Blødninger i uke 15 *oppdatert*

SofieKristinesMamma

Flørter med forumet
Har lest at noen av dere har hatt blødniger i løpet av svangerskapet. Men har noen av dere opplevd blødninger i uke 15 uten smerter? Jeg er 15 uker og begynte å blø ferskt blod i natt. Har ikke vondt og fant hjertelyden med doppler, men er utrolig redd. Noen som tror de vet hva som er grunn? Skal på sykehuset om 2 timer, men er så sinnsykt bekymret:-(

Da var jeg hjemme igjen og alt stod bra til med den lille i magen:-) Etter både utvendig og innvendig ultralyd viste det seg at morkaken ligger litt for langt nede (som en av dere nevnte) og er nok grunnen til blødningen. Lille knert i magen lå og vinket til meg mens tårene trillet. Er foreløpig sykemeldt en uke og fått streng beskjed om å ta det med ro.

Jeg kan blø litt innimellom, og er nå over 16 uker på vei. Så lenge det ikke er veldig mye og du har smerter ville ikke jeg ha engsta meg, men det er i mitt tilfelle:)

Jeg har jo blødd massevis, og hver gang jeg har vært på UL har alt sett bra ut med babyen! Pga av dette har jeg spurt litt rundt, og fått høre at det er ganske mange som opplever slike blødninger du beskriver fordi morkaken ligger foran og da kan den blø litt. Prøv ihvertfall å tenke at det er mange årsaker til blødninger som er helt ufarlige, så ikke fortvil ennå! Men skjønner godt at du blir skremt, det er ikke noe trivelig. Lykke til på sykehuset, krysser fingrene for deg!

Jeg fikk også en kraftig blødning for ikke så lenge siden. var på sykehuse for en sjekk å fant ut at alt var bra og at der va to :)
jeg spurte hva blødningen kunne være i og me de karakteriserte den som en kraftig blødning. Da fikk jeg bare til svar at de somregel ikke visste hvorfor gravide fikk blødninger men så lenge alt så bra ut og hjerte banket så var det ikke farlig. 

så håper du får samme beskjeden som jeg fikk og at alt er som det skal være og at barn og mor har det bra. :)

SÅ godt å høre! Nå må du bare følge legens ordre, og passe på deg selv og den lille 

Så godt å høre! Jeg kjenner veldig godt til den lettelsen du føler nå! Nå ble jeg glad! Håper blødningene gir seg snart!

Back
Topp