Blødninger og uteblitt mensen

Solstråle26

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Hei. Jeg prøver å bli gravid og hadde et håp som ble ødelagt i dag pga. en negativ test ☹️
To uker før forventet mens startet jeg å få noen småblødninger. Disse blødningene har foregått frem til nå (med små pauser innimellom). For 4 dager siden forventet jeg mens, men har enda ikke fått den. Det har bare fortsatt med småblødninger som tidligere. Med småblødninger mener jeg at jeg ikke trenger å bruke noe annet enn truseinnlegget og som regel viser det bare blod når jeg tørker meg. Det er klart blod.

Noen som har opplevd noe lignende eller kan tenke seg hva det kan være?

Fortsetter det utover neste uke (forbi mensenperioden) skal jeg oppsøke lege.

Har ikke gått på noen prevensjon de siste 6. mnd.

Kan det være festeblødning?

Festeblødning kommer jo ikke to uker før ventet mens, og så over flere separate ganger slik som dette.

Kan vel være flere årsaker til spottingen/småblødningnene, fra hormonelt til at det kommer etter sex pga skjør livmorhals? Syns det høres ut som en god plan å oppsøke lege om ikke mensen kommer eller spottingen vedvarer.

Ikke for å skremme. Men slike småblødninger er ikke normalt vis du ikke har pleid å ha det. Jeg ville dratt til legen faktisk.

Takk for tilbakemeldinger. Det er ikke godt å si hva det er. Men festeblødning er det nok ikke ettersom jeg får negativ graviditetstest.
Skal komme meg til legen om det fortsetter neste uke. Men har hørt at det er vanskelig å gjennomføre slike undersøkelser når man blør. :/

Takk for tilbakemeldinger. Det er ikke godt å si hva det er. Men festeblødning er det nok ikke ettersom jeg får negativ graviditetstest.
Skal komme meg til legen om det fortsetter neste uke. Men har hørt at det er vanskelig å gjennomføre slike undersøkelser når man blør. :/
Lurt :) Be om å få ta celleprøve!

Back
Topp