Blødninger, haster

Plexigirl

Andre møte med forumet
Ja da var jeg i uke ca 13 og fått litt blødninger, er utrolig redd det kan være noe galt, men var hos legevakten for 2 dager siden og sjekket, han fant ut av at jeg hadde fått ett rift ved slimhinnen. I dag var jeg innom igjen pga jeg skulle komme inn igjen vis det ikke sluttet og blø, Og der gjorde de ingenting, og sa jeg skulle komme tilbake igjen til uka for da kan jeg få en ultralyd og vis det begynte å gjøre vondt og begynne å blø mer. da jeg reiste derfra begynte jeg å blø litt mere, og det begynte å stikke ganske mye nedi magen, ikke kjempe vondt, men ikke akkurat godt heller, er det noen som har hatt noe lignende? eller vet hva dette kan være, burde jeg reise tilbake til legevakten eller bare ta det litt med ro en stund til? jeg er ganske redd og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, kjempe bra vis noen kunne kommet med noen svar =)

Ring sykehuset der du skal føde og be om å få snakke med gyn. avdeling. Vi var der ganske tidlig, ikke pga blødninger men pga at jeg var dårlig. De pleier være forståelsesfulle og du kan kanskje få komme inn på en ultralyd. Det er viktig både for deg og babyen at du får sjekka at alt er i orden! Lykke til!

Tusen takk, da gjør jeg det :)

Enig med Labambie i at det er best å ta det på alvor og få sjekket det opp! Jeg opplevde det samme som deg, med en del blødninger i starten av svangerskapet. I uke 11 blødde jeg en del og hadde stikkende smerter nede i magen. Fikk foretatt en GU hos legen min, og da var det sår på livmorhalsen(?) som gjorde at jeg blødde, i tillegg til at jeg hadde veldig tynne slimhinner. De stikkende smertene kan meget godt være strekksmerter forårsaket av at livmora vokser. I følge legen er det utrolig vanlig å ha slike blødninger, men som sagt: kjempeviktig å ta det på alvor, bra du får sjekket det opp. Og det trenger jo ikke være det samme hos deg som hos meg.

Uansett; lykke til - håper alt viser seg å være som det skal!

Ja, var hos legen istad og det så ut som en spontanabort, men fikk time til mandag så får en ordentlig sjekk og noen prøver da, så det var ingen god dag i dag, håper på bedre dag til mandag, men takk for svar :) 

sender over en klem til deg... Og håper på overraskende positive svar på mandag! Lykke til...

Tusen takk for det =)

Back
Topp