Blør igjen.. Oppdatert

Littelent

Flørter med forumet
Jeg har blødd to ganger før i uke 8 og 14, sist var det ganske mye. Vært på ultralyd begge gangene og alt var fint. Fikk beskjed sist at jeg nok kom til å blø igjen, og at det ikke var noe poeng å komme på ny ultralyd. Og vet jo at det sikkert er helt greit, men klarer liksom ikke å slå meg helt til ro med det.. Skjønner jo at jeg ikke kan dra på ultralyd annenhver uke videre i svangerskapet hvis det blir så ofte.. Blødde ikke i det hele tatt i det forrige svangerskapet og synes dette er skikkelig ekkelt, det kommer plutselig og ganske masse (sorry ekle detaljer). I dag stresset jeg fra jobb for å rekke et møte og da kom det igjen. Blir så urolig av det her, selv om jeg vet at det sikkert går helt bra.. Måtte bare få det ut et sted, takk for at du leste.

Oppdatering:
Da har jeg vært hos legen og sett et lite babyhjerte slå emoticon. Ganske lettet :) Blir sikkert ikke like nervøs neste gang det skjer (for nå må jeg nok bare regne med at det blir slik videre).

Men kjære deg, skulle ikke du ta det med ro?? Uavhengig av at de sa på forrige ul at du ikke trengte og komme tilbake "hver gang du blør", så syns jeg absolutt at du skal ringe legen imorgen hvis du er urolig. Det er jo ikke meningen at du skal gå rundt og lure?!?! Og det er jo veldig normalt at man blir engstelig av blødning i svangerskapet! Og kanskje du/legen din burde vurdere en sykmelding siden det virker jo som du blør pga stress..? Jeg både håper og tror at alt er bra, men jeg ville nok gått til legen ellers hadde jeg blitt for urolig...tror ikke jeg kunne slappet av uten. Stoor klem!

Har egentlig var flink å tatt det med ro, men så har jeg hatt omgangssyke og plutselig var det masse jobb å ta igjen.. Tror nok jeg ringer legen min i morgen, så får vi ta en samtale om hva som er lurt videre.. Takk for klemmen!

Ja, gjør det, det er bare dumt å gå og være engstelig. Lykke til!

Uff, det hørtes ikke gøy ut:( Forstår godt at du er bekymret:( Masse lykke til!!!

Jeg kom forresten på at legen din kan jo sikkert lytte etter hjertelyden? Eller har ikke du en sånn angelsound selv? Ellers kan du få låne min om du vil? Jeg tar imot besøk nå om du vil lytte ikveld altså.

Lykke til:)
Jeg mener du burde gått til legen, for da slipper du å engste deg.
*klem*

MittAndre <3 skrev:
Men kjære deg, skulle ikke du ta det med ro?? Uavhengig av at de sa på forrige ul at du ikke trengte og komme tilbake "hver gang du blør", så syns jeg absolutt at du skal ringe legen imorgen hvis du er urolig. Det er jo ikke meningen at du skal gå rundt og lure?!?! Og det er jo veldig normalt at man blir engstelig av blødning i svangerskapet! Og kanskje du/legen din burde vurdere en sykmelding siden det virker jo som du blør pga stress..? Jeg både håper og tror at alt er bra, men jeg ville nok gått til legen ellers hadde jeg blitt for urolig...tror ikke jeg kunne slappet av uten. Stoor klem!

*sign* *klem*

Huff.. selv om de sa at du kom til å blø igjen så forstår jeg at det er skummelt og lite kjekt.. Ta en telefon i morgen og snakk med legen, om ikke annet for å roe ned på dumme tanker og for å få vite hvordan du skal forholde deg til slike ting framover.. Masse lykke til!

Takk for svar, jenter :) Ringer legen i morgen, jeg.

MittAndre <3 skrev:
Jeg kom forresten på at legen din kan jo sikkert lytte etter hjertelyden? Eller har ikke du en sånn angelsound selv? Ellers kan du få låne min om du vil? Jeg tar imot besøk nå om du vil lytte ikveld altså.

Ja, tror nok hun kan det, hørte den godt på kontrollen i uke 12. Så håper å få høre i morgen. Har ikke angelsound selv, tusen takk for tilbudet ditt! Blir helt rørt, jeg :) Har vært en tur hos naboen får å tankene over på noe annet, det var egentlig litt godt. Det er ikke så lett å høre på fornuften nå om dagen, er så mye hormoner og følelser...

Littelent skrev:

MittAndre <3 skrev:

Ja, tror nok hun kan det, hørte den godt på kontrollen i uke 12. Så håper å få høre i morgen. Har ikke angelsound selv, tusen takk for tilbudet ditt! Blir helt rørt, jeg :) Har vært en tur hos naboen får å tankene over på noe annet, det var egentlig litt godt. Det er ikke så lett å høre på fornuften nå om dagen, er så mye hormoner og følelser...

Nei, det skjønner jeg veldig veldig godt. Har du ringt legen nå? Men husk at du kan låne den angelsounden min en stund framover altså, jeg bruker den ikke så mye lenger. Så har du den hvis du blør igjen en gang senere. Jeg syns forresten det er rart at ul-legen sa at du mest sannsynlig kom til å blø igjen uten å si hvorfor eller hva det skyldes?

MittAndre <3 skrev:

Littelent skrev:

MittAndre <3 skrev:

Nei, det skjønner jeg veldig veldig godt. Har du ringt legen nå? Men husk at du kan låne den angelsounden min en stund framover altså, jeg bruker den ikke så mye lenger. Så har du den hvis du blør igjen en gang senere. Jeg syns forresten det er rart at ul-legen sa at du mest sannsynlig kom til å blø igjen uten å si hvorfor eller hva det skyldes?

Har vært nå, og alt var bra :) Er sykemeldt litt også i et par uker. Jeg kan jo komme å låne angelsounden hvis jeg blør igjen, tusen takk :) Ul.legen så ikke hvorfor jeg blør, men tror det er et blodkar inne i livmorhalsen det blør fra. Dvs at blødningen kommer fra meg og har ikke noe med fosteret å gjøre, heldigvis, men det er jo bittelitt vanskelig å stole 100% på når det kun er en antagelse, derfor var det greit med en legetime i dag!

Kjempegodt å høre!!! Veldig bra at du fikk komme inn til legen, det skulle jo egentlig bare mangle :) Men du må gjerne komme til meg hvis du begynner og blø igjen så kan du ihvertfall få låne angelsound og få hørt hjerte så du slipper og vente til neste dag eller enda verre ei hel helg før du kommer deg til legen.
Det går nok bra det her, heldigvis, men det er jo helt klart et unødvendig onde at du skal drive og blø sånn!! Håper det var siste gangen:)  Klem :)

Så bra!!! Nå ble jeg glad :) Håper du får en FLOTT kveld :)

Back
Topp