Blødninger i graviditet

Schnuffy

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
ÅÅÅå så kjedelig denne graviditeten har vært! =( Hadde blødninger i uke 6, fikk da sjekket opp dette på ultralyd og etter 3 ultralyder konstaterte de at babyen vokste og hadde det fint. Derretter hadde jeg noen fine uker uten blødning før den nå kom tilbake. Har vært på ultralyd igen hvor de så at livmortappen min er veldig følsom og derfor blør jeg :(

Hun på fødeavdelinga sa at dette ikke var noe farlig, men sykemeldte meg en uke siden jeg hadde mensen murringer. I kveld har mensen murringene kommet tilbake og jeg blør fortsatt, men hører jo hjertelyden til baby.

Jeg er så hersens lei av denne driten, hvorfor kan ikke jeg bare være normal :(

Er så usikker på om jeg burde sykemelde meg (jobber i barnehage). Har i tillegg begynt å få bekkenløsning. Hva ville du gjort? Hjølp! :D

Det må være så slitsomt :(
Du må kjenne på det med sykemelding sjøl, om det er en stor belastning for deg å jobbe bør du holde deg hjemme :)
Lykke til framover :)

Jeg jobber også i barnehage og er nå sykmeldt 40%. Vurderer mer ettersom jeg begynner å kjenne det i bekkenet selv. Vet ikke hvilken aldersgruppe du jobber med, men det kan jo bli mye løfting, bæring og tungt arbeid. Det er lenge igjen, og jeg tror det er viktig å lytte til kroppen. Ingen på jobb (ikke min hvertfall) vil takke deg for at du sto på litt ekstra for å virkelig slite med bekkenet de siste månedene. Kjenn etter selv og gjør det du tenker er best for din egen del, uten å tenke på de som står igjen på jobb. Vet av erfaring at sistnevnte kan være veldig vanskelig. Lykke til!

Jeg ville rådført meg med lege og dersom det ikke er fare for barnet bør man jo fortsette å jobbe. Jeg har hatt blødninger siden uke 5 og har nå hatt en blødningsfri uke og lurer jo på om det er fordi jeg har hatt ferie og tatt det med ro. Er 18+2. Jeg har en morkake som dekker åpningen fullstendig og som er årsak til blødningene jeg har nå.

Lege har sagt at så lenge jeg tar visse hensyn, så kan jeg jobbe. Hvis blødningene tar seg opp blir det sykmelding, men det er ikke pga blødningene men heller pga komplikasjonene og fare for for tidlig fødsel.

Det er utrolig slitsomt med blødninger, det vet vi jo begge alt om. Det er ingen andre enn du selv og lege som kan vurdere om sykmelding er aktuelt. Svangerskapspenger er ikke aktuelt før det er til fare for dere å stå i jobb og dersom tilrettelegging ikke er mulig. Det bør jordmor kunne.

Lykke til :)

ååå så irriterende!

Var hos lege i dag og hun sa at det absolutt ikke var vanlig å blø så mye som jeg gjør og henviste meg videre til kvinnlige polklinikken hvor hun ønsket at en gynekolog skulle se på meg (har vært på polklinikken 5 ganger pga blødninger og oppfølgning). Grunnen til at jeg dro til legen på nytt er fordi at jeg blør mer nå enn før.

Her ble jeg bemøtt av en mann som gikk ut for å snakke i telefon 3 ganger! det var visst verkstedet som ringte. Jeg var så utrulig skuffa da jeg følte at han ikke undersøkte meg godt nok eller tok noen prøver. Derimot står alt fint til med baby, men som han sa, dette kan være begynnelsen på en abort. Det kan gå bra eller ikke....

ÅÅÅ så jeg gråt når jeg kom ut! følte bare at hele turen var bortkastet! Jeg har blødd i flere uker nå og ingen finner noe feil bortsett fra lettblødende livmortapp. Legen sa derimot at hun syns jeg blør litt for mye til at det skal være det.

Til tross for at alt er bra med baby så er jeg såå utrulig lei og frustrert! Hvorfor kan ingen ta seg tid til å sjekke mer?
Er det noen her som opplever detsamme som meg?

Så leit å høre, selv om det også kan gå bra så er det skummelt å få en slik beskjed. Har du fått beskjed om sengeleie? Vil tro du blir 100% sykmeldt og tar det med ro fra nå. Håper blødningen snart stopper opp. Sender en klem

Morkaken lå ikke forann åpningen så det er ikke det. Han ville ikke sykemelde meg da de ikke tror at å ta det med ro hjelper :( Får bare satse på at det er en lettblødende livmortapp. Har heldigvis en dopler som jeg kan høre den nydelige hjertelyden med til tider =)

Back
Topp