Blødninger

Aleksing

Elsker forumet
*MIA*
Påskeliljene 2022 ❤️
Nå har jeg hatt blødninger mer eller mindre konstant siden nyttår, og jeg syns dette begynner å bli skummelt. Det er ikke i store mengder, men både gammelt og friskt blod. Jeg var på ul for 14 dager siden (8uker), da så jeg et bankende hjerte og følte meg veldig lettet, men det slutter ikke med å blø, jeg blør heller mer.... MEN, jeg merker fortsatt menssmerter og stikkninger, spesielt når jeg reiser meg fra sittende eller bøyd stilling. Det må da være gode tegn? Jeg var en del kvalm forrige uke, og det har forsvunnet, men det er jo ikke uvanlig at symptomer forsvinner heller.. Blir gal av denne grublingen Skal på ul igjen i morra og det blir mildt sagt spennende, skal bli kjempegodt å få en beskjed om hva som foregår.

Høres ut som meg.... Men på mandag fikk jeg endelig svar på mine blødninger.. Har hatt det helt fra uke 3 og er ennå noe. Og kommer til og ha blødning til & fra i svangerskapet fikk jeg beskjed om. Men, får vel mere info i senere tid. Men hos meg var det vist Placenta Previa ( blødning i morkaka). Så kanskje du også kan ha noe slikt? Går jo evt an og høre og ha det i tankene. Er ikke farlig hvertfall. Ble meget rolig av og få et svar til slutt på HVORFOR jeg blødde... Og nå koser jeg bare meg med baby tanken! :)

Høres akkurat ut som meg... Hatt slike blødninger i flere uker. Krysser fingre å håper alt er bra. Skal på ul tirsdag, så det blir spennende å se

Blødning i morkaken, det høres faktisk ikke helt bra ut :( Og er morkaken dannet enda hos deg da? Jeg var på ul igår,og bare begynnende morkake her enda, de får jo næring fra plommesekken stort sett frem til uke 14 ifølge legen min!!!Ville snakket med en gynekolog om jeg var deg!

Det kan jo være blødninger fra slimhinnene i livmorhals,det hadde jeg hele forrige svangerskap, og det er helt ufarlig,har ikke noe med babyen å gjøre!

Masse lykke til imorgen :)

surrehodet skrev:
Blødning i morkaken, det høres faktisk ikke helt bra ut :( Og er morkaken dannet enda hos deg da? Jeg var på ul igår,og bare begynnende morkake her enda, de får jo næring fra plommesekken stort sett frem til uke 14 ifølge legen min!!!Ville snakket med en gynekolog om jeg var deg!

Det kan jo være blødninger fra slimhinnene i livmorhals,det hadde jeg hele forrige svangerskap, og det er helt ufarlig,har ikke noe med babyen å gjøre!

Masse lykke til imorgen :)

Nei er ikke farlig. Har vært på 5 ultralyder allerede og skal igjen på tirsdag :)
Plommesekken så vi på mandag,den er ikke i bruk. Den minsker etter uke 8 og blir ikke brukt :) Den lille hadde det bare bra i magen, alt annet var perfekt.

(Nå overtar embryoets lever produksjonen av blodceller. Til nå har plommesekken stått for den oppgaven, men denne trengs ikke lenger, og skrumper inn. Står det i uke 8 på babyverden.)

( http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/forliggende-morkake-placenta-previa-2650.html ) Mere info ang blødning i morkaka.
Har lest om flere som har hatt dette, å ikke hørt at det har gått galt, og legen var ikke negativ , blir bare tettere oppfølging og blødning kan forekomme videre i svangerskapet.
Fikk også nylig vite at ei venninne hadde samme problemet, det gikk bra og har ei kjempe fin jente idag på 1 mnd uten noe problem :)

Morkaken kan trekke seg opp helt frem mot fødselen, så alt kan gå i ordnen at man slipper KS. som regel går det bra . så jeg er ikke bekymret i hele tatt :) Kunne vært værre ting... Er bare glad at jeg har hatt 5ul og alt har stått til bare bra med den lille og den trives og vekst <3

ok,det er jo bra :) Ble bare bekymra,husker legen sa til meg at så lenge ikke mine blødninger kom fra morkaken eller inne fra livmoren var det ingen problemer eller noe å bry seg om. Men det var fastlege da, gynekologer har jo mer greie på det.

Back
Topp