Blør og blør..

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Hei,

Nå er jeg virkelig redd:( var ute å kostet på terrassen og skulle til å bøye meg ned å plukke opp løv, da jeg kjente at jeg ble helt bløt mellom beina. Jeg gikk inn på do og da rant det blid slik at hele doskålen var full.. Det har enda ikke gitt seg. Ingen klumper(enda) men bare friskt blod..

Jeg lurer da på hvem jeg kan ta kontakt med for å få sjekket hva dette kan skyldes, eller om det i det hele tatt er noen som kan/gidder sjekke?
Jeg tror aldri jeg har vært så redd før.

Er det legevakten jeg må kontakte nå i helgen? Eller ringer jeg noen andre?

Er 12+6:( :(

Takk for svar:)

Hvilket sykehus tilhører du? Dette skjedde jo meg for noen dager siden, og da dro jeg rett på legevakten. Største feilen jeg har gjort.

Der ville de ikke sjekke meg ordentlig, men tittet raskt med en bitteliten håndholdt ultralyd sak, og fant ut at fosteret hadde det veldig bra med godt med fostervann og aktivitet.

Iom at han fant blod i urinen (men jeg blødde jo vaginalt, ikke fra urinen) sa bestemte han seg for at jeg hadde urinveisinfeksjon og sendte meg hjem med piller.

...Dog dro jeg rett til min fastlege og fikk grundig undersøkelse, som igjen viste at morkaken ligger over mormunnen og blødde litt. Ingen spor etter urinveisinfeksjon (prøver ble tatt på nytt og sendt til dyrking).

I ettertid har jeg fått høre av alle at man skal ringe dit man har fødeplass. Noe jeg gjorde (Ullevål) i ettertid for å høre mer ang. frontliggende morkake som har blødd igjen..

Kort fortalt: Dette trenger ikke være noe alvorlig, det kan være som meg. Men ring fødestedet ditt.

Last edited:
Håper alt er bra! Tenker masse på dere <3

Hvilket sykehus tilhører du? Dette skjedde jo meg for noen dager siden, og da dro jeg rett på legevakten. Største feilen jeg har gjort.

Der ville de ikke sjekke meg ordentlig, men tittet raskt med en bitteliten håndholdt ultralyd sak, og fant ut at fosteret hadde det veldig bra med godt med fostervann og aktivitet.

Iom at han fant blod i urinen (men jeg blødde jo vaginalt, ikke fra urinen) sa bestemte han seg for at jeg hadde urinveisinfeksjon og sendte meg hjem med piller.

...Dog dro jeg rett til min fastlege og fikk grundig undersøkelse, som igjen viste at morkaken ligger over mormunnen og blødde litt. Ingen spor etter urinveisinfeksjon (prøver ble tatt på nytt og sendt til dyrking).

I ettertid har jeg fått høre av alle at man skal ringe dit man har fødeplass. Noe jeg gjorde (Ullevål) i ettertid for å høre mer ang. frontliggende morkake som har blødd igjen..

Kort fortalt: Dette trenger ikke være noe alvorlig, det kan være som meg. Men ring fødestedet ditt.

Jeg hører til stavanger. Burde jeg da ringe til føden sier du? Er ikke så lett å komme til en privat gyn eller fastlegen nå i helgen :( har snakket med legevakten og de skulle få en lege til å ringe meg opp igjen.. Og vurdere hva som skulle skje videre... Hun jeg snakket med i tlf sa at hun ikke hadde det rette utstyret til å kunne sjekke på legevakten:(

Jeg er så redd

Jeg hører til stavanger. Burde jeg da ringe til føden sier du?

Ja. Ring dit. Jeg fikk beskjed om å ringe ullevål føden, der har de telefon med sykepleiere som svarer. Og de vet hva de snakker om :)

Ja. Ring dit. Jeg fikk beskjed om å ringe ullevål føden, der har de telefon med sykepleiere som svarer. Og de vet hva de snakker om :)
De sa jeg måtte ringe til legevakten, og så måtte de henvise meg videre til gyn:( ;( ;( huff;(

Blør mindre men det kommer blod når jeg setter meg på do.
Har litt vondt i magen, men det er ikke godt å si om det skyldes ligamenter eller andre ting :(

Masse lykke til!

Håper du får kommet inn til legevakta og at de sender deg til gyn! Kan jo være helt ufarlig men det beste er jo å få vite om alt er bra

Uff skjønner du er redd - det er jo en veldig skremmende situasjon. Håper alt ordner seg og at de tar godt vare på deg <3

Tenker på deg. Håper det går bra <3

Nei og nei! Dette må gå bra! Prøv å hvile mens du venter på svar! Skjønner veldig godt at du er redd. Ønsker deg og babyen alt godt:Heartred

Håper de har ringt nå og at du får komme inn! Det trenger jo ikke å være noe farlig men jeg skjønner godt at du er redd! Jeg krysser fingrene for at det er en uskyldig blødning og at alt er bra med både deg og nurket i magen ❤️ klem til deg!

Back
Topp