Blødninger i graviditeten.

Totts

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Blir helt gal.
Nå er det 3 gangen jeg begynner å blø I graviditeten. Er 10+6 første gang var etter samlede. Klare ikke å ha sex på over 1 uke. Før etter 8+5 sjekken. Begynte også å blø nå sist lørdag, Usikker på hvorfor om det var stress eller om at blodårene er så skjør at de strekker når jeg går på do. Denne gangen klare jeg ikke å vente så da dro jeg på sykehuset. Alt sto fint til den lille ble mål slik jeg skulle være.
I dag begynte jeg å blø igjen etter jeg var på do for å gjøre nr 2. Jeg sliter veldig med treg mage så har ikke vært på do siden helga.
Men er fremdeles livredd for at noe skal være galt. Er det andre som opplever det samme? Å begynne å blø etter man har gjort nr 2. Skal sies at jeg presset en del i dag når var på do.

Sniker
Jeg har hart blødning av og på (mindre mengder) i hele første trimester. Hadde da akkurat mistet to ganger på rad, så var ganske nervevrak da. Vi bare droppet sex som innebar penetrering til langt uti andre trimester. Orket ikke å gjøre noe som kunne trigge skjøre slimhinner til å blø mer.
Men det gikk hevrtfall fint. Fant aldri årsak til blødningene annet enn at det nok var skjøre slimhinner.
Prøv å ha beina på en høy krakk ved neste do besøk, så må man kanskje presse litt mindre selv om det skulle være litt hardt! Normalt å kunne blø litt etter man har vært litt forstoppet ja.
Krysser fingrene for helt uskyldige blødninger hos deg. Har du vært til ultralyder?

Takk :Heartred jeg var på ultralyd på søndagen før jeg klare å roe ned kroppen. Men sluttet å blø etter en liten "time" prøver nå å kun slappe av når jeg går nå. Tror det er ferie mage å forstoppelse på engang. Så tror nokk det er skjørt slimhinnen nå ja. Skal på ny ultralyd 2 august

Ikke akkurat dét, men blødde under stress sist. Det var ikke stresset som gjorde det, men var vel helst at blodet "slapp" litt når jeg stresset... Evt helt tilfeldig.
Blødde relativt kraftig to ganger i uke 5-6; men kun noen få timer med faktisk blødning, før det så ble spotting i uker etterpå.
Var visst et hematom i livmoren som var årsaken. Visstnok en litt høyere sannsynlighet for sånt ved ivf enn ved spontant svangerskap; men er uansett ikke veldig uvanlig.

Men om det var hematom, så burde de vel kanskje ha sett det på UL, da. Det er jo ellers mye skjøre slimhinner under svangerskap som kan skape blødninger. :)

Ikke akkurat dét, men blødde under stress sist. Det var ikke stresset som gjorde det, men var vel helst at blodet "slapp" litt når jeg stresset... Evt helt tilfeldig.
Blødde relativt kraftig to ganger i uke 5-6; men kun noen få timer med faktisk blødning, før det så ble spotting i uker etterpå.
Var visst et hematom i livmoren som var årsaken. Visstnok en litt høyere sannsynlighet for sånt ved ivf enn ved spontant svangerskap; men er uansett ikke veldig uvanlig.

Men om det var hematom, så burde de vel kanskje ha sett det på UL, da. Det er jo ellers mye skjøre slimhinner under svangerskap som kan skape blødninger. :)
Takk for svar. De bruke kanskje 4 minuttet på ultralyd sist, for hun legen fikk meg til å føle meg veldig liten når det var full aktivitet i magen. Følte meg veldig til bry når jeg var der, hun sa bare at hun så alt så fint ut å kunne ikke se noe grunn til blødningene. Å sa god sommer å hade

Takk for svar. De bruke kanskje 4 minuttet på ultralyd sist, for hun legen fikk meg til å føle meg veldig liten når det var full aktivitet i magen. Følte meg veldig til bry når jeg var der, hun sa bare at hun så alt så fint ut å kunne ikke se noe grunn til blødningene. Å sa god sommer å hade

Den er litt kjedelig.. kanskje verdt å ta en privat UL?

Den er litt kjedelig.. kanskje verdt å ta en privat UL?

Det går bedre nå, har kontroll time onsdagen nå som kommer, også skal jeg kreve en i mellom 12+5 og 18+5 da vi mistet i uke 21+4 for 3 år siden. Så håper vi får det. Synes det er lenge å gå 6 uker

Back
Topp