Blør fra fødselsrift

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen andre som har blødd litt fra rift etter fødsel? Revnet grad 2 og har egentlig ikke hatt noen plager med den før nå, 3 uker etter fødsel. Nå svir det og kom bittelitt blod på papiret når jeg trykket mot der. Kan det ha sprukket opp? Åh, alt det skal være etter en fødsel, blir gal! Vet heller ikke hvor jeg eventuelt skal henvende meg, sykehus? Lege? Helsestasjon?
 
Noen andre som har blødd litt fra rift etter fødsel? Revnet grad 2 og har egentlig ikke hatt noen plager med den før nå, 3 uker etter fødsel. Nå svir det og kom bittelitt blod på papiret når jeg trykket mot der. Kan det ha sprukket opp? Åh, alt det skal være etter en fødsel, blir gal! Vet heller ikke hvor jeg eventuelt skal henvende meg, sykehus? Lege? Helsestasjon?


Fastlege når det er mer enn 2 uker etter fødselen :)
Og legevakt om noe er akutt da, men litt blødning kan komme når det gror. Bruk gjerne kompress eller klut hvis det virker irritert da papir kan irritere huden mer.
 
Her kunne jordmor på helsestasjonen kikke på det hvis det var behov.

Jeg fikk et klipp og etter noen uker svei det og blødde litt. Jeg var ganske hoven i underlivet etter fødselen og jeg tror det var hevelsen som gikk tilbake som gjorde at der begynte å sprike litt. Kikk etter med et speil om du synes det ser ut som det er stingene har gått veldig opp. Alltid greit å få en fagperson til å se på de også for å se om alt ser greit ut.
 
Sjekk med speil som brukeren over her nevner :) mulig du bare har vært litt skjør i huden og at toalettpapiret har vært litt lite skånsomt. Bruk evt kompress med lunket vann når du tørker deg (kastes selvsagt ikke i do).
 
Back
Topp