Blør litt....

sladra

Andre møte med forumet
Hei jenter! Har blødd litt i dag... Skummelt, noen som har erf å dele? Litt redd jeg nå, skulle ringe legen men de hadde stengt. D var ik så mye og håper ik d er noe galt. Dagene går så seint nå - kan ik vente til å komme til uke 12!!  Hjelp

kan jo ringe legevakta da!

Det skal jeg gjøre...;)

Hvilken farge og hvor mye blod er det? Jeg opplevde blødning i forrige uke, mørkebrunt blod. Fikk tatt ny hcg-måling som viste at verdiene stiger godt fortsatt. Blødde i to dager ca, nå er det ingenting. Har fortsatt alle symptomer, ligger rett ut akkurat nå pga kvalme. Jeg synes at dersom det ikke gir seg raskt og dersom du har/får smerter, så bør du kontakte legevakten for evt. henvisning til hcg-måling samt UL dersom mulig. Lykke til -  hold oss oppdatert!!! Klem!!!

Først var d litt brunaktig utflod, så litt mørkt blod. Var ik så mye og jeg har ik vondt, er bare skremt! Skal ringe legevakt nå. Tusen takk for hyggelig svar;)

Ta kontakt med legevakten du.. Det er ikke uvanlig med blødning i svangerskapet, men det bør alltid følges opp. Lykke til:=)

...Fikk svar som forventet. Vent et par dager og se om d blir verre og ta kontakt m fastlegen. D går sikkert bra, men d blir til at jeg tenker en del vøtt... Bare stoppet d av seg selv hos deg, var du til lege m en gang?

Er det meg du sikter til ang blødning??? Jeg har jo blødd i dette svangerskapet, så kan jo dele min erfaring.. Blødde vel 4 dager i uken som var, men ikke mye.. Det stopper opp, så kommer det litt... Har ikke vært hos UL etter disse blødningene, siden jeg fikk beskjed om sist at det ikke var uvanlig, og så sant det ikke kom i mensenmengder eller jeg hadde smerter burde jeg ikke være urolig.... Har opplevd å miste en gang, men da med styrtblødninger en dag, null blod neste dag, og styrtblødninger med utskraping dagen etter det igjen... Virker som om jeg blør litt av og til, uten at det er noen fare...

Bare ta det rolig, og blir du stresset krever du å få komme til UL. Ingen grunn til å utsette seg for masse stress.

Masse lykke til

jeg blødde av å på i en måned.. ikke mye, ikke like mye som ved mens.. hcg steg..lite.. men den steg jo..

jeg fikk etter 4 ultralyder konstantert MA..

men jeg hadde håpet oppe , hele tiden..
Er fælt å blø, å ikke vite hva som skjer i sin egen kropp..

tror det er helt individuellt hvor mye man blør osv...

jeg fikk abortpillen å blødde lite etter det og... enda jeg fikk beskjed om at jeg kom til å blø mye, i mange uker.. blødde minimalt i 3 dager..

Håper du får komme deg til lege snarest.. man skal ikke gå å bekymre seg..
Si at du er så bekymra. når du ringer legevakten..så får du nok komme dit.
Jeg unner ingen å gå uvitende... man blir dårlig av det, man stresser osv..

det heter at man skal behandle blødninger i svangerskap som :truende abort...før uke 12.

Håper alt er vel med deg.
Krysser fingrene[;)]

Tusen takk for d! Forrige svangerskap var jeg fin hele tiden, så dette er nytt og skummelt.. Føler meg mye bedre nå, takket være dere
Men nå må jeg stikke. Vi snakkes!

Dumt spørsmål..hva er MA ?

missed abortion _ fosteret dør/forsvinner, mens kroppen fortasatt er gravid.. morkaken fortsetter å vokse.. 

er abort- bare at alt ikke er kommet ut.

Har du smerte? Ved abort så vil du som oftes ha en vanvittig smerte i magen. i tillegg vil du blø en del. Hvis det er mørkt blod så er det som oftes gammelt blod. Da pleier det ikke å være farlig. Mange gravide har småblødninger uten at det er skade på barnet.

Fikk blødninger igår kveld, men bare litt brunt blod. Ble litt engstelig for har ikke hatt noen blødninger i det hele tatt siden mensen i mars... Var ikke så mye at jeg måtte bruke bind. Det ga seg før jeg la meg igår. Men så kom det tilbake idag.

Jeg tenkte at det sikkert skulle gi seg igjen som igår, så jeg dro på jobben jeg... Ble sendt rett "hjem" av sjefen da hun hørte om blødningene. Hun er så omsorgsfull og passer godt på oss ansatte!

Legen min var stengt idag, så jeg måtte ned på legevakta. Var så redd for at de bare skulle avvise meg med at dette er helt normalt, men de tok meg heldigvis på alvor! Ble sjekka av legen der (etter 2 timers venting...), med GU og blodprøve. Hun var hverken positiv eller negativ sa hun. Ville ikke gi meg falskt håp, men hun mente jeg ville hatt mer smerter om det var en SA, og XU var visst utelukket siden det var så langt ut i svangerskapet. Fikk henvisning til UL, heldigvis! Så imorgen kl 1100 er det enten eller... Håper virkelig vi får se det lille hjertet slå!!! Da skal vi feire litt og slappe av!!

Håper det går bra med deg, og at du også blir godt tatt vare på av omgivelsene og på legevakta eller hos legen din! [:)] Jeg krysser fingrene for oss begge!!! (eller alle fire, mener jeg [:D])

Back
Topp