Blødning

Aprilbliss

Første møte med forumet
Hei,
Jeg lurer på om det er noen som har opplevd d samme som meg.
Jeg opplevde småblødninger ett par ganger tidlig i svangerskapet ca uke 6-8, har ikke har noe mer blødning før idag igjen. Er nå 15 uker.
Rosa på papiret når jeg tørker meg, litt tidligere idag, mer nå ikveld. Men rosa, ikke sterk rød farge, heller ikke vondt.
Helt sikker på at det er vaginal blødning.

Er førstegangs gravid og super stressa.

Jeg blødde i mitt første svangerskap litt rosa en gang når jeg var ca 4 uker på vei og et par ganger til når jeg var rundt 20 uker...
Det kan komme etter sex, anstrengelser etc. Husk hvis du ser litt rosa bare så er det veldig lite blod

Hei, det kan være på grunn av at slimhinnene blir skjøre under graviditeten. Jeg opplevde det i uke 12 og alt var bra med fosteret, jeg fikk en ultralyd da fordi jeg ble ganske stessa selv.. krysser fingrene for deg at det er helt uskyldig :)

Har blødd litt gjennom hele svangerskapet, har fått ultralyd flere ganger, har fått beskjed fra lege om at så lenge det ikke gjør vondt og ikke blør friskt blod og mye så er det ikke noe å være bekymret for så tror ikke du skal bekymre deg i det hele tatt

Synes du bør ringe lege eller jordmor mandag, ikke fordi jeg tenker det er noe galt, men fordi jeg tenker du kan ha godt av å bli beroliget av fagpersonell ❤️

Jeg har blødd litt gjennom hele svangeskapet til nå, i forbindelse med trykking på toalett. Har vært på flere ultralyder, og alt ser bra ut. Ingen av legen jeg har nevnt det for har reagert noe særlig heller, annet enn å bekrefte at slimhinnene er ekstra skjøre under graviditet, og at mange faktisk blør litt. Men skjønner jo veldig godt at du blir stresset:Heartred

I forrige svangerskap blødde jeg litt mot slutten av svangerskapet, kanskje uke 34 eller 35. Da ringte jeg til føden og fikk en god prat med jordmor og beskjed om hva jeg skulle følge med på og gjøre hvis jeg så de og de tegnene. Så tidlig i svangerskapet er det, som de andre skriver over, greit å snakke med sin egen jordmor eller lege. Jeg kunne sende mail til min jordmor i forrige svangerskap og jeg tror de da kan ta seg tid til å svare eller ringe opp mellom besøkene sine.

Jeg er gravid 16+1 nå, og jeg fikk mine første blødninger når jeg var 11+5, først bare brunt blod. Når jeg var 13 fikk jeg masse rødt friskt blod i større mengder. Jeg blør ca to ganger i uken, men tok kontakt med min lege slik at jeg kunne få ultralyd på dagen, siden jeg var veldig bekymret. Babyen min har det fortsatt veldig fint ut i fra det vi så. Det er morkaken som lå helt nede med åpningen.
Like greit å ta kontakt med lege slik at man kan slappe av litt underveis slik at man ikke blir alt for stresset :)

Back
Topp