Blødning

Happyface

Andre møte med forumet
Hei! Jeg vil først presentere meg, Jeg er 25 år og fra trøndelag, venter forhåpentligvis vårt første barn 6 desember.
Det jeg vil spørre om er om det er flere som har opplevd det jeg nå skal skrive om.

I tre uker har jeg av og til hatt rosa utflod, snakket med legen om det og han sa at det var normalt, så jeg slo meg til ro med det. I går natt fikk jeg litt lyst blod og nå i går kveld fikk jeg noe som lignet på mensen, hadde det i mårest også.
Men nå, kommer det jammen meg bare blankt utflod igjen, som om det aldri har vært blod der.
Jeg er litt distansert fra det, skjer det så skjer det, så synes egentlig ikke at det er noe vits i å ringe legen.
Men synes det er litt pussig at blodet er borte like fort som det kom (ingen klumper, bare blodslim, unnskyld!)

Flere som har opplevd dette?

Klem fra

Hei der![:)] Jeg opplever også stadig å få rosaliknende spottinger, og har vært sykemeldt i to uker nå pga akkurat det. Var til UL forrige mandag og alt ser helt flotters ut inni her! Blødningene har ikke kommet fra noe i nærheten av barnet, for det kunne han se på UL sa han. Så han antar at jeg har sensitiv livmorstapp, og at det lett kan komme noe småblødninger derfra. Så jeg har slått meg til ro med det jeg faktisk! Er ikke mye som kommer her, det syns bare når jeg tørker meg, men var nok til at jeg ble redd i begynnelsen. Så var godt å få bekreftet at alt var bra med lille![:D] Jeg har faktisk lagt merke til at jeg ikke kan "true" engang, (altså i forbindelse med avføring) før jeg begynner å spotte igjen... Men men, jeg får i allefall høre at dette er heeeeelt normalt, så da er det nok det[;)] Får håpe vi slipper så mye av det i framtiden begge to da! Og lykke videre med graviditeten! Klem

Hei!
Tusen takk for at du svarer meg!
Setter veldig stor pris på det. :)

Er litt redd likevel...

Jeg var mye plaget av dette i begynnelsen av svangerskapet, og fikk også høre at det var helt normalt. Ikke at det beroliget meg noe spesielt akkurat.
Fikk tatt ultralyd og sjekket at alt var ok, og de tok prøver for å se om det var underlivsinfeksjon som var årsaken.  Sensitiv livmorhals ble konstatert og etter null sex og ro i 14 dager  gikk det over.

ORIGINAL: gakka

Jeg var mye plaget av dette i begynnelsen av svangerskapet, og fikk også høre at det var helt normalt. Ikke at det beroliget meg noe spesielt akkurat.
Fikk tatt ultralyd og sjekket at alt var ok, og de tok prøver for å se om det var underlivsinfeksjon som var årsaken. 

Samme her, kom og gikk hos meg til uke 16 ca, fryktelig plagsomt siden man blir så usikker, men for de aller fleste er det helt normalt!

Godt å høre at det er normalt, for jeg hadde en slik blødning i går kveld..skal til legen i dag, så kan ta det opp med henne for sikkerhets skyld

Kan man ringe legevakten og spørre om man får ultralyd eller? Har ingen fastlege her jeg bor (er student)

Bare hyggelig vettu! [;)] Godt at vi kan benytte oss så mye av hverandre her inne, det har hjulpet meg masse i allefall! Og ja, jeg tror nok du kan få UL på sykehuset også, dersom du er redd du har hatt en SA. Men de spør deg gjerne om blødningen du har hatt, om det har vært som en kraftig mens som har vedvart noen dager, og  om du har smerter i magen osv. Dersom du bare har spottet blir du nok bare fortalt at dette er helt normalt og at mange jenter opplever det samme. Jeg ble ikke tilbudt noen UL jeg, men jeg skulle kontakte de igjen dersom blødningen tok seg opp, og det var jo litt godt å vite i allefall [:)] Så ta en tlf og hør med de da vel? Så lenge du blir trygg og avslappet selv er det jo det viktigste, for det er det lille inni her trenger[;)] Klem

Eg ville uansett ring legen Happyface, bedre å få et bekreftet at alt er bra

jeg blør nå i allefall mindre , enn når jeg har mensen... jeg har ikke blod med klumper eller noe sånt.. kun helt vanlig blod... da for tre uker siden, så blødde jeg 5 dager av å på.. å så jaggu begynte jeg å blø igjen.. så da fosteret på UL, alt var intakt.. regner med at det hadde vistes om det var skadet, dersom det var det, men han sa nå ingenting.. til bake neste mandag

Nei, jeg har ikke mensliknende blødninger, jeg har kun hatt spottinger i form av at det vises på papiret når jeg tørker meg. Har du kraftigere blødninger vil jeg anbefale deg å bare ta kontakt med legen din så du finner ut av det. Det er nok ikke noe farlig, men alltids godt å finne ut av det.
Masse lykke til klemmer fra meg![;)]

Back
Topp