Blødning

JuliLykke12

Andre møte med forumet
Jeg er gravid for første gang (4+6) og begynte å merke blødninger i går. Var da kun litt rosa på papiret. I hele dag har jeg hatt ganske mye friskt blod ved toalettbesøk, er ellers små mengder i trusa gjennom dagen. Kan også legge til at jeg har hatt kraftige murringer i nedre del av magen tidligere på dagen. Kjenner at de samme murringene kommer tilbake nå.

Jeg har grått mange tårer og er veldig bekymret og redd. Har noen opplevd det samme? Og kan det være tegn på spontanabort?

Jeg har dessverre bare negative erfaringer med det :/ Første gang jeg var gravid hadde jeg rosa på papiret da jeg var 4+6, og ellers ikke så mange andre faresignaler, bortsett fra at jeg syntes testene mine hadde vært svake hele veien.
Dro til legen og fikk målt hcg. Legen sa at det er veldig vanlig med litt blødning, men siden det var blødning og det var friskt blod, så tok vi en hcg-prøve for å sjekke nivå.
Blodprøvene viste lave hcg-nivåer og lav stigning. Tredje prøve viste at hcg hadde sunket masse, da hadde jeg i tillegg begynt å blø ennå litt mer.
Alle symptomer forsvant (hadde ikke så mange i utgangspunktet, men det lille jeg hadde ble borte), og følte meg liksom straks mer pigg.

Når det er sagt, så hører jeg om flere som opplever blødninger uten at det er noe farlig med det! :)
Håper for deg! ❤️ Sender masse gode tanker!!

Jeg opplevde blødninger i mitt første svangerskap og fikk panikk. Dro til gynekolog og hun kunne fortelle meg at jeg hadde en lettblødlig livmorstapp som ved overanstrengelse/sex/ hard mage kunne begynne å blø.
Ta en sjekk med måling hos lege om nivåene stiger :)

Hvordan går det idag? Jeg opplevde både litt blødning uten smerter som så helt ufarlig ut men var en tegn til ma, og en kraftig blødning (sterkere enn vanlig mens) da jeg var sikkert at alt var over som visste seg å være helt ufarlig. Så det kan variere veldig. Å sjekke hcg stigning er lurt, da får du svar. Krysser fingrene! :Heartpink

Tusen takk for gode ord❤️ Blør fortsatt, men har mindre smerter. Har ikke fastlege siden jeg står på venteliste, så er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.. Prøver å slappe av i helgen, så skal jeg prøve å ordne en fastlege på mandag.
Hvordan går det??? ❤️

Back
Topp