Blødninger tidlig i svangerskapet

Majjj89

Betatt av forumet
Hei kjære dere! Kan noen svare meg på hvor «vanlig» det er med småblødninger tidlig i svangerskapet? Jeg er 5+4, og fikk nå i kveld bittelitt lyserødt/rosa blod/utflod på papiret når jeg tørka meg. Har ikke blødd noe før dette, bortsett fra litt ca én uke etter EL (noe jeg tenker var festeblødning?). Jeg opplevde en SA i februar, men da spottet jeg så og si hver dag fra befruktning og helt til vi mistet spiren.
Jeg er jo selvfølgelig kjempe redd for SA igjen. Så, hvor vanlig er det med slike småblødninger? Er det mulig at det kan gå bra denne gangen?[emoji22] kan nevne at jeg ikke gjorde noe spesielt før den lille blødningen. Den kom helt ut av det blå når jeg tørka meg. Hilsen livredd!

Last edited:
Ikke opplevd selv, men kjenner mange som har hatt små blødninger og alt har gått bra.
Av de jeg har hørt om som har mistet, har det vært såpass mye at de stort sett ikke har vært i tvil.
Dette hørtes ut som var veldig lite, så prøv å slappe av, og bare følg med på om det utvikler seg eller avtar.
Skulle det være noe mer er det ingen ting man kunne gjort fra eller til, men husk at det er mange som opplever uskyldig blødninger, og at det ofte går bra likevel. [emoji173]️

Jeg hadde det i to svangerskap, sånn som du beskriver. Gikk bra :-) Mistet to ganger, og da blødde jeg mye, sammen med magesmerter.

Jeg har opplevd spotting i forbindelse med toalettbesøk både i forrige svangerskap og dette. Men stort sett bare hvis jeg har skulle presse litt[emoji28]. Det er visst bare pga skjøre slimhinner. Kanskje det også er det du har opplevd?

Jeg opplever akkurat samme, når jeg presser litt. At jeg er hard i magen hjelper svært lite til. Urolig for at alt ikke er som det skal, så skal på ul neste uke[emoji1]

Takk for svar alle[emoji5] krysser fingrene for at det bare er pga skjøre slimhinner!

Er det et godt eller dårlig tegn at blodet er brunt og mørkerødt? Det varierer litt, men for det meste er det helt brunt. Har spottet nå siden torsdagskveld. Hatt murringer også. Men ikke vondt! Og disse murringene har jeg hatt fra før av også. I morges var det nesten ingenting på papiret når jeg tørka meg. Men jeg er så redd for at det skal gå galt igjen[emoji27]

Er det et godt eller dårlig tegn at blodet er brunt og mørkerødt? Det varierer litt, men for det meste er det helt brunt. Har spottet nå siden torsdagskveld. Hatt murringer også. Men ikke vondt! Og disse murringene har jeg hatt fra før av også. I morges var det nesten ingenting på papiret når jeg tørka meg. Men jeg er så redd for at det skal gå galt igjen[emoji27]

Brunt skal være best, rødt betyr ferskt så brunt er visstnok bedre[emoji5]

5+6 her. Blødde litt i kveld. Har en del stikkesmerter å mensensmerter. Men har også myye luft i magen så vanskelig å plassere smertene. Blør ikke noe nå så håper det gir seg. Har gått i to uker å vært redd for å tørke meg, å se blod.

Back
Topp