Blødning

Babydrøm

Glad i forumet
I dag er dag nr 4 med blødning. Har ingen smerter og bra allmenn tilstand. Kan stress gjøre at jeg blør? Er 10+ 5 i dag. Hadde samme blødning siste helg i januar, bare litt kortere. Og 1 dag i februar. Har TUL 26.Mars. holder meg mest i ro, er bare hjemme. Mannen har karantene, så løper ikke rundt.

Tenker at hvis jeg ringer, så får jeg uansett svar om å hvile og vente. Siden jeg kun er 10+5.
Har lest overalt at dette han ende bra eller dårlig, ingen fasit så lenge jeg ikke har smerter.
Og legene stresser nok som det er for tiden.
 
I dag er dag nr 4 med blødning. Har ingen smerter og bra allmenn tilstand. Kan stress gjøre at jeg blør? Er 10+ 5 i dag. Hadde samme blødning siste helg i januar, bare litt kortere. Og 1 dag i februar. Har TUL 26.Mars. holder meg mest i ro, er bare hjemme. Mannen har karantene, så løper ikke rundt.

Tenker at hvis jeg ringer, så får jeg uansett svar om å hvile og vente. Siden jeg kun er 10+5.
Har lest overalt at dette han ende bra eller dårlig, ingen fasit så lenge jeg ikke har smerter.
Og legene stresser nok som det er for tiden.

Akkurat nå har jeg litt murring, det hadde jeg første gang også :( ligger i senga og lurer på hva som skjer...
 
Krysser fingrene for at det er helt uskyldig! :Heartred
 
Jeg hadde ringt og bedt om en ultralyd hvis jeg var deg. Du har kommet såpass langt at det mener jeg de bør gi deg <3
 
Hvordan går det?

Blør enda (dag 5), men kun murring innimellom. Ingen smerter. Bruker kun 1 stk tynt bind hver dag. føles mye når jeg tørker meg, vil sammenligne med en mens.

Ringte jordmor, hun var ikke stresset.
Ringte fastlege etterpå, som ringte meg opp.
Vi er alle enige om at jeg hviler. Ser ann. Hvis jeg får smerter, rett på legevakt. I morgen tar jeg hcg og igjen på mandag. Så får vi se. Er ingen fasit. Men personlig er jeg forberedt på det verste, men avslappet. Er ingenting å gjøre fra eller til uansett.. fortsettelse følger :Heartred
 
Blør enda (dag 5), men kun murring innimellom. Ingen smerter. Bruker kun 1 stk tynt bind hver dag. føles mye når jeg tørker meg, vil sammenligne med en mens.

Ringte jordmor, hun var ikke stresset.
Ringte fastlege etterpå, som ringte meg opp.
Vi er alle enige om at jeg hviler. Ser ann. Hvis jeg får smerter, rett på legevakt. I morgen tar jeg hcg og igjen på mandag. Så får vi se. Er ingen fasit. Men personlig er jeg forberedt på det verste, men avslappet. Er ingenting å gjøre fra eller til uansett.. fortsettelse følger :Heartred

Men når du er såpass langt på vei, så er vel egentlig ultralyd et bedre alternativ enn HCG-måling? :)
 
Men når du er såpass langt på vei, så er vel egentlig ultralyd et bedre alternativ enn HCG-måling? :)

Jeg har TUL neste torsdag satt opp fra før, så vi får se. Tror alle er super stressa nå på alle sykehus og kontorer. Skal purre på det hvis det ikke blir noen forbedring her.
 
Jeg har TUL neste torsdag satt opp fra før, så vi får se. Tror alle er super stressa nå på alle sykehus og kontorer. Skal purre på det hvis det ikke blir noen forbedring her.

Ringte riks for å høre, dem ville jeg skal vente til jeg har tatt hcg prøve. Dem sier de vil begrense besøk på sykehusene nå. Det forstår jeg veldig godt og er enig i. Jeg har jo ingen smerter, så venter og ser.
 
Vært hos lege, trodde jeg skulle bare ta hcg prøve. Er så positivt overasket. De skal ha skryt her! Legen sjekket oppi "musa", alt så greit ut. Ikke øm eller noen rester som indikerer abort. Skal ta hcg og diverse på mandag. Skal jeg tørre og være mer positiv tro? Ny legetime deretter 31. Har TUL nå 26.
 
Er litt svimmel nå, ikke så rart når jeg har blødd i 1 uke straks. Burde jeg spise jern?? Legger ved blodprøver tatt 5.mars.
 

Vedlegg

  • 20200320_200845.jpg
    20200320_200845.jpg
    19,3 KB · Visninger: 76
Er litt svimmel nå, ikke så rart når jeg har blødd i 1 uke straks. Burde jeg spise jern?? Legger ved blodprøver tatt 5.mars.

Aner ikke hvordan man leser av resultatene. Men vil ikke tro du trenger å ta jern av å ha blødd litt i en uke, men mindre du trenger det til vanlig under mens?
 
Aner ikke hvordan man leser av resultatene. Men vil ikke tro du trenger å ta jern av å ha blødd litt i en uke, men mindre du trenger det til vanlig under mens?

Det er lenge siden jeg har tatt jern, men har hatt litt anemi før. Jordmor sa jernlageret mitt var litt lavt, men at jeg kunne starte å ta senere. Hun sa jeg skulle se ann og tenke på hvordan kroppen håndterte jern sist jeg var gravid. Hvis jeg følte jeg trengte var det ikke farlig å ta. Fastlegen nevte ingenting. Hørte med ei veninne som er sykepleier, hun sa jeg burde ta. Hun er selv gravid. Tok en tablett i går og følte meg bedre etter kort tid... Så fortsetter.. blødning er som mens, og vært 1 uke nå
 
Jeg hadde rosa og brunlig utflod (ikke blødning slik som du) i ei drøy uke, 5+4 til 6+5. Jeg gikk også å forberedte meg på at jeg hadde SA. Legen min sendte henvisning til TUL og 6+5 fikk vi se ett 6 mm embryo med ett hjerte som slo! Da rant gledestårene :Heartred Krysser fingrene for at du også får se ett bankende hjerte på TUL :Heartred
 
Jeg hadde rosa og brunlig utflod (ikke blødning slik som du) i ei drøy uke, 5+4 til 6+5. Jeg gikk også å forberedte meg på at jeg hadde SA. Legen min sendte henvisning til TUL og 6+5 fikk vi se ett 6 mm embryo med ett hjerte som slo! Da rant gledestårene :Heartred Krysser fingrene for at du også får se ett bankende hjerte på TUL :Heartred

Tusen takk, vi håper det :Heartred TUL på Torsdag
 
I går kveld hadde jeg en bitteliten prikk med noe som så ut som blod, i trusa. Fy søren så dårlig jeg har sovet i natt.... Har vært på do X antall ganger, ikke kommet noe mer, og aldri sett noen spor på dopapiret. Noen erfaringer? Er i uke 9+2. Ikke vært til kontroll eller UL ennå, men vurderer TUL i morgen..
 
I går kveld hadde jeg en bitteliten prikk med noe som så ut som blod, i trusa. Fy søren så dårlig jeg har sovet i natt.... Har vært på do X antall ganger, ikke kommet noe mer, og aldri sett noen spor på dopapiret. Noen erfaringer? Er i uke 9+2. Ikke vært til kontroll eller UL ennå, men vurderer TUL i morgen..

Akkurat det samme skjedde med meg to ganger, en gang i uke 4/5 og en gang i uke 8 :) Tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg hadde TUL i uke 7 som allerede var planlagt, og da var alt fint. Det gjorde at da jeg fant litt blod i trusa i uke 8 ble jeg ikke særlig bekymra. Nå er jeg 10+2 :)
 
Akkurat det samme skjedde med meg to ganger, en gang i uke 4/5 og en gang i uke 8 :) Tror ikke du trenger å bekymre deg.
Takk for svar! Har ikke kommet noe mer her på 12 timer nå, så håper det går bra! Tror jeg skal bestille en time til UL uansett denne uka, da jeg fikk opp på facebook en privat klinikk som holder oppe disse dagene.
 
Back
Topp