Blødninger og smerter i magen

Jippi81

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg er gravid i snart 7 uke og har den siste uken hatt rare smerter i magen store deler av dagen. Det er ikke så veldig vondt, men jeg blir litt redd når smertene kommer. Den siste uken har jeg i tillegg merket bloddråper / litt brunlig utflod når jeg har vært på do. Kan dette være en spontanabort? Jeg har hørt at blødningene er veldig store når det er en spontanabort. Håper virkelig at barnet har det godt! Tusen takk på forhånd for alle tilbakemeldinger![;)]

Hilsen ei som er redd og usikker 

Tusen takk for kjappe tilbakemeldinger!
Jeg ble veldig redd den natta da jeg blødde litt første gangen. Jeg holdt meg hjemme fra jobben dagen etterpå, ringte til legevakten. Der fikk jeg beskjed at jeg skulle kontake fastlegen min når de åpnet. Jeg ringte og ringte og ringte, satt i telefonkø i 1,5 time uten svar. Jeg ga allikevel ikke opp og tok bilen fatt (30 minutter biltur) til fastlegen for å få svar. Jeg fikk ikke snakke med fastlegen min når jeg kom fram. Dama i skranken sa at det var ingenting jeg kunne gjøre med blødningen. Jeg måtte bare vente og se om blødningen ble større. Hun var så fæl! Jeg stod der redd og sint, tok turen innom apoteket for å ta en ny graviditetstest bare for å se om jeg fortsatt var gravid. Den viste at jeg er gravid. Jeg er så usikker! Hva skal jeg gjøre når hverken fastlegen eller legevakten vil hjelpe!

De må jo hjelpe deg på legevakten. Kjør ned dit og krev å bli tatt inn, du har rett til å bli tatt seriøst. Graviditetstesten kan vise at du er gravid selv om du har hatt en SA, tar en stund før hcg-hormonet går ut av kroppen.

Dra til legevakta med en gang! Og lykke til.

Da er det ihvertfall helt klart at jeg skal til legevakten idag. Tusen takk for all hjelp!

Kjempemasse lykke til. Hold oss oppdatert. [:)]

Jeg hadde en liten blødning da Jeg var ca like langt på vei som deg.....
Jeg har hatt mens smerter stort sett nesten hele svangerskapet.
Lykke Til.... [:D]

Hei!
Nå har jeg ringt til legevakten og spurt om jeg fikk komme inn. De sa at de ikke kunne måle hjertelyd eller livsaktiviteten på et så lite foster. Jeg sa at flere jeg kjente (dere) hadde tatt to blodprøver som viste at det var liv. De sa at de ikke gjorde slik på legevakten. Jeg måtte ta kontakt med fastlegen min i morgen. Men det har jeg jo prøvd før. Der kommer jeg ikke inn. Hva skal jeg gjøre? Jeg er frustert og redd. Fikk kun lov å komme til legevakten dersom smertene ble uutholdelige eller kun var på en side og dersom blødningene ble kraftige. Jeg er så usikker. Dette er min første graviditet.

Jeg bor i Stavanger. Jeg gråt i telefonen,men det hjalp ikke. De forstod ikke problemet mitt. Jeg tør ikke gå ned dit idag, jeg er redd for å treffe hun jeg snakket med i telefonen. Jeg kan kanskje gå ned dit i morgen etter jobb og håpe at hun ikke er på jobb.
TUSEN takk for gode råd og oppbakking!

Drit i å ringe på forhånd. Bare dra ned enten til legevakta eller legen i morgen da, da ser de fortvilelsen din og må jo naturligvis hjelpe deg, for en dårlig behandling du får!! [:@][:@]

Lykke til i morgen. Og stor klem! [:)]

Back
Topp