Blødning...

sofia

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Julikulene 2020
er 6+3 i dag og i stad kom det rosa på papiret:arghh: Gikk på do nå igjen og var fortsatt litt rosa og brunaktig utflod, så dette er vel starten på slutten...

Dette blir andre gang jeg mister når jeg er 6+ på vei.. noen andre som har erfaring med det?

Har hatt så dårlig følelse denne uken for har løfta så mange tunge pasienter på jobb så har stukket i magen hver gang...
 
Så skremmende :( men mange blør jo litt uten at det er noe galt, krysser fingrene for at alt er i orden ❤️
 
Så skremmende :( men mange blør jo litt uten at det er noe galt, krysser fingrene for at alt er i orden ❤️
Takk for det:Heartred Har vært flere ganger på do nå og da kommer det ingen ting. Krysser alt jeg har for at det bare var en uskyldig liten blødning.
 
Det går sikkert bra❤️ Har det sånn jeg også men det er ubehagelig. Krysser fingrene
 
Virker som en uskyldig blødning, og det at det er blitt brunt allerede må vel være en bra ting da det betyr at blodet ikke lenger er ferskt og at blødningen da mest sannsynlig er over?
Håper det går veien denne gang og at den sitter til rundt termin :Heartred
 
Kanskje litt skjøre slimhinner?
 
Tusen takk for alle beroligende ord:Heartred

Tenkte med en gang det værste, og at det var over, men har ikke kommet noe mer i løpet av kvelden, og har ikke vondt i magen eller noe, så håper virkelig alt holder seg på plass:) Gleder meg sånn til disse skumle ukene er over!
 
Jeg har blødd av og på i 2 uker, til tider også ganske mye, men var på ultralyd i går 6+0 og alt var i strålende orden med det lille frøet. Blødninger fører naturligvis til en del bekymring, men det trenger altså ikke være noe galt
 
Jeg har spottet rosa/brunt mer eller mindre hver dag i 1,5 uker. Har tatt tre blodprøver som ser ut til å være ok. Så nå venter vi bare veldig spente og nervøse på tul og håper alt er bra! Ingen magesmerter her heller, og har ikke tatt seg opp til kraftigere blødning :)
 
Rosa og brunt i små mengder er ikke noe grunn til uro, afaik :) Du må alltid kontakte lege, har jeg blitt fortalt, for å få det på papiret for "historikkens" del og for å få snakket om det. Men det er klart, ikke noe spesielt de kan gjøre med det. Det kan være en bitteliten rift i en slimhud eller noe. Det er hardcore blod og slikt som er grunn til virkelig uro, har jeg forstått :)

For å si det sånn, jeg rosaspotta og hadde litt brunt på papiret i uke 6-7, det var ingen ting. Alt gikk bra på UL etter det. Men når vi mistet vårt foster pga misdannelse i uke 11 så kjente jeg overhodet ingen ting, kom inget blod, ingen smerter, hadde ingen tegn på at det var mistet. Det var lyn fra blå himmel når vi på UL'en 1 uke senere, ikke så noen hjerteslag mer.
 
Forstår godt at du et bekymret, men husk at det som regel går bra selv om du opplever å blø litt. Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, dersom du har lyst til å lytte. Er du usikker og redd så bør du kontakte legen din. Ønsker deg alt godt og håper det ikke skjer noe med lille spire i magen.
 
Jeg hadde en liten blødning for 2 dager siden. Fikk full panikk når jeg var på toalettet og oppdaget dette, og var 100% sikker på at dette var starten på slutten. Men det kom ikke en dråpe mer blod enn den lille blødningen, og ingen smerter så min kjære og jeg har konkludert med at det kom nok som et resultat etter litt elskov tidligere den dagen. :shy: Skjøre slimhinner eller noe... Men det sitter fremdeles i meg, og jeg kommer nok til å ta en tidlig UL neste uke, før angsten slipper.. Nå går jeg plutselig og kjenner etter om det murrer/murrer ikke, ømme pupper/ikke ømme pupper, overtolker alt, noe som tar på psyken..:(
 
Sender deg en god klem ❤️ Krysser fingre og tær for dere, og håper dette går fint!!
 
Jeg hadde en liten blødning for 2 dager siden. Fikk full panikk når jeg var på toalettet og oppdaget dette, og var 100% sikker på at dette var starten på slutten. Men det kom ikke en dråpe mer blod enn den lille blødningen, og ingen smerter så min kjære og jeg har konkludert med at det kom nok som et resultat etter litt elskov tidligere den dagen. :shy: Skjøre slimhinner eller noe... Men det sitter fremdeles i meg, og jeg kommer nok til å ta en tidlig UL neste uke, før angsten slipper.. Nå går jeg plutselig og kjenner etter om det murrer/murrer ikke, ømme pupper/ikke ømme pupper, overtolker alt, noe som tar på psyken..:(
Uff, det er så skummelt.. Går du til fastlegen for å få henvisning til UL?
Det kom litt rosa på papiret nå i dag tidlig og, kjenner ingen ting, men har bestilt meg en legetime til tirsdag nå
 
Uff det er kjedelig og frustrerende å vente:arghh: Men man må jo bare håpe at det går bra:Heartbigred Jeg har selv spottet siden tirsdag, har UL torsdag jeg er 5 uker på vei.
 
Uff, det er så skummelt.. Går du til fastlegen for å få henvisning til UL?
Det kom litt rosa på papiret nå i dag tidlig og, kjenner ingen ting, men har bestilt meg en legetime til tirsdag nå

Jeg kommer til å ringe fastlegen på mandag og be om henvisning til tidlig ultralyd, får jeg ikke det, så tar jeg det privat. Orker ikke å gå og ha angst for om det er mer blod hver gang jeg må tisse... :(
Verken i går eller i dag har det vært antydning til murring, så nå stresser jeg pga det også. Håper du får tidlig ul, og at alt er bra med spiren. :Heartred
 
Jeg kommer til å ringe fastlegen på mandag og be om henvisning til tidlig ultralyd, får jeg ikke det, så tar jeg det privat. Orker ikke å gå og ha angst for om det er mer blod hver gang jeg må tisse... :(
Verken i går eller i dag har det vært antydning til murring, så nå stresser jeg pga det også. Håper du får tidlig ul, og at alt er bra med spiren. :Heartred
Får håpe vi begge får sjekket med UL til uka:Heartred
 
Back
Topp