Blødninger, noen andre som har opplevd?

Bazinga

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Hei alle sammen!:)

Er 3+6 i dag, har hatt ganske sterke tester siden 10 dpo. Siste test i dag var VELDIG sterk. Men i dag tidlig fikk jeg litt brun utflod på papiret. Virker som om det har stoppet opp litt nå.. Har en god del «menssmerter» også, men det hadde jeg med førstemann også, hvor jeg fikk beskjed om at det var veldig vanlig i første trimester. Er det fortsatt håp? Er det mulig å be legen om å måle HCG? Hva ville dere ha gjort? Er så bekymret jeg, selv om jeg vet at små blødninger er veldig vanlig :(

Last edited:
Håper det har gått over :Heartred De sier jo at sånt kan skje. Om det ikke kommer mer, og du tester positivt om et par dager ville jeg vel slått meg til ro med det? Du kan nok få HCG måling, men vil tro de vil at du skal vente til litt over ikm? :Heartred

Håper det har gått over :Heartred De sier jo at sånt kan skje. Om det ikke kommer mer, og du tester positivt om et par dager ville jeg vel slått meg til ro med det? Du kan nok få HCG måling, men vil tro de vil at du skal vente til litt over ikm? :Heartred

Takk for svar! Ja, jeg venter mens i morgen, så om jeg ringer på mandag kan det vel kanskje hende de kan ta meg inn for å måle stigning de neste dagene? Er jo helt forferdelig å gå rundt slik og "vente å se" :confused:

Takk for svar! Ja, jeg venter mens i morgen, så om jeg ringer på mandag kan det vel kanskje hende de kan ta meg inn for å måle stigning de neste dagene? Er jo helt forferdelig å gå rundt slik og "vente å se" :confused:
Ja, det er fælt å vente! Hvis det ikke har kommet mer før det og du tester positivt på morgenen kan de nok ta deg inn, men da er nok alt bra og :happy: Håper for deg!

Jeg hadde masse spotting nå før ikm i går, og masse murringer og stikkinger. Spottingen har gitt seg, men fortsatt murringer. Forrige svangerskap hadde jeg en del spotting gjennom hele. Det er ganske så normalt, så håper det ikke er noe negativt for din del :happy: <3

Takk for fine svar fra dere begge..! Jeg blødde da jeg var gravid med min første for 12 år siden også, men da var det friskt blod i uke 11... Aldri mistet før ellers, så vanskelig å vite hva jeg skal tenke.. Jeg får ringe på mandag og høre hva de sier.. Det virker til å ha stoppet opp nå, så jeg krysser alt jeg har!

Jeg fikk positiv test 11 dpo, og 132 dpo fikk jeg en blødning på morgenen og trodde jeg fikk mensen for jeg hadde sinnsykt mye mensensmerter også rett før. Jeg hev papiret før jeg fikk sett skikkelig for jeg ble så furt. Men når jeg fikk tenkt over det var det brunt/rølig og ikke mensen blod, var kun når jeg tørka meg den dagen. Får fremdeles positive tester. 4+4 idag.

Jeg fikk positiv test 11 dpo, og 132 dpo fikk jeg en blødning på morgenen og trodde jeg fikk mensen for jeg hadde sinnsykt mye mensensmerter også rett før. Jeg hev papiret før jeg fikk sett skikkelig for jeg ble så furt. Men når jeg fikk tenkt over det var det brunt/rølig og ikke mensen blod, var kun når jeg tørka meg den dagen. Får fremdeles positive tester. 4+4 idag.

Haha, jeg var en av de som beroliget deg og sa at dette var veldig vanlig og ingenting å bekymre seg for... And look at me now :laughing021

Haha, jeg var en av de som beroliget deg og sa at dette var veldig vanlig og ingenting å bekymre seg for... And look at me now :laughing021
Hahaha, omg. Det er litt fantastisk! Jeg var vel kanskje ca like langt på vei som du er nå, da det skjedde meg :laughing021

Hahaha, omg. Det er litt fantastisk! Jeg var vel kanskje ca like langt på vei som du er nå, da det skjedde meg :laughing021

Helt vanvittig hvordan man kan være helt rolig på andres vegner, og OPPRIKTIG mene at dette er ikke noe å bekymre seg for.. Men så står man i det selv, og føler at hele verden slutter å snurre :laughing002 Er jo overhodet ikke langt på vei, men testene har vært sterke i dagevis, og føler jo nesten jeg har vært gravid i en evighet allerede siden jeg testa positivt på tirsdag....:smiley-ashamed005 Har i alle fall noenlunde vent meg til tanken på at jeg er gravid.. Men det må jo bare gå som det går, selv om det vil være en aldri så liten nedtur å miste.....

Hei alle sammen!:)

Er 3+6 i dag, har hatt ganske sterke tester siden 10 dpo. Siste test i dag var VELDIG sterk. Men i dag tidlig fikk jeg litt brun utflod på papiret. Virker som om det har stoppet opp litt nå.. Har en god del «menssmerter» også, men det hadde jeg med førstemann også, hvor jeg fikk beskjed om at det var veldig vanlig i første trimester. Er det fortsatt håp? Er det mulig å be legen om å måle HCG? Hva ville dere ha gjort? Er så bekymret jeg, selv om jeg vet at små blødninger er veldig vanlig :(

Jeg begynte også å blø dagen før ikm. Først kom det brunt, og dagen etterpå, da jeg forventet mens var det lys rødt når jeg tørket meg. Hadde også masse mens smerter. For min del gikk det fint. Stigende hcg ☺️ Hørt at det er helt normalt rundt ikm. Jeg ville ikke bekymret meg, så lenge det stopper å blø. Ta en ny test om et par dager ☺️ Masse lykke til

Jeg begynte også å blø dagen før ikm. Først kom det brunt, og dagen etterpå, da jeg forventet mens var det lys rødt når jeg tørket meg. Hadde også masse mens smerter. For min del gikk det fint. Stigende hcg ☺️ Hørt at det er helt normalt rundt ikm. Jeg ville ikke bekymret meg, så lenge det stopper å blø. Ta en ny test om et par dager ☺️ Masse lykke til

Tusen takk, så beroligende å lese!! Vet det er ikke likt for alle, og man kan ha ulike utfall av samme symptomer.. men det er så godt å lese at det fortsatt er håp om frisk baby om 8 mnd! :happy: Det har helt slutta å spotte nå, så jeg krysser alt jeg har og ber til høyere makter om at det klorer seg fast der inni!

Jeg har ikm i dag og har såvidt spottet litt rosa aktig, men jeg tar det med overraskende mye ro fordi det var sånn når jeg ble gravid med sønnen min. Også murrer det veldig masse...

Jeg har spottet av og på siden 5+0. Det kommer mest i form av Crinonerester som er brune, men jeg har også hatt litt friskt blod ved et par anledninger. Jeg har tatt både HCG-blodprøver og UL 5+6, og HCG har steget som det skal, og vi fikk se bankende hjerte på UL :) Jeg klarer imidlertid ikke helt å roe meg, så skal på ny UL på onsdag. Synes det er fryktelig slitsomt å spotte. Jeg gjorde ikke det i det hele tatt med sønnen min (bare én kveld i uke 8). Men jeg har lest maaange historier med spotting som har gått fint, så vi får satse på at vi begge følger de :D ❤️

«Godt» å se det er flere av oss, og spesielt godt å lese at du Enkefalos i tillegg har fått se et bankende hjerte!! <3 Jeg må slutte å Google, der er bare elendighet å oppdrive.... tok en tampong i sted for å sjekke om det virkelig var over, men det var fortsatt litt brunt oppi der..(sorry detaljer) Men ikke kommet noe mer på papiret når jeg har vært på toalettet og slikt... Jeg får bare håpe det ikke begynner å blø kraftig!

«Godt» å se det er flere av oss, og spesielt godt å lese at du Enkefalos i tillegg har fått se et bankende hjerte!! <3 Jeg må slutte å Google, der er bare elendighet å oppdrive.... tok en tampong i sted for å sjekke om det virkelig var over, men det var fortsatt litt brunt oppi der..(sorry detaljer) Men ikke kommet noe mer på papiret når jeg har vært på toalettet og slikt... Jeg får bare håpe det ikke begynner å blø kraftig!
Forstår deg veldig godt! Spotting gjør en såå usikker :( Google er kanskje ikke så lurt, nei. Det er jo gjerne historiene om at det gikk dårlig man finner :bag: Så bra det ikke har kommet mer friskt blod i alle fall. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn! Jeg mener forresten å huske at det ikke er anbefalt med tampong når man er gravid. Fare for å irritere livmortappen/infeksjonsfare. Men helt sikkert ikke farlig om du bare gjorde det én gang :) ❤️

Forstår deg veldig godt! Spotting gjør en såå usikker :( Google er kanskje ikke så lurt, nei. Det er jo gjerne historiene om at det gikk dårlig man finner :bag: Så bra det ikke har kommet mer friskt blod i alle fall. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn! Jeg mener forresten å huske at det ikke er anbefalt med tampong når man er gravid. Fare for å irritere livmortappen/infeksjonsfare. Men helt sikkert ikke farlig om du bare gjorde det én gang :) ❤️

Takk for tips, da skal jeg droppe det!!:) Ikke kommet noe mer, men venter noen dager før jeg senker skuldrene helt :)

Sniker fra mars termin :angelic:

Jeg hadde 3 blødninger i dette svangerskapet, uke 6,8 og 10 og det viste seg var bare livmorhalsen som var lett blødende, nå er jeg straks i uke 35 med nr 2 så trenger ikke være negativt, senk skuldrene, jo mere du stresser jo værre er det for deg og mini

Back
Topp