Blødning i morkaken, det høres faktisk ikke helt bra ut :( Og er morkaken dannet enda hos deg da? Jeg var på ul igår,og bare begynnende morkake her enda, de får jo næring fra plommesekken stort sett frem til uke 14 ifølge legen min!!!Ville snakket med en gynekolog om jeg var deg!
Det kan jo være blødninger fra slimhinnene i livmorhals,det hadde jeg hele forrige svangerskap, og det er helt ufarlig,har ikke noe med babyen å gjøre!
Masse lykke til imorgen :)
Nei er ikke farlig. Har vært på 5 ultralyder allerede og skal igjen på tirsdag :)
Plommesekken så vi på mandag,den er ikke i bruk. Den minsker etter uke 8 og blir ikke brukt :) Den lille hadde det bare bra i magen, alt annet var perfekt.
(Nå overtar embryoets lever produksjonen av blodceller. Til nå har
plommesekken stått for den oppgaven, men denne trengs ikke lenger, og
skrumper inn. Står det i uke 8 på babyverden.)
(
http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/forliggende-morkake-placenta-previa-2650.html ) Mere info ang blødning i morkaka.
Har lest om flere som har hatt dette, å ikke hørt at det har gått galt, og legen var ikke negativ , blir bare tettere oppfølging og blødning kan forekomme videre i svangerskapet.
Fikk også nylig vite at ei venninne hadde samme problemet, det gikk bra og har ei kjempe fin jente idag på 1 mnd uten noe problem :)
Morkaken kan trekke seg opp helt frem mot fødselen, så alt kan gå i ordnen at man slipper KS. som regel går det bra . så jeg er ikke bekymret i hele tatt :) Kunne vært værre ting... Er bare glad at jeg har hatt 5ul og alt har stått til bare bra med den lille og den trives og vekst <3