Blødninger ved SA

~ine~

Forelsket i forumet
Dere som har hatt SA, hvor lenge blødde dere?
Jeg mistet i uke 7... føler jeg blør og blør. Kommer klumper og har smerter nederst i magen. Holdt på i i en uke nå

Jeg mista da jeg vq 6+4. Begynte å blø dagen før embryet kom ut og blødde i ni dager til sammen. Gikk nesten 6 uker før jeg fikk mensen tilbake.

Hadde SA i uke 8 og blødde da i 18 dager. Blødde ekstremt mye og hadde masse koagler, var omtrent lenket til do den første dagen. De neste dagene var det fortsatt mye blod og koagler, men jeg kunne i alle fall bruke bleie og bind som holdt en liten stund hvis jeg lå i sofaen. Tok selvsagt kontakt med legekontoret og sa at jeg blødde ekstremt mye. Fikk beskjed fra legen om at “det bare virker som mye blod, men det er helt normalt” (e-konsultasjon). Kranglet meg til å komme inn for en blodprøve på dag 3 (som var en fredag). Hadde mistet all farge i kinn og lepper og så ut som et spøkelse, hele huden hadde merkelig farge. På fredagen ble HB målt til 8.2 og jeg blødde fortsatt mye gjennom helgen, hadde koagler til og med søndagen. Legen ringte meg på mandagen med kjempe bekymret stemme, for da hadde hun fått blodprøve-svarene fra fredagen. Det ble ikke tatt noen ny prøve, så jeg vet ikke hvor lav HB jeg fikk til slutt, men den var nok under 8 og da pleier man egentlig å få blodtransfusjon eller i det minste ferinject (jern i IV). Det fikk jeg ikke, og jeg endte opp med å slite med lav HB i månedsvis etter…. Det er først etterpå at jeg har skjønt hvor galt dette kunne ha gått, jeg burde selvsagt ha blitt lagt inn. Det er vanskelig å stå opp for seg selv i en slik situasjon der man ikke blir trodd på av helsepersonell. Fikk tilbake mensen etter 35 dager.

Nå håper jeg ikke at det er så mye blod du har mistet, men ta godt vare på deg selv og insister på en blodprøve om du er usikker. Bedre å mase en gang for mye enn en gang for lite. Man skal ikke måtte slite fysisk i månedsvis pga. en SA, det er hardt nok psykisk i seg selv. :Heartred

Jeg mistet i uke 7... føler jeg blør og blør. Kommer klumper og har smerter nederst i magen. Holdt på i i en uke nå
Kondolerer :HeartredDet kom klumper og slikt til meg også. Tror det varte kanskje 2-4 uker, litt usikker. Kan hende jeg blander med når mensen kom igjen. Uansett så er det nok vanlig blø i 1 uke, om enn ikke mer.:HeartredHvordan går det med deg nå?

Blødde ca 1-2 uker, kan hende var mer, helt ærlig holdt jeg ikke tellingen, ville bare prøve igjen:shy:

Back
Topp