Blødninger

Ivf90

Blir kjent med forumet
Hei!

jeg er i dag 14 + 2 og hadde en, ikke så stor, men frisk blødning idag. Størrelsesmessig var den som to 5-kroninger som ligger ved siden av hverandre. Kjent litt murring, men ingen smerter.
Hadde en mye større frisk blødning 10 + 2 og ble fortalt av jordmor at dette mest sansynelig var en begynnende abort, men når vi dro til privat ultralyd var alt bra og hjertet slo som bare det:Heartred

spørsmålet mitt er om jeg burde være engstelig for denne mindre blødningen, som stoppet relativt fort? Leste på nett at blødninger ikke skal skje i svangerskapet og at man burde finne ut av grunnen?

setter pris på alle vise ord og erfaringer:help

Jeg har både gode og dårlige erfaringer med blødninger. Ville nok sjekket det :)
Antakeligvis ufarlig, men sånn for sikkerhets skyld.

Jeg hadde flere blødninger i svangerskapet, og før uke 12 fikk jeg ved to anledninger beskjed om at jeg sannsynligvis mistet. Men det var ikke tilfellet. ♥️

I uke 14, tror jeg det var, ble det oppdaget at morkaken lå foran mormunnen og sannsynligvis var det en medvirkende årsak til blødningene.

Jeg blødde tidlig i dette svangerskapet, fra rundt uke 8 til uke 15 ca. Viste seg at det var et hematom/et slags blåmerke inni livmoren. De var usikre på hva det kom av, men det skadet ikke fosteret.
Har lest i ettertid at det muligens kan ha vært en tvilling som ikke klarte seg.

Babyen har det fint i magen nå og har termin om 24 dager :)

Jeg blødde tilsvarende i uke 13, og det gikk helt fint (uke 26 nå). Men ville sjekket det opp uansett. Ring fastlegen og be om henvisning til gynekolog. Jeg hadde henvisning som varer i et år på grunn av dobbelt livmor, og fikk det dekket. Gynekologen sa også at det alltid er lurt å sjekke opp blødninger ☺️

Jeg hadde en blødning i uke 13. Kanskje noe sånt som du beskriver. Ringte rett til gynekologisk på sykehuset og følte at jeg ble tatt på alvor. De ba meg komme inn to dager seinere for å sjekke det opp på ultralyd. Og der stod det fint til. Var sannsynligvis morkaka som lå litt nærme mormunnen. Selv om det ofte ikke trenger å være noe farlig/galt så skal man vel sjekke det. Så de burde ta deg på alvor om du ringer sykehuset.

Jeg opplevde det da jeg var ca. like langt på vei, og ble såpass bekymret at legens «det er helt normalt, prøv å slappe av» ikke hjalp og jeg oppsøkte privat gynekolog som tok ultralyd og så at fosteret hadde det helt fint. Hun kunne se at blødningene var i livmorhalsen og tok celleprøver og bakterieprøver, i tilfelle det var noe som burde behandles. Viste seg å være celleforandringer, så nå får jeg oppfølging på sykehuset med noen måneders mellomrom frem til fødsel pluss ny kontroll noen måneder etter fødsel. Føles veldig godt å ha sjekket det ut.

Back
Topp