blødninger

kathrie

Første møte med forumet
hallo er ny her[:D] lurte på om nokon har erfaringar med blødningar i dei tre første måndane

Har ingen erfaringer selv...Men småblødninger kan være veldig vanlig i starten..
Det er tom. noen som får mensen..
Men kommer det bare spor er det ok. Men friskt blod bør du kontakte lege!

Lykke til!

Det går nok bra skal du se.

Jeg har hatt små blødninger (rød-brun utflod) over lengre tid og i dag var jeg til legen fordi blødningen lignet veldig på dagen før mens, der det kommer gammel blod. Det var ikke noe galt. Det er vanlig å ha litt brunt blod i denne perioden, men får du smerter og friskt blod bør du kontakte legen. Jeg vil tro at slike smerter er så tydelige at du forstår at det er noe annet enn livmor som vokser eller noe sånt. Men er du i tvil så ring til legen. En ulralydundersøkelse etter uke 8 kan også være betryggende og en veldig flott opplevelse. Da jeg var til UL i dag, så jeg en bitte bitte liten baby med armer og ben som hadde rettet seg mer ut. Den så mer ut som en baby enn jeg hadde trodd jeg skulle se. Har hørt om andre som har vært tidlig på UL og sett en "reke" eller "bønne", men i uke 9 ser du at det er en baby [:)][:)]
Dette ble litt langt og kronglete, men jeg ville bare dele mine erfaringer. Ønsker deg all lykke til [:)]

Jeg har opplevd å få rød-brun utflod to ganger, den ene gangen etter at jeg hadde trent i uke 7, så det har jeg ikke tenkt å gjøre igjen før første trimester er overstått. Den andre gangen var en uke senere og da var det mindre og nesten bare brunt. Ringte Kvinneklinikken på Haukeland universitetssykehus og de sa at det var veldig vanlig med småblødninger tidlig i svangerskapet. Har opplevd en spontanabort og da blødde jeg bare mer og mer og hadde veldig vondt i magen, jeg garanterer at du vil merke forskjellen hvis du skulle abortere.

Jeg har blødd 4 ggr i dette svangerskap. I uke 4, 7, 12 og 20. Ufarlig sier legene og jeg har tatt ul og allt var bra. Lykke til!!!!

hei[:)]

jeg har vært gravid en gang før, men det endte desverre i sa.
jeg opplevde blødninger et par ganger i uke 6 tror jeg, første gang kom det ganske mye, rødt friskt blod. likevel sto alt bra til der inne...men det var jo en skremmende opplevelser. så, i uke 9 hadde jeg en ny blødning, mye mindre og det var bare den dagen. men hele uka som fulgte hadde jeg lys brun utflod. dette varte helt til det endte i sa.
jeg tror at når du har kommet så langt på vei vil du helt klart skjønne hva som er sa og ikke......det gjorde jeg hvertfall. smertene begynte som menstruasjonssmerter, men økte på hele tiden, og til slutt kom de faktisk som rier.

jeg tror smerter kombinert med mye blod er det største varseltegnet. kjenner flere som har opplevd småblødninger et par ganger i svangerskapet og det gikk helt fint.

klem[:)]

Back
Topp