Blødninger i uke 6, ingen hjerteaktivitet på UL.

Guest
Hei,

Jeg er i dag 6+2. Jeg vet dette ganske sikkert, fordi vi brukte eggløsningstester. Da jeg var 5+5 hadde jeg en liten blødning, og i dag blødde jeg igjen. Det er ingenting som kunne utløst blødningen.

Jeg hadde en traumatisk MA i januar, i uke 10+3, og fikk derfor tidlig UL i kveld.. Der så legen en fostersekk, med mulig plommesekk, men ingen embryo og ingen hjerteaktivitet. Han sa at det var mulig at det kunne være tidlig, og ville at jeg bare skulle se det hele an litt. Enten så mister jeg, eller så går det bra, sa han.

Kjenner at jeg ikke får slått meg helt til ro.. Hvis alt egentlig er bra, hvorfor skulle jeg blø da? Det jeg lurer på er hva du/dere tenker. Er alt håp ute? Jeg kjenner at jeg tror det selv nå, selv om jeg ikke har smerter og blødningen har avtatt. Hjertet skulle vel ha slått i for noen dager siden?

Så lurer jeg på om dersom jeg er en person med  "annlegg for" habituell abort, hva slags utredninger vil jeg da få? Vil utredningen bare gjelde meg, eller min mann også?
 
Jeg tror jeg mistet i fjor sommer også.. Men vil nok prøve på en ny graviditet til før jeg spør om utredning.
 
min tidligere svigersøster opplevde det samme som deg. hun hadde ikke mistet før, men blødde MYYYYE i uke 6. INGEN hjerteaktivitet.. Så hun måtte vente en uke, for ny UL. Fortsatte  å blø MYE, men 1 uke etter slo hjertet.. Trenger ikke å bety noe er galt.. Bare slå deg så godt som mulig til ro.. Så får du se.. Ikke stort annet å gjøre -- Selv hatt en MA i uke 10, så vet hvor JÆVLIG det er.. 
 
Takk for svar. Godt å se at ikke alt håp er ute. Jeg ønsker inderlig at alt er bra, men tør ikke håpe for mye. Hvis dette går bra er det virkelig et mirakel, sånn jeg kjenner det nå. :'-(

Vet du om hun så noe mer på ul enn bare fostersekken?
 
Nei. Eneste at de såg forstersekken, men ikke noe mer. Å at sannsyneligheten var at 95% sjans for abort. Å at hun måtte bare la naturen gå sin gang.. Å komme tilbake om en uke, å se om alt hadde blødd ut.. :) Å da slo hjertet og der var en liten baby :) Får håpe det er det samme med deg :) krysser fingrene for deg :) 
 
Denne gangen blødde jeg daglig friskt blod fra uke 7-8... Var såpass mye i perioder at jeg fylte et Tena truseinnlegg... Men jeg har nå en meeeget aktiv jente i magen og har under 11 uker igjen til termin... Man kan blø av mange årsaker... Godt mulig det er for tidlig for hjerteaktivitet... Ville tatt ny ul om en uke eller to...
 
Nå har jeg vært på UL og det er utrolig hva fem dager har å si!!! Hjertet slo og alt sto bra til. Målene var perfektet! Dette hadde jeg aldri i verden trodd!!! <3 O, lykke!!! Anbefaler alle å vente med tidlig UL til uke 7.. =) 

Lille babyklumpen min er nok en skikkelig luring!! :-D 
 
Så utrolig kjekt å høre :) :) Ja, det er vist slikt som skjer.. :) :) lykke til videre :D 
 
Back
Topp