Blødninger etter senabort

BR92

Flørter med forumet
Himmelbarn
For 3 uker siden hadde jeg en senabort i uke 15+0. Dro hjem fra sykehuset med litt rester, som legen mente ville komme ut av seg selv. En uke senere kommer det ut en større klump som jeg tenker må være det de så på ultralyd og som var restene de snakket om.

Har blødd lite etter selve aborten, og at den større klumpen kom ut har det egentlig vært noe brun spotting, med varierende mengde (fra nesten ingenting en dag til mer slimete brunt andre dager), men ingen dager uten noe som helst.

I forrige uke testet jeg hcg i blodet, som viste 80 og 45 (med tre dager mellomrom). Denne uken hadde jeg også en del smerter på høyre side, litt under magen. Smertene ble sterkere utover kvelden. Minte litt om eggløsningssmerter, men smertene varte i ca. 4 dager. Den brune spottingen fortsetter med liten mengde og i dag begynner jeg å blø noe friskt blod i tillegg til brunt.

Noen som har erfaring/forslag til hva denne friske blødningen kan være?
 
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få en klump ut pga skorpe etter morkaken etter min senabort uke 22. Kan det være det du også fikk?

Første mens etter senabort kan være kraftigere og vondere for noen. Det merket jeg godt selv også. Og eggløsningssmertene nøyaktig 3 uker etter aborten var nokså merkbar med smerter. Eggløsningssmerter kan jo vare noen dager :happy: Og hos meg tror jeg brun og rød blødning varierte litt, men tror ikke blødningene skal bli rikeligere?

Men jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle få økt smerter i etterkant av senaborten (smerter som ikke var eggløsning eller mens). Hvis jeg var deg ville jeg oppsøkt lege igjen for en sjekk.

Masse god bedring, sender deg en klem :Heartred
 
Last edited:
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få en klump ut pga skorpe etter morkaken etter min senabort uke 22. Kan det være det du også fikk?

Første mens etter senabort kan være kraftigere og vondere for noen. Det merket jeg godt selv også. Og eggløsningssmertene nøyaktig 3 uker etter aborten var nokså merkbar med smerter. Eggløsningssmerter kan jo vare noen dager :happy: Og hos meg tror jeg brun og rød blødning varierte litt, men tror ikke blødningene skal bli rikeligere?

Men jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle få økt smerter i etterkant av senaborten (smerter som ikke var eggløsning eller mens). Hvis jeg var deg ville jeg oppsøkt lege igjen for en sjekk.

Masse god bedring, sender deg en klem :Heartred

Det lignet veldig på morkake det som kom ut, så var sikkert rester av den eller skorpe som du sier. Mer friskt blod i dag, så ringte sykehuset. De mente det kunne være mensen, og fikk beskjed om å se an blødningen i en ukes tid før jeg eventuelt tar kontakt med fastlege igjen.

Skal ha ettersamtale og gjennomgang av obduksjonsrapport med sykehuset på fredag, så tenker jeg nevner det til dem også, så får jeg høre hva de sier

Tusen takk ❤️
 
Jeg blødde mye første uke etter medisinsk abort på grunn av MA. Blødde så gradvis mindre og etterhvert brunlig spotting. Dette holdt på i nesten fire uker, før jeg da begynte å blø litt mer og friskere blod igjen. Fikk samme svar med sykehuset som deg, at det var godt mulig det var mensen. Var på kontroll en liten uke etter og da var det fortsatt mye rester i livmoren og i livmorhalsen. Fjernet det i livmorhalsen og ventet noen dager til for å se om det da løste seg selv, men ble utskraping i narkose til slutt.
 
Back
Topp