Blødninger

J87

Gift med forumet
Marslykke 2016
Junilykke2018
Etter 8 uker uten, hadde jeg igår kveld blødninger igjen :-( hadde jo endel av det i begynnelsen, men sluppet unna nå i 2. Trimester. Var ikke klumper eller noe, og idag har det kun vært noen dråper brunt (Beklager info:p). Var hos legen, hun lyttet til Fosterlyden - som var helt fin og ga meg beskjed om å stresse ned og ta det rolig. 100 % Sm frem til tirsdag, og deretter 2 uker 50% Sm. Hadde nå roet meg, inntil jeg nå fikk sms fra en gravid kollega. Hun sa hun hadde fått beskjed på ultralyd om å ringe fødeavdelingen ved blødninger. Hva ville dere gjort? Blødningene var igår, legen har funnet fosterlyd og ga meg kun beskjed om å ta det med ro, henviste meg ikke noe videre. Jeg var egentlig tilfreds med dette, I og med at blødningene ga seg igår kveld. Det var snakk om mindre mengder friskt blod når jeg tørket meg. Ingenting i innlegg eller toalett. Trenger bare lufte litt og høre andres tanker!

Hei. Jeg hadde selv blødning I uke 20. Dro til privat ul. Der kunne hun ikke se noe galt. Vet heller ikke hva som kan være årsaken sa gynokogen. Hun spurte om jeg hadde hatt samleie Før det. Og det hadde jeg med mannen et par dager Før. Dette kan være årsaken sa hun. Jeg hadde ikke morkake foran ingangen så jeg trengte ikke bekymre meg over samleie med mannen. Men årsaken kan være tørrhet I kjeden.

Er du veldig usikker ville jeg ringt. Lykke til <3

Alle blødninger skal sjekkes opp av gyn/føden!

Hvorfor sier ikke legen noe om dette da?

Det lurer jeg også på. Man har jo f.eks normal fosterlyd om det holder på å åpne seg der nede. Man ser jo ikke sånt annet enn på ultralyd.
Jeg har i alle fall fått beskjed både denne gangen og forrige gang om at alle blødninger skal sjekkes ut og ved store smerter bør man også ta kontakt med føden.
Men jeg ringer føden om det er noe, ikke fastlege/legevakt. De er jo ikke spesialister på svangerskap på noe sett og vis

Det lurer jeg også på. Man har jo f.eks normal fosterlyd om det holder på å åpne seg der nede. Man ser jo ikke sånt annet enn på ultralyd.
Jeg har i alle fall fått beskjed både denne gangen og forrige gang om at alle blødninger skal sjekkes ut og ved store smerter bør man også ta kontakt med føden.
Men jeg ringer føden om det er noe, ikke fastlege/legevakt. De er jo ikke spesialister på svangerskap på noe sett og vis
Da ringer jeg de i morgen å hører :) Ingen smerter eller noe heldigvis, og minimalt med blødninger som ga seg raskt. Men er jo ok å høre med de om de evt skal sjekke morkaka o.l :)

Etter 8 uker uten, hadde jeg igår kveld blødninger igjen :-( hadde jo endel av det i begynnelsen, men sluppet unna nå i 2. Trimester. Var ikke klumper eller noe, og idag har det kun vært noen dråper brunt (Beklager info:p). Var hos legen, hun lyttet til Fosterlyden - som var helt fin og ga meg beskjed om å stresse ned og ta det rolig. 100 % Sm frem til tirsdag, og deretter 2 uker 50% Sm. Hadde nå roet meg, inntil jeg nå fikk sms fra en gravid kollega. Hun sa hun hadde fått beskjed på ultralyd om å ringe fødeavdelingen ved blødninger. Hva ville dere gjort? Blødningene var igår, legen har funnet fosterlyd og ga meg kun beskjed om å ta det med ro, henviste meg ikke noe videre. Jeg var egentlig tilfreds med dette, I og med at blødningene ga seg igår kveld. Det var snakk om mindre mengder friskt blod når jeg tørket meg. Ingenting i innlegg eller toalett. Trenger bare lufte litt og høre andres tanker!
Tenker at hvis du ikke har hatt eller har vondt, og det var lite blod, så kanskje det var ett blodkar? Er vel ganske blodfylt der nede og ett og annet blodkar kan sprenges. Var også bare hos lege i mitt første svangerskap da jeg blødde litt, og dette var da forklaringen jeg fikk. Blødde ikke noe etter det eller hadde vondt:-) men er du bekymret, så ringer du føden for å høre hva de sier!

Sikkert ingen ting å bekymre seg for,men allikavell så er det godt å få sjekket det opp.
Eg hadde sånne små blødninger i forrige sv.skap blei henvist på gyn. Og ingenting farlig :) i dette sv.skapey har eg hatt store blødninger og fått påvist foran liggande morkake så må ta det helt med ro nå .. ta en telefon i morgen å hør med gyn :) så slapper du mer av :)

Back
Topp