alt er bra med lille. Sender en trøsteklem :)

Huff da! krysser fingrene for at det er uskyldig <3

Nei så skummelt!! Skjønner godt at du er redd. Og selv om de ikke kan gjøre noe enda, så er det jo best å få sjekket ut hva som kan være årsaken! Masse lykke til <3 <3

Krysser fingrene for deg.

(Føden, gjør de noe før man er uke 24 da? Husker nemlig at min kusine kom inn med truende prematur fødsel og legen som sååååå på klokka og ventet og kom til at "halv tolv er nytt døgn godt nok, nå er du 24 uker" og satte riehemmende og lungemodning) 23+6 var nemig før grensen, ved mindtnatt var hun 24 uker.

Venninnen min begynte å fossblød slik at hun måtte bruke nattbind innlegg.. Var da halvveis til uke 22. Hun var til kontroll og fikk da beskjed at hun måtte holde seg rolig da hun hadde en risiko for å miste da. Hun har fått en frisk, rask og flott gutt likevel! Alt endret seg kjapt og hun fikk absolutt ingen komplikasjoner etter det :)
Hater blødninger! Lager så mye vonde bekymringer!

Back
Topp