Blødninger

Familiedrømmen

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Kjære vene for en følsesmessig berg og dalbane gaviditet er! Jeg klarer ikke å glede meg over denne graviditeten før jeg ser et levende foster etter uke 12. Hadde MA i vår, oppdaget i uke 12 (stoppet i uke 6/7).

Men nå har jeg jammen hatt en blødning også :( våknet opp med en del rødt blod på lørdagen, men ikke smerter eller sett noe siden. Innser at det har gått galt denne gangen også, men skimter jo et lite håp langt der inne. Jeg skal til gyn om litt over en uke, men er deg noe jeg kan gjøre i mellomtiden? Bør jeg fremskynde den timen? Dette er vel en SA i så fall, skal den bare få gå sin gang?

Håper jeg ikke uroer noen andre, men trenger råd fra andre som har vært i situasjonen.
 
Hei kjære deg

Så fælt å oppleve MA i uke 12. Man blir ekstra på vakt når man har opplevd noe slik. Hvor langt er du kommet nå? Dersom det er en MA eller SA er det ikke noe du kan gjøre til eller fra, men om du er kommet så langt at det har noen hensikt å dra til gyn allerede kan du jo fremskynde timen for å få ro i sjelen? Det er ikke godt å gå rundt å tenke at det ikke har gått bra. Er det en såkalt truende abort skal du ta det med ro slik jeg har forstått det. Og så er det jo mange som faktisk bare har litt uforklarlige blødninger ila svangerskapet, det kan være små blodkar som lettere sprenges, at slimhinnene er skjøre eller at morkaken ligger over åpningen. Håper at den lille spiren i magen har det fint ❤
 
Hei kjære deg

Så fælt å oppleve MA i uke 12. Man blir ekstra på vakt når man har opplevd noe slik. Hvor langt er du kommet nå? Dersom det er en MA eller SA er det ikke noe du kan gjøre til eller fra, men om du er kommet så langt at det har noen hensikt å dra til gyn allerede kan du jo fremskynde timen for å få ro i sjelen? Det er ikke godt å gå rundt å tenke at det ikke har gått bra. Er det en såkalt truende abort skal du ta det med ro slik jeg har forstått det. Og så er det jo mange som faktisk bare har litt uforklarlige blødninger ila svangerskapet, det kan være små blodkar som lettere sprenges, at slimhinnene er skjøre eller at morkaken ligger over åpningen. Håper at den lille spiren i magen har det fint ❤
Takk for støtte :Heartpink menstermin sier 7+0 i dag, men jeg har en ting for å bli satt en del tilbake pga lang syklus (sen eggløsning). Så tipper heller 6+0. Var hos gyn på torsdag, da så vi en del, men det var fortsatt veldig smått. Han ville ikke begynne å lete etter hjertelyd når det var så lite.
 
Jeg opplevde det samme nå i helgen og bestilte time til i dag tidlig. Mest fordi jeg var urolig og var redd for at det skulle være noe galt. Bebis hadde det helt fint og gynekologen sa at blødningene kunne være fra en soppinfeksjon men også om man har lette celleforandringer. Er i uke 7 og fikk høre hjerte som slo 125 bpm, finnes ikke noen bedre lyd i hele verden :HeartpinkEr så glad jeg dro med en gang, så slapp jeg og sitte hjemme hele uken og være sikker på at noe var galt.

sender deg mange gode tanker!:happy:
 
Du kan evt ta to hCG tester med en-to dagers mellomrom, da får du iallfall vite. :Heartred Lykke til
 
Ble ikke noen tur til gyn i dag da jeg ble forkjølt, men fikk time igjen om en uke. Testen sier fortsatt gravid, men hcg-nivået går jo ikke ut av kroppen så fort kanskje. Detta blir en lang uke! :nailbiting: :depressed:
 

Vedlegg

  • 20201014_162147.jpg
    20201014_162147.jpg
    15,3 KB · Visninger: 39
Så leit at du ble forkjølet :( Har du hatt flere blødninger? Håper du klarer å tenke positivt og fylle dagene slik at tiden til UL går fort. God bedring ❤
 
Ville fått målt hcg-nivået med 2 dagers mellomrom. Det kan være med på å roe deg. Håper det har gått bra ❤️
 
Så leit at du ble forkjølet :( Har du hatt flere blødninger? Håper du klarer å tenke positivt og fylle dagene slik at tiden til UL går fort. God bedring ❤
Ingen flere blødninger, ville nesten trodd det var mer hvis det var en sa. Enten er det en spire der fortsatt, eller så har nok ikke alt kommet ennå. Har heldigvis en fantastisk jobb, barn og mann som får dagene til å gå unna :Heartblue
 
Ingen flere blødninger, ville nesten trodd det var mer hvis det var en sa. Enten er det en spire der fortsatt, eller så har nok ikke alt kommet ennå. Har heldigvis en fantastisk jobb, barn og mann som får dagene til å gå unna :Heartblue

Håper at spiren er der og har det helt fint, og at det var en uskyldig blødning ❤
 
Sniker litt. Jeg fikk en blødning- lignende din- i uke 10. Fikk panikk og fikk heldigvis ul på sykehuset. Alt var bra, og overlegen mente at det kan ha vært en blodåre som sprakk, da det er mye blod i blodårene og slimhinnene er skjøre. Lykke til!
 
Hvordan går det med deg?
:Heartred ikke flere blødninger, men sinnsyke smerter i ryggen. Ala ekstreme menssmerter. Frykter det er kroppen som er i gang med å kvitte seg med ting, men siden jeg er forkjøla kan ingen sjekke opp i noe. Symptomene er fortsatt her, så har et lite håp, men forbereder meg på SA.
 
:Heartred ikke flere blødninger, men sinnsyke smerter i ryggen. Ala ekstreme menssmerter. Frykter det er kroppen som er i gang med å kvitte seg med ting, men siden jeg er forkjøla kan ingen sjekke opp i noe. Symptomene er fortsatt her, så har et lite håp, men forbereder meg på SA.
Jeg hadde både blødninger og sterke smerter i min forrige graviditet, men alt gikk bra og jeg har ei på 11 mnd her sammen med meg:Heartred Håper på det samme for deg!
 
Kjære vene! I dag måtte jeg til legen pga ryggsmertene, men det viste seg å være skiveutglidning og ikke noe i forbindelse med graviditet. Jeg sa der føltes unødvendig å ikke kunne ta sterkere smertestillende når jeg "visste" jeg hadde mista, så han tok en utvendig sjekk. Inni der lå lille spire med et bankende hjerte :sad015:Heartred Legen ville ikke uttale seg noe om grunnen til blødninga, men selv jeg klarte å se to foretrekker. Den ene mye større enn den andre, og en med liv inni. Blir spennende å høre hva gynokologen sier til onsdagen, men jeg har nok mista en potensiell tvilling. Akkurat nå er jeg så glad for å ha sett det ene lille bankende hjerte :Heartred at jeg ikke klarer å relatere meg til at det kunne vært to.
 
Back
Topp