Blødninger tidlig i graviditeten

Bkno9777692

Andre møte med forumet
Hei!

Er det noen her som har/har hatt gjentatte blødninger tidlig i svangerskapet? Hvordan artet blødningene seg og hva var årsaken til blødningene?

Jeg har hatt to blødninger nå hvor begge varte i 2-4 timer. Det ble ikke til «store» blødninger, der jeg har lest at en stør blødning betegnes som å blø gjennom et bind på 1 time. Jeg hadde milde mensensmerter begge gangene mens det pågikk og litt etter. Disse avtok et par timer etter blødningen stoppet. Har tatt HCG måling etter første blødning som viste fin stigning og skal ta ny nå etter andre stigning. Er nå redd for at det gikk galt ved siste blødning i dag. Hva er dine opplevelser?

Hvor langt har du kommet?
Og har du sjekket med en graviditetstest hjemme. Hvis det er tidlig, kan man da ofte se stigning eller ikke.
Jeg har ellers erfaring både med at det kan gå bra og ikke gå bra å blø i svangerskapet. Det er jo dessverre okke mulig å si om det går bra for deg eller ikke, men jeg håper på det beste og det er absolutt mulig å blø en del og likevel oppleve at svangerskapet er vellykket :) ❤️

Hvor langt har du kommet?
Og har du sjekket med en graviditetstest hjemme. Hvis det er tidlig, kan man da ofte se stigning eller ikke.
Jeg har ellers erfaring både med at det kan gå bra og ikke gå bra å blø i svangerskapet. Det er jo dessverre okke mulig å si om det går bra for deg eller ikke, men jeg håper på det beste og det er absolutt mulig å blø en del og likevel oppleve at svangerskapet er vellykket :) ❤️

Har tatt mange og de viser fin utvikling. Nå er hcg på 900 ved siste måling og venter på ny hcg tatt i dag. Hcg økte fra 139 til 901 ved forrige blødning, så jeg håper trenden fortsetter sånn da blødning nr 2 var ganske lik som den første, bare litt større i mengde.

Jeg hadde 4-5 blødninger mellom uke 4 og 8, kom ca en teskje med friskt blod per gang. Gynekologen kunne ikke si hvorfor det skjedde, men det gikk helt fint. Litt avhengig av hvor langt du har kommet, så anbefaler HCG-prøver og heller vente med UL til man er sikker på å se noe. Jeg dro på UL 6+3 etter tre blødninger, og fikk da beskjed om at jeg hadde mistet siden hun kun fant en tom fostersekk. Ny UL 8+0 viste imidlertid en aktiv liten krabat, så det var 1,5 uke med unødvendig sorg.

Jeg hadde 4-5 blødninger mellom uke 4 og 8, kom ca en teskje med friskt blod per gang. Gynekologen kunne ikke si hvorfor det skjedde, men det gikk helt fint. Litt avhengig av hvor langt du har kommet, så anbefaler HCG-prøver og heller vente med UL til man er sikker på å se noe. Jeg dro på UL 6+3 etter tre blødninger, og fikk da beskjed om at jeg hadde mistet siden hun kun fant en tom fostersekk. Ny UL 8+0 viste imidlertid en aktiv liten krabat, så det var 1,5 uke med unødvendig sorg.

Huff så ille Jeg har hatt enda en ny blødning og skal ta ul i dag(5+3) men jeg måler hcg også. Jeg er forberedt at de ikke vil se noe særlig på ul, derfor tar jeg hcg i tillegg ❤️

Jeg hadde blødning i 3 dager i uke 5. kom ikke noe i trusa, var bare rødt blandet med utflod på papiret når jeg tørket meg. Og igjen en dag i uke 10, da typ mensen-rødt ved to tørk og så ingenting mer etterpå. Ingen av gangene kom det ut i trusa, og ingenting i doskåla. Jeg vet ikke om det står bra til, men regner bare med det siden blødningene stoppet begge gangene. Skal på ultralyd 2.okt så får vite sikkert da. Men har lest at det kan komme blødning i uke 4-5, at dette da kan være festeblødning. Og mellom uke 9 og 11 tar morkaka over og da kan det også komme blødning. Prøver å ikke uroe meg før jeg får vite noe sikkert. Har for øvrig alle symptomene på graviditet fortsatt. Kvalm, trøtt, ømme pupper.

Jeg hadde en blødning på dag 8+5 og litt smerter i magen. Var på UL i dag 9+3 og alt så veldig fint ut :Heartbigred Var selv overbevist om at det ikke var liv der!

Back
Topp