Blødninger tidlig i svangerskapet (5+0)

O-40556247

Flørter med forumet
Hei.
Jeg håper virkelig at noen kan dele erfaringer med tidlig spotting i svangerskapet.
Jeg er i utgangspunktet 5+1 i dag, men opplevde spotting av friskt lyserosa blod på papiret i går. Hadde også litt mensmurring i ca 10 min. Det har gått over i dag, og har ikke antydninger til smerter/blødninger. Det kan være på grunn av at jeg går på progynova og cyclogest. Jeg hadde fryseforsøk 15. mars med innsett av blasto.

Er alt håp ute? Jeg skal til lege for å måle hcg i mogen.. er veldig bekymra og lei meg for at dette ikke skal gå veien… jeg glemte å ta en tablett for to dager siden, tok den 4 timer for sent. Kan det også være en årsak?
 
Last edited:
Helt umulig å gi noe svar på dette! Jeg har kun hatt spotting én gang og det viste seg å være MA/BO.
 
Skjønner. Jeg fikk en større blødning i dag så da vil jeg tro at det er en SA. Får ikke svar på blodprøven før i morgen.

Hvis blødningen stopper og det ikke er smerter, så kan det fint bare være blødning uten SA.
Jeg har hatt en god "mensblødning" i svangerskapet, hvor det gikk bra. Så det er dessverre ikke så lett å vite..
 
Hvis blødningen stopper og det ikke er smerter, så kan det fint bare være blødning uten SA.
Jeg har hatt en god "mensblødning" i svangerskapet, hvor det gikk bra. Så det er dessverre ikke så lett å vite..
Jeg har hatt litt smerter i korsryggen som minner om mensensmerter. Har nesten ikke blødd noe i ettermiddag. Kan jeg spørre om du blødde mye? Og hvor langt var du på vei?
 
Jeg har hatt litt smerter i korsryggen som minner om mensensmerter. Har nesten ikke blødd noe i ettermiddag. Kan jeg spørre om du blødde mye? Og hvor langt var du på vei?
Jeg var 5+3 og 6+1, mener jeg. Blødde to ganger, som en medium+ menstruasjon, i ca 3 timer. Så stoppet det, og bare spotting.
 
Har ikke blødd så mye mer så jeg er veldig spent. Får knallsterke tester på strimler, men det kan jo bety at det er hcg-rester. Får svar på første blodprøve i dag Har ikke helt troa selv, og er veldig klar for nytt fryseforsøk mot slutten av mnd Takk som spør ❤️
Kan være et hematom bare, det er faktisk vanligere med ivf enn ellers.. men få tatt to hCG-prøver, og få en satt opp UL ila neste uke ..! :)
 
Kan være et hematom bare, det er faktisk vanligere med ivf enn ellers.. men få tatt to hCG-prøver, og få en satt opp UL ila neste uke ..! :)
Det var jeg ikke klar over Første prøve viser HCG-nivå på 4476 så får vi se hva den i morgen viser Har ikke blødd noe særlig etter gårsdagen.
 
jeg hadde hcg på 24 (jeg mistet) når jeg var ca i uke 5. Så dette lover veldig bra spør du meg❤️ lykke til!
 
Hvordan gikk det? Jeg har hatt blødninger tidlig svangerskap som har gått fint, men man blir jo alltid engstelig!
 
Hvordan gikk det? Jeg har hatt blødninger tidlig svangerskap som har gått fint, men man blir jo alltid engstelig!
Hei Jeg tok en ny blodprøve i går og fikk svar i dag. Har i følge lege en veldig fin stigning, ligger nå på 22568 så da håper jeg at det går riktig vei. Er 6+3 i dag, og har en helt forferdelig intens kvalme Skal ikke klage, men jeg kjenner at ting skjer Har heller ikke hatt blødninger den siste uka. Skulle ønske det var litt mer fokus på at det er normalt med blødninger i svangerskapet, og at det likevel kan gå veldig fint. Takk som spør
 
Hei Jeg tok en ny blodprøve i går og fikk svar i dag. Har i følge lege en veldig fin stigning, ligger nå på 22568 så da håper jeg at det går riktig vei. Er 6+3 i dag, og har en helt forferdelig intens kvalme Skal ikke klage, men jeg kjenner at ting skjer Har heller ikke hatt blødninger den siste uka. Skulle ønske det var litt mer fokus på at det er normalt med blødninger i svangerskapet, og at det likevel kan gå veldig fint. Takk som spør
Godt å høre! Heldigvis kan det gå helt fint seiv om man blør!
 
Det kan gå helt fint med blødning.
Jeg blødde i uke 7 og 8 (og ni?) med eldste. Han er 15 år så detaljene er litt uklare, men jeg blødde, fikk ul som viste hjerteslag siste dag før juleferien, blødde mer i jula. Men han klarte seg.

Jeg blødde uke 15 eller noe sånn u mitt andre svangerskap. Var kommet mye lenger enn første i alle fall. Og ul viste en baby. (Var heldig og hadde en på fastlegekontoret som kunne ta ul)

Tredje gang jeg ble gravid blødde jeg uke 5. Det var litt en dag, og mer og "full mens" med veldig vondt den neste. Det ble ingen baby av det.

Men jeg ble gravid igjen fjerde gang. Og igjen blødde jeg uke 7 + 10.

Også da ble det bekreftet liv, og jenta sitter her ved siden av meg.

Så eneste gangen det ikke gikk var det ingen tvil. De andre gangene ble det baby.
 
Back
Topp