Blør på cerazette :-/

Babi

Elsker forumet
Januarskatter 2015
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg begynte på cerazette etter 6-ukers kontrollen. Jeg tenkte egentlig på kobberspiral men hadde jo problemer med denne etter at den hadde vært der i 4 år og når den skulle tas ut. Også hørte jeg at på cerazette slipper man mensen. Midt i blinken tenkte jeg, og det blir vel bare et par år til vi skal ha en til og det er absolutt lettest å bruke minipille i mellomtiden. Men Neida, rett etter at jeg begynte kom det en kraftig blødning. Så en til, to uker senere. Og to uker etter det igjen. Og det var fortsatt blod igjen da jeg var hos legen forrige uke og skulle ta prøver. Hun mente jeg muligens ikje tålte pillene. Jeg tok til og med noen dager pause pga mistanke om graviditet. Men nei, negativ test. Begynte igjen, null blødninger. Men idag kom jammen den blødningen tilbake! Noen som har opplevd dette? Kan det stabilisere seg? Har brukt pillene i 2 mnd nå. Blødningene er irriterende, kommer uanmeldt og forstyrrer sexlivet. Hva gjør jeg?

Jeg gikk på de i mange år, og hadde kanskje 1-2 blødninger i året. Vet at noen sliter med mye blødninger, og må slutte. Har hørt at noen har blødd mye i 3-4 mnd også stopper det. Mens andre har måtte slutte Pga ukontrollerte blødninger.Tror jeg kanske ville prøvd å finne noen andre som kanskje passer kroppen din bedre?
Bare pass på å bytt pille direkte og ikke ha pille-pause. Det er ikke bra for kroppen! :)

Ok, så det er en sjanse for at blødningene slutter etter 4 mnd på pilla? Vurderer kobberspiral men vet ikke helt pga at sist flyttet den på seg og gjorde vondt på slutten.

Litt seint svar her, men kan slenge på min erfaring. Jeg småblødde/spottet i 4 mnd etter jeg startet av og på. Legen sa det var normalt og ville gi seg. Og det gjorde det :) (dette er min erfaring)

Jeg har hatt blødninger i hytt og pine med de og den andre gangen jeg prøvde bytta jeg type etter å ha blødd 3 mnd uten stopp... men det kan være noe med meg for jeg får ikke lenger lov til å bruke noe med hormoner pga jeg reagerer på alt jeg har prøvd nå...

Jeg hadde også blødninger mrd cerazette.. men nå er det heller ingen andre mini/vanlig p-pille jeg foreløpig ikke har blødd av... :(

Jeg blødde 3,5mnd i strekk på cerazette, en dag innimellom pause, måtte gi opp til slutt.

Back
Topp