Blødninger ennå?

Bringebærdrops

Elsker forumet
Er det noen av dere som fortsatt har litt blødning?

Jeg opplever noen ganger å blø litt ennå.. Etter laaang pause uten blødning begynner jeg å blø igjen. Nå har det skjedd igjen, jeg har blødd i 3 dager. Tror ikke det er mensen.. Siden det varer ikke så lenge, og det er heller ikke så mye, pluss at jeg fullammer.

Mener og ha hørt at det er ganske vanlig at mensen forandrer seg etter et svangerskap! Så det kan jo være mensen.. Håper min blir smertefri og kort :-)

Hm...

Jeg hadde renselsen i 3 uker, 2 uker etter det (5 uker etter fødsel) så fikk jeg en ny blødning som kan minne om mensen. Begynte på Cerazette (minipilla) akkurat 6 uker etter fødsel og blødde i nærmere to uker vel.... Og har ikke blødd siden.

Man kan få igjen mensen ganske fort etter fødsel selv om man fullammer dessverre... Mamma har vært igjennom 4 fødsler og fikk alltid igjen mensen rundt 1 måned etter fødsel og fullammet hver gang.

Jeg har også fått blødninger er par ganger etter at renselsen var over.

På helsestasjonen sa de at eggløsningen kunn uteble hvis man ikke lot det gå mer en 6 timer mellom hver amming, dvs at hvis man ikke ammer på natten f.eks så kommer mensen rimelig fort tilbake.
Tror det er derfor jeg har hatt noen blødninger. Jeg tror jo også at det er individuelle forskjeller, neppe 6 timer på sekundet hos alle sammen.

Greit å vite hvis man satser på at det er trygt å ikke bruke prevensjon;)

Lillegull har sovi litt over 6 timer 3 dager denne uka, for første gang.. Så kanskje derfor jeg begynte å blø. Var på barseltreff forrige uke , og de begynte å snakke om at livmora ikke har trekt seg ordentlig sammen osv. hvis man blør.. Og ingen av de hadde visst blødd så mye. Derfor ble jeg litt bekymra. Men ser jo nå at en del har det omtrent likt som meg :)

Back
Topp