blødninger..

kailin

Glad i forumet
dere, kan man blø av at ligamentene strekker seg?
i går så fikk jeg sånne rare stikkninger (kunna vært ligamentsmerter)ca ved skambeinet, og litt nedentil også.. flere ganger.. ikke spottet og vært normalt siste uken nå.. men nå nettopp begynte jeg plutselig å blø litt friskt ... :( kjenner jeg blir lei meg.. skulle ønske jeg hadde ultralyd i nærheten ! prøvde å sende timebestilling på privatklinikk her, men gikk ikke uten henvsning fra fastlegen, og jeg skal ikke til han før i uke 11 ca.. så fortsatt lenge til . er uke 8+1 i dag.
:nailbiting::dead::eek::arghh:

Jeg har også blødd og er urolig. Jeg tenker å be om blodprøver for å sjekke om det er stigning for å få en indikasjon på hvordan det står til.. Mange som skriver at det kan gå bra selv om man blør ser jeg, men jeg vil gjøre noe nå som kan gi meg svar.

Jeg hadde flere blødninger de første 3 mnd da jeg gikk med min datter. Noen ganger litt friskt blod, noen ganger rosa, noen ganger brunt. Det var ikke noe feil i det hele tatt, håper det er helt uskyldig for deg også

æsj, det er så ubehagelig og skummelt.. liker ikke dette..
men har du bestilt time til lege eller noe da?
her har legen min fult opp, og nærmeste time var i slutten av januar.. så vet ikke helt hva jeg skal gjøre..
sendte en ny timeforespørsel til et annet privat senter her, i håp om å få tidlig ultralyd. utrolig kjipt å gå rundt å tro man er gravid helt til uke 17-18, og da viser det seg at det er ingenting inni der likevel ! :(

men tenkte å ringe fastlegen i morgen og høre om det er mulig å få hastetime, hvor han kanskje kan sende meg henvisning til gyn .. men har mine tvil:(

altså, er det slik at man BURDE ringe lege når man blør i uke 8? eller kan man egentlig bare vente..? hva vil legen si?(eller sektretæren som tar tlf)... at en skal vente? :p

ja, hadde mye spotting med førstefødte også i første trimester.. men det var aldri rødt eller frisk rødt.. bare brunt.. nå kom det for andre gang friskt tyntflytende blod i toalettet.. så blir jo plutselig litt småstressa da.. og har i tillegg hatt litt småvondter/ubehag der nede..

Hmm, tror kanskje jeg ville tatt en telefon til legevakten jeg... Du får vertfall tilbud om at en lege kan ringe deg tilbake om de er i tvil om du trenger time. Da får man litt mer svar! Så vondt å ikke vite... Lykke til!

Hvor bor du hen?

æsj, det er så ubehagelig og skummelt.. liker ikke dette..
men har du bestilt time til lege eller noe da?
her har legen min fult opp, og nærmeste time var i slutten av januar.. så vet ikke helt hva jeg skal gjøre..
sendte en ny timeforespørsel til et annet privat senter her, i håp om å få tidlig ultralyd. utrolig kjipt å gå rundt å tro man er gravid helt til uke 17-18, og da viser det seg at det er ingenting inni der likevel ! :(

men tenkte å ringe fastlegen i morgen og høre om det er mulig å få hastetime, hvor han kanskje kan sende meg henvisning til gyn .. men har mine tvil:(

altså, er det slik at man BURDE ringe lege når man blør i uke 8? eller kan man egentlig bare vente..? hva vil legen si?(eller sektretæren som tar tlf)... at en skal vente? :p
Jeg tenkte å gå innom og prøve å få helsesekretærene til å ta blodprøve uten at jeg får time. selve blodprøven trenger man vel ikke time for, men om du skal snakke med legen i tillegg så må du vell ha time da.

Jeg har også blødninger, friskt, brunt og rosa om hverandre. Men jeg tar støttemedisiner pga ivf, så det er antagelig derfor. Har fått beskjed at blødninger er ganske vanlig, men at hvis det er mer enn vanlig mens og med smerter samtidig, da er det ikke så bra.

Jeg tenkte å gå innom og prøve å få helsesekretærene til å ta blodprøve uten at jeg får time. selve blodprøven trenger man vel ikke time for, men om du skal snakke med legen i tillegg så må du vell ha time da.

Når jeg skulle ta hcg- og progesteronprøve måtte jeg ha henvisning fra lege eller gyn bare for å få tatt blodprøven...til info:) Ikke sikkert d er likt alle steder, men ville ringt å spurt først hvis d er noe reisevei hvertfall.

Når jeg skulle ta hcg- og progesteronprøve måtte jeg ha henvisning fra lege eller gyn bare for å få tatt blodprøven...til info:) Ikke sikkert d er likt alle steder, men ville ringt å spurt først hvis d er noe reisevei hvertfall.
Samme her. Fikk til svar at hvis ingen hadde henvist, så hadde de ingen å sende svaret til. Det var bare lege som kunne gi ut svaret.

jeg er på jobb nå, så legevakt er uaktuelt.. jeg bor i ålesund, så lite muligheter for sjekk utenom fastlege og henvisninger etc..
men tenkte å ringe fastlegen i morgen og høre.. kanskje jeg kan komme å måle hcg, eventuelt henvisning til gyn.. har løftet litt tungt i dag da(jobber i ambulansen..) , så om det er årsaken er uvisst.. rart om det skal SÅ lite til ..
jaja..

Obs ang hcg måling! Når du er i uke 8/9 så begynner hcg hormonene å gå ned igjen før den stopper og ligger stabil, den stiger altså ikke. Så tror en slik blodprøve bare vil skape unødvendige beskymringer.

ååå, okei.. hm.. lite vits med det da.. eneste ultralyd da som kan være den beste løsningen for å vite om der er liv, eller om det er noe galt etc..

Spør fastlegen om ultralyd du, jeg har ved behov fått det etter få dager. Det er utrolig lettende å få vite at alt er i orden. Og dersom, mot formodning, noe skulle være galt, så vil man jo vite det også. Trasig å gå rundt å bekymre seg.

jeg er på jobb nå, så legevakt er uaktuelt.. jeg bor i ålesund, så lite muligheter for sjekk utenom fastlege og henvisninger etc..
men tenkte å ringe fastlegen i morgen og høre.. kanskje jeg kan komme å måle hcg, eventuelt henvisning til gyn.. har løftet litt tungt i dag da(jobber i ambulansen..) , så om det er årsaken er uvisst.. rart om det skal SÅ lite til ..
jaja..
tror ikke du trenger henvisning om du ringer til frisksenteret ved svømmehallen! :)

tror ikke du trenger henvisning om du ringer til frisksenteret ved svømmehallen! :)

ja, tenkte på det.. sendte derfor en mail i dag om forespørsel av time til hun jareld der , så spent på om jeg får :) kan jo alltids ringe de i morgen, men sendte hvert fall en mail, så da ligger den der til imorgen tidlig :) kjedelig å betalte 1000 kr, når man kan få henvisning fra fastlege og betale 300 ,- max på medi3 :P

ja, tenkte på det.. sendte derfor en mail i dag om forespørsel av time til hun jareld der , så spent på om jeg får :) kan jo alltids ringe de i morgen, men sendte hvert fall en mail, så da ligger den der til imorgen tidlig :) kjedelig å betalte 1000 kr, når man kan få henvisning fra fastlege og betale 300 ,- max på medi3 :p
har iallefall hørt at hun jareld er flink og tar seg god tid! :) ja, skader jo ikke å ringe å høre om en kan få henvisning da :)

ok, takk for tips. Kan godt hende de sier nei, men jeg kan stikke innom på vei til jobb. 10 min omvei er jeg villig til å satse for å se om det går;) Jeg er så tidlig enda så det burde vell være stigning(6+5)

Back
Topp