Blødning

*Supermamma*

Forelsket i forumet
jeg var på do på jobben og så at jeg hadde blødd litt...var ikke veldig mye men papiret fikk en svak rød farge...jeg vet ikke om det kommer inenfra eller fra et sår jeg har...

jeg ble skikkelig redd nå!!

det kan være noen sprengte blodkar på livmorhalsen eller i kjeden din.. Men kjønner kjempe godt at du blir redd..!! Husk slimhinnene dine er sjenerelt veldig hoven også der nede, og det er lettere at små blodkar sprekker og forårsaker en liten blødning, rosa utflod.. 

Skjønner at du blir redd, men det er nok som idalicious sier at det godt kan være blodkar, men selv om blødninger kan være ufarlig skal det vel gjerne undersøkes.. Jeg ville ha prøvd å fått en time hos legen så raskt som mulig, jeg. Det er ikke noe godt å gå rundt og være bekymra. Jeg tror og håper dette går bra[:)]

Min blødning startet oxo sånn..jeg ble kjempe redd...det er nok vanlig, og jeg ble anbefalt å ligge i ro på sofaen..fikk ul tilslutt=))[;)]
så det beste hadd vært å ringt legen, få en haste ul og sykmeld deg noen dager til det hele har roet seg.[;)]
Da går det nok bra[;)]

er veldig veldig lite...virker nesten som om det er utenpå liksom, men jeg kan ikke se noe så jeg vil sjekke det for sikkerhets skyld.

Jeg skal be om å få ultralyd.

Hva fant de ut om deres blødninger? hva skyldes dette??

Så lenge det ikke er store mengder friskt blod som kommer, så er det nok ingen grunn til bekymring.
men ring fødeavdelingen i stedet for å sitte å bekymre deg, det kommer det ingenting godt ut av! [;)]

Om du hadde foranliggende morkake ved ultralyden, så kan det også være en årsak til lette blødninger, men som regel er det ingen fare.

Krysser fingrene for deg!

De fant ikke ut mye...men det var ikke åpning da...blødningen stoppet opp samme dag som ul, hadde da vart i 3-4 dager...men er jo fare for å blø igjen så noe risikofritt svangerskap er det ikke da..mulig det bare var i bynnelsen på skjeden..sprukket el noe..[;)]

snakket med jordmor på Ullevål sykehus nå og hun sa bare at det ikke var farlig sålenge jeg ikke har noen smerter. Det var visst ikke nødvendig med undersøkelse. Jeg skulle bare ringe tilbake dersom det skjer flere ganger eller om det blir smerter..

Jeg tror også det kan være en liten sårdannelse/sprekk helt i enden av skjeden, men jeg kan jo ikke vite siden de ikke vil sjekke..

jeg hadde smerter oxo da..håper det stopper opp og at du ikke blir verre[;)]
*tenker på deg*

hvordan kjennes de smertene ut da? jeg har ingen direkte smerter, men jeg kan kjenne sånne murringer iblant men det har jeg kjent helt siden jeg ble gravid liksom og alle har sagt til meg at det bare er livmoren som vokser..

kjentes ut som stikkinger...akkurat som noen stakk meg med kniv...el sprøytestikk, bare dobbelt så vondt...
men det kan oxo være pga livmoren vokste og utvidet seg...[;)]

Ett lite tips som funket på meg når jeg hadde blødninger: Finn deg ett speil og se selv om du ser hvor blødningene kommer fra! Jeg fant ut at blødningene kom fra en liten rift/blodkar rett innenfor i skjeden, så da ble jeg virkeoig beroliget! Du kan jo la mannen ta en sjekk og om han vil[8D] Men, bedre å bli beroliget av det! Uansett; så lenge man ikke har smerter så skal det jo ikke være noe alvorlig, og det kan som sagt være morkaken som ligger foran åpningen og.

Ville bar gi deg en klem og alt står sikkert bra til, men skjønner at du er engstelig....

Stor klem!!!!

Back
Topp