Blødninger og full panikk

yrt

Andre møte med forumet
Er i uke 13 + 2, fikk i går ettermiddag plutselig ubehag i underliv og korsrygg og begynte å blø friskt blod. Mengde som en menstruasjon, ikke sånn rennende. Ringte så klart legevakt i full panikk, og de sa at så lenge jeg ikke blør store mengder eller har store smerter, måtte jeg bare vente og se. Kan være en SA el noe ufarlig, men må selv kontakte fastlege på tirsdag og ta det derfra.
Sluttet å blø i natt, men har nå fått brunfarget utflod, ingen smerter. Det er forferdelig å vente på å potensielt "føde" mitt døde foster, når vi for 9 dager siden så den helt perfekt på TUL.
Har ikke hatt blødninger til nå, hadde samleie på torsdag men det har til nå gått veldig bra, så aner ikke om det kan ha ført til blødninger et døgn etterpå?
Har noen opplevd lignende og i så fall kan dele en tanke el tips? Jeg er ikke naiv, men blir glad hvis vi i denne tråden kan utelukke de verste skrekkhistoriene, og fokusere på håp. Man føler seg så uendelig ensom og avvist når man pga helg/helligdager ikke har noen plass å dra for å finne ut om den er død el levende
Takker til de som har mulighet til å dele noen tanker!

Krysser fingrene for at alt er bra med den lille. Men om du er veldig redd/usikker kan du ringe fødeavdeling å snakke med de, forklare situasjonen og at du har blitt avvist av legevakta. Vet at det er tidlig til å ringe fødeavdelingen, men skader ikke å prøve. Lykke til :Heartbigred

Huff, skjønner godt at du blir stressa! Det er jo ikke uvanlig å blø litt når man er gravid, og spesielt etter samleie..
Nå vet ikke jeg hvor du bor, men om ikke annet er kanskje Volvat en mulighet. Eller om du kjenner noe som har doppler så du kan se om du finner hjertelyden selv?

Håper alt står bra til med lille i magen! ♡♡

Har ingen erfaring selv dessverre, men krysser fingrene for at lille har det bra[emoji173]️
Mener å ha hørt at man kan blø friskt etter samleie selv et par dager etter samleiet.
Men tenker som lykkelig90, du kan jo ringe føden å forklare situasjonen. Du har sett et friskt barn tidligere, og er over 13 uker, så jeg velger å tro at dette kommer til å gå bra og krysser fingrene for at jeg har rett[emoji173]️ Lykke til!

Sniker fra august :) jeg har to venninner som har blødd i svangerskapet. Begge to har det gått fint med og de er fortsatt veldig gravide :) husker ikke hvor tidlig med hun ene, men der var årsaken at morkaka lå i nærheten av mormunnen eller noe og hun andre trodde hun var i uke 10 når hun begynte å blø, men når hun var på ultralyd fant de et levende foster og det viste seg at hun var en måned lenger enn hun trodde, der fant de ikke grunnen :)

Jeg har hatt blødninger ved flere anledninger siden uke 6, vært på flere ultralydundersøkelser og lyttet på hjertelyden og alt har stått bra til med lille frø. Så er heldigvis ikke alltid noe skummelt

Ville tatt en tlf til føden- forklart situasjonen og krysse fingrene for at de kan ta en sjekk[emoji254]

Jeg synes det er tragisk at man blir så overlatt til seg selv!! Selv om den ikke er så stor så er det fortsatt en baby inne i magen. [emoji34] Det finnes jo ikke noe verre enn å gå i uvissheten.. Ønsker deg masse lykke til i hvert fall [emoji26][emoji177]

Uff, så trist når man ikke får noe hjelp på legevakt selv når man er såpass langt på vei. Sist jeg mistet ringte jeg legevakta og fikk bare beskjed om å avvente og at det ikke var noe de kunne gjøre. Jeg blødde da ganske lite, men hadde fryktelig vondt på ene siden av magen/underlivet. Jeg endte da opp med å reise bort dit da jeg bor like ved. Blei da tatt inn ganske med en gang og de sjekket urinprøve og tok noen blodprøver. Fikk snakke med en lege, men da jeg ikke var langt på vei ville han ikke sende meg til gyn på vakt. Hvis du er veldig engstelig og bor i nærheten kan du vurdere reise på legevakta, tror det er vanskeligere avvise noen face to face og kanskje de kan fikse gyn og ul, kan i allefall være verdt et forsøk :)

Har du dopler selv, eller mulighet til å låne? Så kan du jo prøve å lytte etter hjertelyd selv. Ellers ville jeg nok ringt føden og spurt de om sjekk eller råd. Det er jo ingenting de kan gjøre for fosteret nå så tidlig så det er jo årsaken til at de vil at du skal kontakte fastlegen. Håper alt er bra med mageboeren din!:) klem

Søstra mi opplevde store, plutselige blødninger 12+0. Det rant nedover lårene liksom. Ble tatt inn på ultralyd og de fant utrolig nok et bankende hjerte [emoji173]️ Hun fødte en frisk og fin jente. Så blødninger kan gå bra! Og når dere så et hjerte for 9 dager siden er sjansen enda større for at dette er uskyldig. Jeg ville tatt det med ro og unngått for mye aktivitet, dersom det er hematom i livmora kan det være en truende abort og da bør man holde seg mest mulig i ro. Det kan også være morkaka som ligger delvis foran "utgangen". Ønsker deg lykke til!

Ville absolutt ringt føden, istedet for legevakt. Så tidlig får de ikke gjort noe for å evt redde fosteret, men på føden vil du nok likevel få en sjekk og bli møtt med mer forståelse enn du møtte på legevakta. Lykke til og håper alt går bra.

Hvordan går det med deg i dag? [emoji4] Masse lykke til og håper det var uskyldig blødning [emoji173]

Fikk vite etter ul i uke 12 at abortsannsynslighet var = 0 nå. Om dere har sett ett frisk foster i uke 12 er det sikkert noe ufarlig [emoji173]️

Er i uke 13 + 2, fikk i går ettermiddag plutselig ubehag i underliv og korsrygg og begynte å blø friskt blod. Mengde som en menstruasjon, ikke sånn rennende. Ringte så klart legevakt i full panikk, og de sa at så lenge jeg ikke blør store mengder eller har store smerter, måtte jeg bare vente og se. Kan være en SA el noe ufarlig, men må selv kontakte fastlege på tirsdag og ta det derfra.
Sluttet å blø i natt, men har nå fått brunfarget utflod, ingen smerter. Det er forferdelig å vente på å potensielt "føde" mitt døde foster, når vi for 9 dager siden så den helt perfekt på TUL.
Har ikke hatt blødninger til nå, hadde samleie på torsdag men det har til nå gått veldig bra, så aner ikke om det kan ha ført til blødninger et døgn etterpå?
Har noen opplevd lignende og i så fall kan dele en tanke el tips? Jeg er ikke naiv, men blir glad hvis vi i denne tråden kan utelukke de verste skrekkhistoriene, og fokusere på håp. Man føler seg så uendelig ensom og avvist når man pga helg/helligdager ikke har noen plass å dra for å finne ut om den er død el levende
Takker til de som har mulighet til å dele noen tanker!

Hvordan går det med deg? Tenker på deg og krysser fingrene for at alt er bra! [emoji173]️

Back
Topp