Blør i valk i bleieområdet

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Baby har blitt såå sår i en valk i lysken. Har smurt og smurt med bepanthen, ikke funket .. har nå blitt et sår og blør:sorry: Hva kan jeg bruke? Og hva bør jeg gjøre?
 
Bruk potetmel. Det suger opp fukt og gjør at såret får grodd. Mine har aldri hatt bleieutslett eller sår så lenge jeg pudrer med potetmel ved bleieskift :)
Ellers har jeg hatt bedre effekt av enten vanlig sinksalve, tynt lag. Eller det jeg liker best grunnet få tilsetning stoffer: salvene til Magika
 
Bruk potetmel. Det suger opp fukt og gjør at såret får grodd. Mine har aldri hatt bleieutslett eller sår så lenge jeg pudrer med potetmel ved bleieskift :)
Ellers har jeg hatt bedre effekt av enten vanlig sinksalve, tynt lag. Eller det jeg liker best grunnet få tilsetning stoffer: salvene til Magika

Kan man bruke potetmel i åpent sår?
 
Kan man bruke potetmel i åpent sår?

Det vet jeg faktisk ikke. Jeg har brukt sinksalve også pudret oppå/ rundt, har ikke opplevd sår så ofte, men vært noen ganger øverst i rompesprekken ved løs mage osv hos ungene.
 
Sinksalve kan fort gjøre ting verre er min erfaring. Inotyol salve er en mye bedre salve. Har tidligere brukt det på åpne sår etter råd fra lege.
 
Last edited:
Jeg sverger også til inotyol, men vet ikke med åpne sår. Jeg ville ringt helsestasjonen og spurt jeg :) god bedring til lille!
 
Back
Topp