Blødninger tidlig i svagerskapet = Sa ?

x1xMammas lille gull

Første møte med forumet
Heisann.

Jeg er ny her. Er en jente på 21 år med en datter på 19 mndr. og er nå gravid igjen (eller, jeg TROR hvertfall det).
Saken er at jeg tok en test for en ukestid siden, denne teste jeg positivt på og regnet ut at jeg da var 4+3 dager på vei. How ever, 3 dager etter den positive testen begynte jeg og blø. Den første dagen var det ikke så mye, men det tok seg opp litt på dag 2 og dag 3. Så stoppet blødningene igjen. Dette var helt lik en mensenblødning, bare kortere enn hva jeg pleier og ha (min mensen er som regel 5 dager). Jeg fikk ingen forvarsel som magevondt eller vondt i korsryggen elle rlignende, og blodet var rent og klumpefritt. Er dette en spontanabort jeg har hatt, tro ? Eller merker man om det er en spontanabort man har ? Noen her som har hatt en SA eller vet litt om hvordan den utarter seg, og som vil svare meg, og kansje fortelle litt om hvordan en SA merkes osv.. ? Det hadde jeg satt utrolig stor pris på!! Og, kan jeg f.eks ta en ny graviditetstest nå i dag (2 dager siden blødningene stoppet) for og se om den fortsatt er positiv ? Blødningene varte totalt 3 1/2 dag.

På forhånd TUSEN takk!

jeg ville tatt en tur til legen. sett om hcg steg eller ikke. i et svangerskap skal den stige fram til uke 12. en test kan vise positiv selvom man ikke er gravid,tar noen dager før den er ut fra kroppen. ta deg en tur til legen. klem fra lenemoren

hei på deg! skjønner at du lurer. Jeg var 5 uker på vei og begynte å blø etter et sammleie, det var lite med engang, og det var friskt, men det ble mer etter vert, samtidig som jeg fortsatt var gravid... men jeg blødde en uke el noe, tror jeg å jeg mistet den når jeg var på do.... men lykke til, det kan gå bra, de sier så at man kan ha en liten blødning rundt mensen tider i gjenn, selv om man er gravid.. men du bør gå til legen å få tatt vaginal ul, sa finner dem det ut... lykke til

Hei på deg!

Vet ikke om det hjlper, men jeg blødde sammenhengende de 8 første ukene. En gang var det en sinnsyk blødning og jeg endte på sykehus. Har vært på ul to ganger allerede, men er virkelig veldig gravid ennå. Nå er jeg til og med snart i uke 12, så satser på at alt ender bra. Lykke til iallefall, håper det går bra!! [:D]

Alle blødninger i svangerskap bør undersøkes av lege eller gynekolog!
Jeg har hatt 2 SA og en blødning i svangerskap som ikke var SA. Alle har utartet seg helt forskjellig,
men felles for alle var at det etterhvert kom klumper og andre ting ut som gjorde at jeg var rimelig sikker på at det var SA.
De gangene det var SA var det også temmelig vondt etterhvert, men ifølge det jeg har lest om blødninger i svangerskap
og SA, så behøver du ikke ha store smerter heller.

Jeg beklager hvis jeg skremte deg nå, jeg må si at for min del høres det IKKE ut som om du har hatt SA,
men få det sjekket! Du kan selvfølgelig ta en hjemmetest, men denne blir ikke nødvendigvis riktig.
HCG'et kan sitte i kroppen i 9 uker, dermed kan du få positiv hjemmetest ganske lenge etter en eventuell SA.
Jeg tok hjemmetester (i tillegg til blodprøver), for min egen del, og dette ga meg en ganske klar indikasjon på at
jeg hadde hatt SA, siden streken ble veldig tydelig svakere, men som sagt, hjemmetester er ikke pålitelige hvis
du har hatt SA.

Gå til legen, få undersøkelse og blodprøver, eller gjerne UL hvis du har mulighet til det!!

Lykke til!!

Klem,
Ronja

Back
Topp