Blødninger i svangerskapet..

AngeLine

Gift med forumet
Hei alle sammen...

Jeg lurte på om det er noen her inne som har noen erfaringer med blødninger i svangerskapet? Jeg begynte nemlig å blø på fredag, men det ga seg rimelig kjapt.. men jeg blødde ganske mye (synes jeg selv da) som når jeg får mensen. Jeg oppsøkte legevakta på lørdag for å få sjekket det opp, da ble jeg undersøkt og de sa at livmortappen/ halsen var lukket og det var et godt tegn. Det at jeg ikke hadde hatt smerter var også et veldig godt tegn. Er alikevel ikke helt beroliget, ble jo så forferdelig redd.. tror aldri jeg har vært så redd før.. vi ønsker oss så sårt denne lille bebisen.. [&:] Tenkte jeg skulle prate med legen min på mandag.. hvis hun ikke henviser meg videre til ullevål for ultralyd, tenkte jeg at jeg skulle ta kontakt med Volvat her i Oslo. Er det noen av dere som har noe erfaring med dem? evt. innvendig ultralyd?
Eller er det noen av dere som har blødd noe i svangerskapet? Er så redd [&o]

Håper på svar..
 
jeg har hatt en liten blødning ja. når jeg var 26 uker på vei gikk slimproppen min alt. så jeg var ekstra redd... hos legen var alt normalt noen dager før blødningen kom. når jeg hadde blødningen så ble jeg sendt på sykehuset, der tok de ikke annet enn ultralyd og urinprøve. men jeg stoler på legene hvertfall. selvom jeg er litt nærvøs....
 
Sliter litt med noe av det samme. Har ikke friskt blod, men har flere ganger hatt brun utflod. Hadde ikke hatt det på mange uker når jeg fikk det igjen på fredag. En blir jo så redd og bekymra! Jeg ringte vakthavende gynekolog på sykehuset, og fikk beskjed om at: "det kan du ta helt med ro". Men en greier jo ikke ta dette helt med ro når en ikke vet hva det er![&:]
Fikk slått igjennom en ultralyd en av de første gangene jeg hadde det, og da såg alt helt fint ut. Var da 8 uker på vei. Jeg har fått den beskjeden at hvis det dreier seg om en SA, så vil en ha store smerter med blødningene.
Lykke til videre!

Klem Lisee[:)]
 
Har hørt at mange kan ha menstrasjonslignende blødninger i svangerskapet og at dette ikke er noe å bekymre seg over. Siden du var på legevakten og de sa alt er i orden tror jeg det går bra. Ta det med ro og prøv å ikke bekymre deg(sikkert utrolig vanskelig). Ta kontakt med legen din for å bli enda sikrere.

Veninnen min hadde "mens" hver mnd i hele svangerskapet og hun fødte noen perfekte tvillinger.

Alt ordner seg!
 
hei,forstår din bekymring,med første mann fikk jeg blødning i uke 14 sjekket hos lege da og alt var bra,han sa at noen ganger er blodårene i kjeden så porøse når man er gravid at det er lett for og blø,hadde noen små blødninger senere oxo og det var det samme. Er gravid no med andre mann og hadde en skikkelig blødning i uke 6 med en liten levret klump i, var sikker på at det var fosteret,men nei,der var det tykk slim propp,var på ult og fant babyen og hjerte som slo. er rart det her med oss damer,med det var veldig rart at ikke han på legevakten sendte det på ultralyd. det burde han ha gjort. helse norge [:'(]. du må ha lykke til,det er nok ikke noe gale,men få det kjekket [;)]
 
Hei igjen...

Tusen takk for alle svar, setter virkelig pris på det.. [:)] Skal prøve å få tak i legen min i morgen, hvis ikke hun henviser meg videre til ultralyd, tar jeg kontakt med Volvat. MÅ bare vite om det er liv der inne i magen min [&o] Har vært skikkelig nedfor de siste dagene. Så håper morgendagen bringer gode nyheter. Takk igjen alle dere her inne.
 
hei:) Hadde en blødning når jeg var 11 uker på vei... oppsøkte lege og hun hadde et lite ultralyd apperat. tviler på at du trenger innvendig ultralyd....
tror så lenge du ikke har smerter så er nok alt i orden:)
men oppsøk lege å få ultralyd i allefall:)
 
Hadde blødning når jeg var i uke 21, men det visste seg at jeg hadde fått en kraftig utinveisinnfeksjon [:(]
Håper alt går bra med deg [:)]
 
Takk igjen, merker at jeg er ALT for bekymret nå.. Får vel legge meg snart sånn at jeg får stått opp tidlig i morgen å ringt legen. Huff, gruer meg nesten til det også.. er redd for at det skal være dårlige nyheter[:(]. Men men, bare bite tenna sammen, det er bedre å vite... Takk igjen alle sammen
 
Det går nok bra skal du se, AngeLine!
Prøve å sove godt, og så snakkes vi mere i morgen...

Klem[:)]
 
håper det går bra med deg, lykke til morgen[;)] god natt og drøm søtt[:)]
 
hei hei! var på sykehuset selv forige uke pga blødning!
da hadde jeg blødd i 15 dager i strekk!
på sykehuset sjekka de at ungen levde, og den hadde det fortsatt bra...lå der og strakk seg i armene!
de fant ikke ut av hvorfor jeg blødde, men de sa det var enkelte kvinner som blør og har mage smerter under hele svangerskapet uten at det er skadelig, eller at de finner ut hvorfor!!
livmor er ekstremt blodfylt osv så kan være at enkelte blør forterre enn andre rett og slett...
tror ikke du trenger og bekymre deg for nurket ditt, den har det nok så bra så[;)]
men det hjelper deg nok mye og bare få se eller vite at den har det bra.

vet ikke om dette var så stor hjelp men ønsker deg lykke til og tror du kan trøste deg med at barnet ditt har det bra[:)][:)]
 
takk atter en gang... sitter her nå og desperat prøver å få tak i legen min, er ikke alltid like lett med disse privat- legene... men men, kanskje jeg bare skal ringe Volvat med en eneste gang...? hehe, noen som er tidlig våkne og pålogget her?
 
Hei Angeline!

Har det gått bra med deg? Fikk du tak i legen og sjekka at alt var ok?
Krysser fingre for deg![:)]
 
Har lest svaret ditt. Så ikke det med en gang. Kjempebra[:D][:D]
Nå tenker jeg dere er glad[:D]
 
Back
Topp