Blødninger i uke 5 ((4+6)

Kris-babynr2

Forelsket i forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Hei.

Jeg vet det er tidlig i svangerskapet og alt kan skje, men jeg lurer på om det er andre som har opplevd blødninger og det har gått bra ?

Jeg hadde en brun liten blødning for ca 1 uke siden, og i går våknet jeg med en større (muligens et halvt truseinnlegg) med brun og fersk blødning som har vært avtagende. Bare lett brun utflod i dag. Hadde samleie i forgårs. Noen som har satt igang en abort med samleie? Har enda ikke hatt smerter.
Har ingen symptomer på svangerskap ellers, så hadde ikke overrasket meg om dette ikke var starten på en abort.

Har ikke blødd i tidliere svangerskap før på slutten. Ikke hatt SA før evt nå.

Litt senere enn deg, men jeg hadde større blødninger 5+4 og 6+2 i forrige svangerskap. Gikk bra. :)

Med datteren så hadde jeg veksling mellom friskt blod og brun utflod fra uke 6 til uke 11 og hun er 14 år nå :happy: hadde visst veldig skjøre slimhinner som gjorde at jeg blødde lettere. jordmor sa at brun utflod betyr at det har vært en liten blødning og at det da er gammel blod som kommer ut brunt. Er 13 uker nå og kan fortsatt blø litt etter samleie, men det varer ikke lenge.

Hadde brun blødning 12-22 dpo. 9+6 i dag og ul på lørdag viste levende foster i størrelse av 10+0 allerede.

Det går ikke an å sette i gang en abort med samleie :) Spør helsepersonell om du ikke tror på det. Baby ligger godt beskyttet! Om du har en abort nå så er det andre grunner til det.

Har hatt sex, mye røff sex også, i alle mine tre svangerskap (er i uke 23 nå med nr 3) og har aldri opplevd en dråpe blod mens jeg har vært gravid. Har venninner som har avstått fra sex siden eggløsning som likevel har blødd i sine svangerskap og de har også opplevd aborter.

Jeg er også 5+4 i dag og jeg vil ikke ha sex før jeg er i uke 12 er så redd

Er bare så trøtt og kvalm og forstoppet at sex er siste jeg vil ha , haha

Men enig at ved normal graviditet er det ikke skadelig. Ved truende abort anbefaler helsepersonell ikke å ha samleie. Blødning kan være (men ikke alltid) symptom på truende abort. Ultralyd kan vise årsaken. Når jeg hadde stor hematoma i livmoren fikk jeg ikke lov å ha samleie.

Back
Topp