Blødninger

Sola

Betatt av forumet
Hvor mye burde man blø før man blir veldig bekymret? Når jeg tørker meg blir papiret lyserosa.. Har ikke vært sånn før, så jeg blir rinelig nervøs.. Prøver å være positiv, men det er ikke lett.. Er 6+5 i dag... Burde jeg ringe legen på mandag tro?

Marsbaby på gang! Bruker iphone appen;)

Ettersom jeg har hørt trenger det ikke være noe spesielt, hvertfall hvis det bare er litt rosa er det kanskje bare en liten rift. Og hvis det ikke er mye eller du har vondt er det mest sannsynlig Bra. Du kan jo ta kontakt med lege hvis du er veldig bekymret..

Legen min sa at det var normalt å få lyserosa på papiret etter toalettbesøk eller sex. Pga følsomme slimhinner. Så lenge det kun var det, og ikke friskt rødt blod, var det ikke noe å bekymre seg for.

Takk for svar! Da bare ser jeg det ann:)

Blødningene har økt noe, så jeg ringte legevakten for å høre.. Fikk beskjed om å ligge på sofaen et par dager å ta ny graviditetstest om 3-4 uker..:( så da får jeg vente til mandag og ringe fastlegen, og be om ul. Syns det var lenge å vente ellers.. Men er det noen som har hatt slike blødninger og det gikk bra?

Syns ihvertfall det var et idiotisk svar å gi deg! Ring fastlegen du! Skal vel slippe å gå med den psykiske belastningen i fire uker!!! Legevakta asså!!

Sniker fra februar... jeg fikk også lysrosa blod på papiret rundt uke 6. Var bare litt... kom ikke noe mer etterpå. Hadde også litt mørkere blødning, men det var heller ikke mye. Fikk time hos legen og alt så bra ut. Det skjer jo mye oppi der :-) Ikke rart man blør litt. Ring legen hvis du er bekymret :-) Bedre med en telefon for mye enn en for lite.

Nå er jeg 12 uker på vei, og fikk se en perfekt liten baby på ultralyd for noen dager siden :-)

Godt å høre at det har gått bra for andre:) ja, jeg ringer fastlegen på mandag. Orker ikke gå å lure i 3-4 uker..

Godt å høre at det har gått bra for andre:) ja, jeg ringer fastlegen på mandag. Orker ikke gå å lure i 3-4 uker..

Ja ring fastlegen din på mandag! For et dumt svar av legevakta!

Herlighet de kan være så følelsesløs på legevakten! Hadde blitt sur om jeg hadde fått det svaret! Ring legen din på mandag du.

Har trua på at det ikke er noe galt. Jeg blødde i uke 6 sist gang og har nå ei nydelig jente på 4 år ;)

Uff ja ring legen din på mandag! Man kan jo ikke gå i fire uker å lure. Håper du får se et bankende hjerte på ul :) Lykke til!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

For et umennesklig svar å gi en gravid?! Jeg hadde KLIKKA!

Selvfølgeli skal du ikke gå i 4 uker i uvisshet, det fortjener ingen.
Ring legen din mandag morgen du :-)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Herregud, legevakta er håpløse, men synes og du skal ringe legen på mandag :)

Uff da... Leger er så håpløse.
Håper du får kommet inn til fastlegen på mandag og får svar da.
Og at blødningene dine gir seg og alt er bra med spiren.

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 26.03.2014

Takk for alle svar! Ser ut som det har gitt seg litt, men ringer uansett fastlegen på mandag. I verstefall får jeg bestille meg ul så fort som mulig privat.. Har ikke nerver til å vente så mye lenger enn over helga kjenner jeg...

Snakket med fastlegen på tlf i dag.. Han ville at jeg skulle se det ann litt.. Fikk snakket meg til en time hos han i morgen kveld da.. Jeg blir så skuffa å lei meg for at ingen vil hjelpe meg å finne ut om jeg har mista eller ikke..:( tenkte jeg ihvertfall skulle be om blødprøver da, så de kan måle om hcg nivået stiger eller synker.. Har sluttet å blø da, så jeg håper det er ett bra tegn...

Snakket med fastlegen på tlf i dag.. Han ville at jeg skulle se det ann litt.. Fikk snakket meg til en time hos han i morgen kveld da.. Jeg blir så skuffa å lei meg for at ingen vil hjelpe meg å finne ut om jeg har mista eller ikke..:( tenkte jeg ihvertfall skulle be om blødprøver da, så de kan måle om hcg nivået stiger eller synker.. Har sluttet å blø da, så jeg håper det er ett bra tegn...

Uff:(
Legene er ikke alltid like forståelsesfulle nei. Håper du får hjelp da, og at alt er ok.

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 26.03.2014

Uff, de sier så mye rart di legene ! Få han til å ta hcg prøver , det skader jo ingen !! Selv måtte jeg bestille privat ul da jeg hadde ekstremme mage smerter sist jeg var gravid , jeg fikk beskjed av en lege på legevakta at det sikkert bare var influensa etter han hadde trykket på magen min 1 gang ! 4 uker etter gikk jeg til privat ul hvor jeg fikk bekreftet en graviditet som ikke hadde utviklet seg di siste 2 månedene ! Men så lenge det bare var litt blod å du har slutta å blød går det nok bra ! Når du aborterer er det MYE blod og klumpette ! Ingen tvil ! Var Vetfall sånn med meg :-) håper spira di sitter så lenge de. Skal. Være å du får se et bankende hjerte på ul , masse lykke til :-)

Takk. Ja keg tenkte at han må da ihvertfall kunne ta blodprøver slik at jeg får svar.. Jeg håper jo på det beste, men det er uansett skummelt å uvisst når man blør. Det var ikke så veldig mye å ingen klumper e.l.. Får se hva han sier i morgen..

Da har fastlegen sendt henvisning til ul.. Så får vi se.. Det kan vel ikke ta så lang tid det, før vi får en time da?

Back
Topp