blødninger i svangerskap Uke 6

Vannlilje01

Flørter med forumet
I dag var jeg på legevakta for jeg begynte å blø litt friskt blod:(
Der fikk jeg beskjed fra legen at hun mistenker spontanabort, men at det kan hende at jeg har tvillinger og at det bare er det ene egget som blir spontanabortert. Noen som har vært borti noe sånt?
Jeg skal ta blodprøver i morgen og igjen på torsdag for å sjekke om HCG’n stiger eller synker.

Begynte å blø så tidlig som uke 4+3 sist, det endte i spontanabort..
Denne graviditeten begynte jeg å blø litt brunlig i uke 13, tvillingene hadde det fint, men blødningene fortsatte mange uker før det ga seg. De startet også opp igjen noen uker etter de ga seg. Er i uke 24+5 nå og tvillingene har det mer enn fint :)
Men det er umulig å si for din del. Det kan være en tvilling du mister, eller det kan være så uskyldig som skjøre slimhinner. Blødning i svangerskap er ikke unormalt og trenger ikke være noe galt.
Vet ikke hvor mye du blør, men du må egentlig bare vente å se an på blodprøvene hva de viser.

I dag var jeg på legevakta for jeg begynte å blø litt friskt blod:(
Der fikk jeg beskjed fra legen at hun mistenker spontanabort, men at det kan hende at jeg har tvillinger og at det bare er det ene egget som blir spontanabortert. Noen som har vært borti noe sånt?
Jeg skal ta blodprøver i morgen og igjen på torsdag for å sjekke om HCG’n stiger eller synker.
Blødde i uke 6, ikke så mye, og det stoppa etter to timer ca. Tok hcg som gav beroligende svar. I uke 8 var vi på tul, da viste det seg at jeg hadde mistet en tvilling, men alt gikk fint med den som var igjen :)

Håper du får positive svar på hcg-prøvene!

I morgen skal jeg inn på tul. Har vært på legevakta 3 dager på rad og da syntes de det var best. Hatt lite blodprosent og var akkurat i grenseland til å måtte få ekstra blod, men heldigvis i dag gikk det bedre, virker som det har begynt å gi seg.
Håper bare virkelig at de finner noe liv hvis de får sett noe, isåfall så får jeg jo svar på HCG-prøvene jeg skal ta denne uka neste uke❤️

I morgen skal jeg inn på tul. Har vært på legevakta 3 dager på rad og da syntes de det var best. Hatt lite blodprosent og var akkurat i grenseland til å måtte få ekstra blod, men heldigvis i dag gikk det bedre, virker som det har begynt å gi seg.
Håper bare virkelig at de finner noe liv hvis de får sett noe, isåfall så får jeg jo svar på HCG-prøvene jeg skal ta denne uka neste uke❤️
Lykke til på tul!

Back
Topp